Sehr interessanter Einblick, danke fürs hochladen :)
@andreasfasola738917 күн бұрын
Danke für die Tipps 🥰
@DoriLilly-r3d18 күн бұрын
Hello and good day. I had CRS/HIPEC for Pseudomyxoma Peritonei at Holden Comprehensive Cancer Center in Iowa City, Iowa, US. I scored 26/39 and my surgeon Dr. Carlos Chan the wonderful funny incredible man. I am still clear of disease 17 months later. I appreciate every video that tells me I might just beat this. Thank you! Dori Lilly
@Chigi6619 күн бұрын
Ich denke eher kaputte Haarzellen senden diese Geräusche
@dr.ebramsaid.855723 күн бұрын
❤
@Yannleman26 күн бұрын
Kurz und informativ! Vielen Dank!
@shalinireddy501327 күн бұрын
Great Care Takers,
@dr.ebramsaid.855729 күн бұрын
❤❤
@Krisme2xАй бұрын
Hello: This Lecture is extremely basic if it is intended for medical students. In my case I had an appendectomy operation on January 4, 2024 at the Pembroke General Hospital in Ontario Canada. This operation as I was told was problematic. It started with a Laparoscopic Technique that the (2) operating male surgical doctors (Young and New Canadians) that did not go as planned and as a result an additional more experience (Women) surgeon had to intervene. The surgical intervention resulted in a vertical incision 5 inches long (With Belly Button in middle) having been made. I am speaking of a simple appendectomy that is the most common surgeries being performed in hospitals. I was informed after asking I was on the operating table for 5 hours! Considering what the K. Kapp had said, it would seem the operating surgeons never did an appendectomy before. I was in very good healthy condition. I have absolutely no vices, I exercised regularly, cyclede daily(even in the winter) ... I could do 80 pushups in 60 seconds., i was lean and excellent cardio. After spending 7 days in the hospital I was released for convalescence at home. After 5 months and several follow up visits I was deemed to be OK and good to GO. I was never.....never ever spoken to about the potential of developing a Incisional Hernia! Considering my health condition and lifestyle the thought of any type of complication never enter my mind and so I unfortunately did not ask..... and the operating surgeon during follow-up visits never mentioned it. I actually rode my bicycle (special bike for winter riding- 15 Km) to hospital without issue for follow up visits several months after the operation, In June of this year I developed what I was told was a Incisional Hernia.... and that is when those Pembroke Ontario Clown Surgeons informed me that this was common in 20% of abdominal incisions. After having been informed of this statistic and having then been told that it could be fixed with an operation that involved implanting a "Mesh Membrane" to prevent my internal organs from protruding out. AT THAT TIME I ASKED THE QUESTION: If abdominal incisional hernia is that common....then why not just implant the mesh during the course of closing the initial incision to prevent the development of a hernia? I received the equivalent of "cotton in the mouth medical technical babble".The lecturer K. Kapp mention that this had been being investigated in trial surgeries with very good results. The surgeon implied that the associated cause was weak abdominal muscle...... I politely smiled and laughed in her face! After having consulted with my family Doctor, a referral to the "World Class SHOULDICE CLINIC IN Toronto Ontario was arranged. During that particular consultation with a screening surgeon, I was told the most likely cause was that the technique in "Closing of the incision " resulted in a Hernia developing. I have today, November 1st , been contacted by Pembroke Hospital to arrange for a surgical appointment to repair my Hernia! I am soooo reluctant in accepting that appointment for surgery, when the same surgeons could not handle a appendectomy. I am totally understanding that any type of surgery that involves cutting into the body and exposing the internal organs to infection involves having trained skilled individuals with knowledge of surgical science and the associated risks. Now having watched this video presentation by K.Kapp, the takeaway for me is the point that was evident, was the graph of Significant Reduction in Recurrence Rate versus the operational frequency that a surgeon actually performs an "Open Incisional Hernia Repair. Basically he said, the surgeon that gets more practice doing these type of surgeries gets more proficient and the recurrence of hernias decrease.... practice makes perfect... How delightfully visionary but true! There was a comment by one of the attendees at the Lecture that briefly mention having " given-up on Shouldice Technique". I am certain he is familiar with the World Class SHOULDICE HOSPITAL in Toronto Canada. This particular Hospital strictly specializes in Hernia Repair and uses multiple techniques in Hernia repair. My point being that the surgeons at the SHOULDICE HOSPITAL must be extremely proficient and skilled as they perform multiple surgeried daily. There are no 2nd string surgeons at SHOULDICE as the success percent is 99%. I am very fortunate to have been granted an operational appointment in early February 2025 as getting a surgical appointment is difficult due to high demand ... and including patients coming from other parts of the world. Considering the statements made by K.Kapp, I will most definitely choose SHOULDICE HOSPITAL. ...... best regards to Pembroke General Hospital.
@dr.ebramsaid.8557Ай бұрын
❤❤
@betnehaАй бұрын
Thank you Mam!
@Olaf_aus_FrankfurtАй бұрын
Ich habe ein 11 khz Geräusch im Kopf bzw. meinem Limbischen System, dass durch meine Halswirbelsäule hervorgerufen wird. Wie nennt man die Geräusche, die durch ein HWS-Syndrom hervorgerufen werden? Sagt jetzt bitte nicht 'Akustische Halluzinationen'. Meinen HWS-Syndrom Tinnitus könnte ich behandeln, indem ich mir meine Halswirbel korrigieren lasse. Das dauert dann vermutlich 10 Jahre und danach bin ich an meinem Lebensende angekommen. Besser ein leben mit Tinnitus, als blind oder taub zu sein.
@wunnstАй бұрын
Ich finde in NRW keine Klinik oder Arzt hierfür der Termine vergibt hat wer einen Tipp?
@VersieZamarron-w7qАй бұрын
Haag Radial
@verenaarens8704Ай бұрын
Ich fand das Video sehr gut, Hoffnung gebend und beruhigend. Manche Meckerkommentere kann ich nicht verstehen. Man kann aber auch über alles was zu kacken haben. Mit so einer mürrischen, negativen Einstellug ist es kein Wunder das die Leute T. haben. Wenn alle Aspekte angesprochen worden wären, hätte das womöglich auch den Rahmen gesprengt. Mein T. ist gerade akut schlimmer geworden und das Video hat mir sehr viel Zuversicht gegeben. Die Vortragenden haben sich viel Mühe gegeben und ihr Wissen und Erfahrungen weitergegeben, allwissend sind auch sie nicht. Vielen Dank für den Vortrag!
@Olaf_aus_FrankfurtАй бұрын
''Ich fand das Video sehr gut, Hoffnung gebend und beruhigend.'' 👍Amen 🙏 Ich habe nach 'Tinnitis' gesucht, dieses Video und Deinen Kommentar angezeigt bekommen. Daraufhin ist meinem Tinnitus jede Lust am schauen und zuhören vergangen. Ich danke Dir. Jetzt hat er wieder seine Ruhe und kann kräftigen Unsinn machen. Tipp 'Selbsthypnose' von Arndt Stein. Wenn ich zu meinem 'apos' sage, dann ist er wie weggezaubert. Vielleicht hilft ja auch eine Nackenmassage nach Dr. Christian Sturm (Die Bewegungs Docs, NDR)
@RomanBeatty-n9rАй бұрын
O'Keefe Ports
@khaliddurrani64322 ай бұрын
Is it right to conclude that if organ preservation is not the objective short course ( 5/5 ) radiotherapy with consolidation Chemo be the standard of care in mid and lower third rectal cancer ?
@UniversitaetsSpitalАй бұрын
Dear colleague, correct: if no organ preservation is pursued, short course radiotherapy followed by chemotherapy is standard of care and one of the best options for locoregionally advanced rectal cancer in the lower and mid third. Please excuse our late response.
@GeorgeThomas-h2w2 ай бұрын
Brakus Ranch
@UniversitaetsSpital2 ай бұрын
Aufgrund technischer Schwierigkeiten konnten die letzten Slides im Referat von Dr. Julian Metzler nicht korrekt dargestellt werden. Vielen Dank für das Verständnis.
@ThorstenGoldmann-zv7ix2 ай бұрын
Warum kann ich mich nach 2 Jahren genau noch dran erinnern an die OP Vorbereitung auf dem Zimmer aber auch an die gesamte Narkoseeinleitung,was könnte da schief gelaufen sein. VG Thorsten
@mathurinobeng58042 ай бұрын
Alle Übungen Techniken sind gut aber wenn jemand alt ist und kraftlos was soll er machen?
@christophs65622 ай бұрын
habe eins auf der hüfte entdeckt und könnte schwören das war letzte woche noch nicht da
@DanyRobertHunselarАй бұрын
Das ist durchaus normal. Man bekommt im Laufe des Lebens mehr Muttermale.
@UzTibbiyot2 ай бұрын
Thanks again! I'm interested if you have also internal medicine lectures
@ashurag8362 ай бұрын
Auch ich bin gerade im Diagnoseprozess, mit fast 40. Bisher wurde auch mir immer wieder gesagt, ich würde mir bestimmte Beschwerden nur einbilden.
@MandyBlack-k2y2 ай бұрын
Henri Fork
@lukfah93522 ай бұрын
Man hört nichts
@hannyunger31492 ай бұрын
😮😮
@TedClarence-i6i2 ай бұрын
9295 Okuneva Path
@RuthRobinson-p3y2 ай бұрын
Reichel Ports
@erikahotz2 ай бұрын
Ein sehr informativer Vortrag - herzlichen Dank dafür!
@ArthurHunter-g5g2 ай бұрын
Imani Passage
@BeatriceEgal2 ай бұрын
Der ist genau so gefährlich wie ich mein Husten, nämlich überhaupt nicht.😂
@BeatriceEgal2 ай бұрын
Wenn man natürlich alle paar Minuten Husten muss und das 24 Stunden am Tag sollte man den Arzt aufsuchen aber ist zum Glück nicht der Fall bei mir.
@imallright2 ай бұрын
ich bin 24 jahre alt mein Ärmer waren immer so komisch und hab ich heute herausgefunden dass ich hipermobile Ärmer habe
@KennethWilson-z8i3 ай бұрын
Langworth Avenue
@corneliagulland42393 ай бұрын
Dankeschön war sehr interessant gewesen und gut erklärt worden ,da hat man gleich schon mal keine Angst mehr. Dann kann ich mich darauf gut vorbereiten in den nächsten Tagen auf meine Darmspiegelung .
@fritzk.75903 ай бұрын
Solche Vorträge habe ich schon zur Genüge gehört, immer die gleiche Abwicklung. Nützen tut das keinen Betroffenen. Es gibt keinen Therapieerfolg und dran gewöhnen wird sich sicher niemand richtig. Anfangs tritt man eventuell einer Selbsthilfegruppe bei wo einem erst recht die Augen geöffnet werden was man für ein Sch… Leiden hat und man nicht mehr hingeht. Lieber fahre ich mit meiner Familie und Freunden in die Natur und gewinne dadurch für paar Stunden Abstand vom T.
@verenaarens8704Ай бұрын
man kann aber damit klar kommen. Mit deiner Einstellung kann das ja auch nichts werden. Man muß den T. annehmen und akzeptieren. 1. Schritt! ! Auch mal hinhören und vlt. mal anders denken und als Freund und Signalgeber sehen, der einem den Weg weist und nicht als Feind. Das führt nur dazu, das man das Gegenteil von dem erreicht, was man will! Ja, mich quält es derzeit auch total und ich habe Angst, das ich mich nie dran gewöhne aber ich habe es schon mal geschafft, nur ist er jetzt etwas lauter und unangenehmer. Aber der Vortrag gerade zum Schluß hat mir richtig Mut gegeben. Wir haben keine andere Option. Das, was ist, annehmen ist das Beste, was man tun kann
@RayleignRonald3 ай бұрын
Johnson Donald Clark Robert Jones John
@RayleignRonald3 ай бұрын
Brown Eric Jackson Christopher Jackson Shirley
@UlrichKoretzki3 ай бұрын
Ich bekomm nur gut Luft wenn ich nach vorn gebeugt bin!!! Habe Atemnot selbst wenn ich gerade sitze,schlimmer sogar nach hinten !!!!😮
@mcbatetens3 ай бұрын
Warum müssen Krankenschwestern immer so unprofessionell aussehen, Tätowierungen, Piercings, in grellen Farben gefärbte Haare?
@rolfbartikowski18363 ай бұрын
Sehr klar, eindeutig und gut nachvollziehbar. Keine Artistik für Gesunde, sondern sehr grundsätzliche Ratschläge für alle, die lernen müssen, mit Rückenschmerzen erst einmal klar zu kommen. Ein großes Dankeschön an die Verfasser(innen)!
@mohammedanasaloutom88693 ай бұрын
شكرا المانيا هاذا المنيح في الربيع مذهل
@primesuspect81983 ай бұрын
Wenn ich Fieber habe, geht meine Neurodermitis stark zurück. Woher kommt das? Ist das wegen der Unterdrückung des Immunsystems
@claudiaschlegaites99113 ай бұрын
Super gemacht muste gleich Lächeln... Top !
@jokostar22363 ай бұрын
Gute Genesung an alle
@MartinaSonnenburg-jf1wn3 ай бұрын
Das wird noch eine lustige Zeit für mich😢
@rothsteinguitars3 ай бұрын
Very informative video, thank you for the info. The chronic pain rate after hernia surgery is rather frightening.
@David-y8e9p3 ай бұрын
I've slept with your mother because you claim that cefazolin is the best antibiotic for preventing infection complications in patients I wish that your mother knew no other antibiotic except cefazolin.
@shinrinyoku97924 ай бұрын
Frau Dr. Gutzler ist eine sehr angenehm- sympathische Ärztin! Das fängt schon mit dem Verkrrsmittel mit dem Sie zur Klinik kommt an , geht weiter mit er Tatsache dass sie das Patientengespräch selbst führt - nicht einen Assistenten vorschickt, und darüber hinaus über einer eine intrinsische Freundlichkeit verfügt...