#3 Motokelionė per Lofotenus į Nordkapp'ą 2022 Senja, Alta

BadzaLT

Trečia dalis: Senja ir Joninės “Sencory academy“
#6 diena
Keltas iš Andenes į Senja salą išplaukia 8:30, tai vėl keliamės prieš 7 val ir pakuojamės, pusvalandukas iki uosto ir jau laukiame prieplaukoje.
Laikas pakalbėti apie Norvegijos keltų apmokėjimo tvarką: nėra kasų, nėra bilietų, net kainos nežinai... Prie motociklo prieina darbuotojas ir nufotografuoja numerį ir viskas... važiuoji į keltą ir plauki. O už 2-3 mėnesių į namus gauni laišką su numerio nuotraukomis ir aiškia apmokėjimo ir skolos išieškojimo tvarka, tai neapmokėti minčių nekyla. Už du keltus, po 4 ir 3 val plaukimo, kaina vienoda, po 27 eur už reisą.
Senja pasitiko be lietaus, spėjome pasigėrėti vaizdais nuo „Bergsbotn utsiktsplattform“ į kalnus, bet vėliau užklupo stiprus lietus ir vieną gražiausių vietų „Tungeneset“ su įspūdinga akmenine pakrante, tik apžvelgėme net nenusiėmę šalmų. Dar, ten sužinojome, kad šio kelio vieną tunelį uždarė remontui ir nėra kaip apvažiuoti aplink Senjos salą, tai teko grįžti atgal tuo pačiu keliu. Planavome Senjai skirti visą dieną, bet lietus ir skaudančios kojos pakoregavo planus, ir pasukome pagrindine magistrale E6 link Nordkapp'o, nusprendėme tądien priartėti prie Altos.
Pakeliui oras visai pagerėjo, tai labai smagiai vingiavom pagal fiordus besigėrėdami vaizdais. Gamtovaizdis vis keitėsi, tai miškai, tai uolos, tai fiordų pakrantės, „persiritome“ ir per vieną kalną su sniegu, kol pasukome nuo magistralės į regioninį keliuką su įdomiu kraštovaizdžiu, spalvotomis uolomis ir žemaūgiais medeliais ant jų. Greitai pasiekėme suplanuotą nakvynės vietą.
Tam vakarui pasinaudojau „Bunk a Biker“ tinklapio pagalba surandant nemokamas nakvynės vietas keliautojams pas kitus žmones. Išvis buvau suplanavęs 3 tokias nakvynes, bet dėl kelionės grafiko pakeitimų tuo pasinaudojau tik kartą.
Mus pasitiko maloni šeimininkė Luiza, pavaišino ant laužo virtu vegetarišku troškiniu, į ką mes jai atsilyginimo ant laužo keptais lietuviškais lašinukais :) nors vegetarė, bet paragavo ir sakė skonis įdomus :)
Galėjome nemokamai statytis savo palapines, bet tikėdamiesi lietaus ir žinodami kad kitą dieną Nordkapp'e vėl statysime palapines, tai nenorėjome jų sušlapti, ir visada greičiau susiruošti į kelią kai nereikia surinkti visos nakvynės amunicijos. Be to, pasinaudojome galimybe pernakvoti tradicinėje Samių jurtoje „Lavvu“ už 25 eurus. Keista bet ten nors palapinė gan atvira ir stoge skylė, bet nei lietus neprilijo, nei uodai įkyriai nelindo. Norėjo pakloti tikrus elnių kailius ant žemės, bet mes atsisakėme ir pasiklojome savo kilimėlius. Naktis buvo apie +8 - +10 šilumos.
Šeimininkė papasakojo apie savo “Sencory academy“ bendruomeninę socialinę veiklą pakvietė atvažiuoti ir pažvejoti, sakė fiorduose būna ir orkų. Birželio 23 dieną dar tirpo sniegas nuo kalnų, tai aplinka buvo šlapia ir takeliai į kalnus sunkiai praeinami, tai niekur nėjome o kirtome malkas ir deginome joninių laužą... na niekaip negalime anksti nueiti ilsėtis, nes ne to ir susirinkome :)
3 dalies pabaiga... Rytoj jau pasieksime Nordkapp'ą :)

Blue Food VS Red Food Emoji Mukbang
Norge på Yamaha Tenere 700
Rainy days in Norway 2024
boxertouring
Med husbil till Rondane/Dovre och vidare längs Helgelandskusten.