A TISZAI HARCSÁZÁS REJTELMEI...(szerintem.nem szentírás..)..FHD

TISZAI HORGÁSZAT RIVER FISHING FHD 4K

Ha csatlakozol ehhez a csatornához, jutalmakban részesülhetsz:
Instagram: / tiszaihorgaszat

@tiborimre3446 3 жыл бұрын
Lenne vagy 15fok adná
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Szerintem is hideg a víz.
@evagulyasne7676
@evagulyasne7676 3 жыл бұрын
Ennek a horgászatnak annyi eredménye volt, mint anno az enyémnek:) Nagyon sok történetet hallottam öreg tapasztalt horgászoktól, csodálatos vagy éppen félelmetes harcsakalandokról. Ezeknek az elbeszéléseknek is köszönhető, hogy félelemmel vegyes tisztelet alakult ki bennem ez iránt a hal iránt. A történtetek megakasztott kapitális példányokról szóltak, amikor a horgász egyedül volt a csónakban. Olyan nagy halat akasztott meg, hogy nem bírta felhozni a víz tetejére. Nem volt mit tennie, hagyta had, vigye a horogra akadt hal oda, ahova akarja a csónakot, és közben hátha elfárad annyira, hogy kezelhető lesz. Ilyen csónakot én magam is láttam. A horgászbot derékba hajolva, spicce közel a vízhez, a horgász szétterpesztett lábakkal igyekezet megtartani a halat. Egy idő után szinte egy helyben állt a csónak, hiába a víz sodrása, mert a hal a folyással ellentétes irányba haladt a meder alján. Ezeknek a kalandoknak legtöbbször az lett a vége, hogy el kellett vágni a zsinórt, mert a horgász és a hal nem bírt egymással. Ilyenkor szóltak a történetek hatalmas példányokról. Nem látta senki, kicsit tamáskodva, de a horgász tisztelete és tekintélye elfogadásaként senki nem vonta kétségbe elbeszélést. Arról is szóltak a történetek, hogy a harcsa nagyon veszélyes tud lenni, ha éhes. Szinte mindent elvisz a víz tetejéről rablása közben. Nem válogat. Láttam, amikor nem messze tőlem egy hatalmas vízörvény keletkezése után eltűnt a víz tetejéről az éppen ott úszkáló vízi csirke. Szerintem a kecsege a Tisza gyöngyszeme, ékszere, a harcsa a Tisza királya. Hatalmas lapos feje van. Testméretének majdnem egyharmada. Óriási a szája, melyben több sor befelé álló fogazat van. Félelmetes eszköze a harcsának. Ha ezek közé bekerül, vagy beakad valami, onnan sérülés nélkül nem tud kikerülni. Két hosszú bajusza van, ami az emberek nyelvéhez hasonlítható a legjobban, mert rengeteg ízlelő bimbó helyezkedik el rajta. Nincs pikkelye. Szürkés színe miatt kapta gondolom a szürke harcsa nevet. Hasa felé világosodik, ott már majdnem fehér. A másik neve, amin én ismerem leső harcsa. Talán ezt a nevét az magyarázza, hogy mindig lesből támad. A nagyon mély vizet kedveli, főleg olyan helyeken, ahol bedőlt fa, vagy bokor van, itt meg tud bújni, nappali lustálkodása közben. Estefelé innen indul élelemszerző portyára. A sekélyebb vizek felé keresi táplálékát. Rablás nem látható, ha feljön a zsákmányért csak egy hatalmas burvány jelzi, merre jár. Rendkívül kicsi szemei vannak, amivel jól lát. Nem egyedül, általában több harcsa él a fenék közelében lévő fészkekben. Még egy érdekesség a harcsákról. (Lehet, hogy tőlük ered az apás szülés?) Persze ez csak vicc, de az nem, hogy íváskor a pete lerakásánál a hím szinte kipréseli a nőstényből az ikrákat, és közben meg is termékenyíti azokat. Több módszer is ismeretes fogásukhoz. Hallottam olyan történetet, ami a padmalyozásról szólt. Úgy történik, hogy a víz által létrehozott partközeli bemélyedésekből, padmalyokból, oda beúszva kizavarják a befészkelt harcsát. Félelmetes, hisz ember és hal is a víz alatt van. Sokan vallják, hogy a legeredményesebb fogásukra a kuttyogtatás. Ezt a módszert magam is kipróbáltam, persze a tesóval. Felfelé indultunk a csónakkal, ellentétbe a többi horgászhellyel. Jó messzire mentünk 8-10 kilométerrel fentebb. Itt a víz teljesen más. Nem lustán elterülő, hanem akaratos tajtékos része ez a folyónak. Sokkal keskenyebb, mint „felénk”, kicsi szigetek is vannak, a víz áramlása is teljesen más. Nagyon sok bedőlt fa akadályozza a haladást. De hát ez nem gond, hiszen kuttyogtatni a mély vízen kell, és kora délután, még amikor elég meleg is van. Kiválasztottuk a helyet, ahonnan majd szépen csurgunk visszafelé a csónakkal. A csónakot keresztbe fordítva magunk mögé dobtuk be a horgászkészségeinek, mindenki egyet. Bátyám a csónak elejében ült és ő kezelte a kuttyogtatót, én a csónak farában az én feladatom, hogy amikor szükséges korrigáljam a csónak elhelyezkedését a vízen, ne forduljon el, és ne kapjon el a sodrás bennünket. A keresztbe fordított csónak lassabban halad, így a harcsák megtalálhatják a felkínált csalit a vízben. Ha jó hangot ad ki a kuttyogtató és van harcsa a közelben, azt apró légbuborékok jelzik a vízen. Ha ilyet látunk legtöbbször pár pillanat múlva, a kapás is jelentkezik. Ilyenkor keményen kell bevágni, hogy a horog átüsse a harcsa csontos pofáját, mert egyébként nincs esélye annak, hogy megfogd. Ez a módszer belőlem, több szempontból is idegenkedést váltott ki. A csali ilyenkor elég méretes kárász, vagy iszapgiliszta, nadály, vagy pióca. A piócát megvágják, és úgy teszik fel az igen méretes horogra. Ezeket már nem is nevezném horognak, inkább kampóknak. Hatalmas és számomra félelmetes eszközök. A módszer számomra azért sem megnyerő, leszámítva azt, hogy a fejemet folyamatosan süti a nap, nincs árnyék, nem lehet elbújni, mindenem elgémberedik, nem tudok mozogni, mert semmi esélyt nem ad a halnak. Nagyon egyoldalú küzdelem ez. Nem lett a kedvenc horgász módszerem. Egyedül-, soha nem horgásztam harcsára, mégis sikerült megakasztanom egy aránylag szép példányt. Már nem emlékszem hány éve lehetett. Összemosódnak bennem az élmények és a történések. Amire emlékszem, hogy nem a saját stégünkre mentem le pecázni hajnalban, hanem az egyik szomszédéra. Már nyár elő volt. Szép idő, de a Tisza magasabb, mint szokott. Ha nem nagyon gyors az áradása vagy apadása, nem lesz zavaros a víz. Szép tiszta zöld, átlátszó. Ilyen víz volt akkor is. Nem is nagyon bíztam a fogásban, de az, nekem sosem számított. Ha kint vagyok hajnalban irány a part. A szomszéd stég mellett bal felé kis bokros rész volt vízben. Ez a rész mély, megszakadt a part. Itt horgásztam, ide dobtam be a fenekező készségemet, gilisztával. Nem sok érdeklődés mutatkozott. Pár törpeharcsa, akkor még volt / ma már szerencsére kevesebb / és pár keszegecske. A parton, egyedül voltam. Szeretem ezeket a nagyon nyugodt, nagyon csendes hajnalokat. Aztán egyik pillanatról a másikra a horgászbotom derékba hajlott. Berántás! Az első pillanatban úgy gondoltam leakadtam. De nem. Ahogy próbáltam erőltetni a zsinórt, hogy kijöjjön a bokorból a horog, egyszer csak megindult felfelé. A jobb kezemmel tartottam a botot, a bal kezemmel meg alátámasztottam, mert attól féltem ketté törik. Nem tudom mennyi ideig küzdöttünk egymással. Egy idő után a stég mellett volt a halacska, és már azt is láttam, hogy mi az. Na, akkor ijedtem meg igazán. Gyönyörű nagy szürke harcsa. Hosszabb volt, mint egy méter. Legalábbis így tippeltem. Vágóhorog nincs, de az nem is baj úgyse használnám, mert sajnálom a halat. A szájába sem, merek belenyúlni egyiknek sem, bár ez a harcsáknál nem is ajánlatos. Szák nincs, nem hoztam magammal. Beszélgettem a halacskával. Kértem legyen türelemmel, hátha jön valaki pecázni, aztán majd csak segít. De nem jött senki. A harcsa egy ideig tűrte a duruzsolásomat aztán egy idő után fordult és úgy hagyott ott, mintha ott sem lett volna. Elvitte a szerelékemet.
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Üdvözöljük a hölgy horgász írónőt.Köszönjük szépen az olvasni valót.
@xerxeshadrianus4901 3 жыл бұрын
Milyen érdekes irás !!! Az elején elfelejtettem megnézni a kommentelő nevét , majd ahogy olvastam egy kicsit furcsa , de annál érdekesebb volt számomra. A végén már nagyon kiváncsi voltam és akkor néztem meg a nevet ; és láttam ,hogy hölgy az illető !!!!! Hoppá ....micsoda meglepi !!!! Nem tudom, illendő -e csak egy-két apróság hozzáfűzni való , hátha érdekli ; a harcsa feje nem a méretének , hanem a súlyának a harmada. Látni pedig ugyan lát az apró szemeivel de kevéssé - a bajusszálaival és az oldalán egy vékony "vonalszerűen" végigfutó érzékelő -ideg szervvel ugynevezett "oldalvonallal" tájékozodik és érzékel minden fontos információt . Mindenestre szép élményleirás volt , gratulálok !!😊
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
@@xerxeshadrianus4901 Alkalmaztam szakértőnek a hölgyet is..:)))
@@tiszaihorgaszat 👍👍👍👍👍👍👍👍
@krisztianmarcus8761
@krisztianmarcus8761 3 жыл бұрын
Nagyon jó lett a videó lehet majd még ilyen. S köszi a tanácsok
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Nincs mit...jók voltak a fények azért csináltam.
@krisztianmarcus8761
@krisztianmarcus8761 3 жыл бұрын
@@tiszaihorgaszatlehetett látni nagyon jó lett
@tamasborbely7453
@tamasborbely7453 3 жыл бұрын
Görbüljön, de ne törjön!!!😎 Go pro stop recording!🐳💪😎 (A manus 😂)
Úgy úgy..:))))))))))))))))))))))))))))
Nagyon jòk a videoid!
Köszönöm szépen Richárd.
@palrobo7377 3 жыл бұрын
En szlovakiabol vagyok ,de atmentunk harcsazni a Tiszara , Tokajnal voltink 4 napot ,fogtunk 5 harcsat a max. 15 kilo volt....nagyobb nemsikerult,de szep emlek.
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Az nagyon szép zsákmány,gratulálok.
@@tiszaihorgaszat Köszönöm.....
@csabaorosz3748
@csabaorosz3748 3 жыл бұрын
Nagyon ügyes harcsázást láthattunk remélem lesz majd akció is . A Tisza virágzásról lesz videó?
Igen...tervezek arról is.
@palrobo7377 3 жыл бұрын
1 jo tipp ami nekem bevalt..... felemelni 10-15 cm-re a gilisztat nadalyt az aljatol foleg folyo vizen müködik. Teszteltem 2 bottal a legtobb kapas az emeltre jött.
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Köszönjük szépen a tanácsot,lehet hogy megpróbálom.
@robertnagy1032
@robertnagy1032 2 жыл бұрын
Szia...a kamerádrol tudnál pár szót mondani? Amúgy tök jók a videók! Olyan vagy mint én 😉
@tiszaihorgaszat 2 жыл бұрын
Gopro 5 -ös 64 es memória kártyával. Vízálló, sport kamera stabilizátorral.
@patriktoth1843
@patriktoth1843 3 жыл бұрын
Szia! Milyen gilisztát használsz? Egyébként nagyon jók a videóid, és tanulságosak! Csk így tovább!
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Eső giliszta ,harmatgilisztának is mondják.
@marcellnagy1110
@marcellnagy1110 3 жыл бұрын
A keszegek nem szokták lezabálni a gilisztát a horogról?
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Amikor igazi sárga a víz,hozzás sem nyúl semmi csak a harcsa.
@averem86fokos7
@averem86fokos7 3 жыл бұрын
Frankó videó!!!
Köszönöm szépen.
@gaborbudai4681
@gaborbudai4681 3 жыл бұрын
mi a tapasztalatod, zavaros vizben lehet snecit fogni ?
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Nem nagyon...azok is ívnak éppen....talán lámpa fénynél éjjel,városokban.
@halalihorgasz4085
@halalihorgasz4085 3 жыл бұрын
Ma nem jött 1 méter fölötti, cserébe holnap jön a 2 méter fölötti😉
Akkora ne jöjjön..:)
@zsikachannel4355
@zsikachannel4355 3 жыл бұрын
Lehet, hogy másik helyen kellett volna megpróbáljon.Szerintem a hellyel volt a probléma.
Átmentem több helyre...:)
@zsikachannel4355
@zsikachannel4355 3 жыл бұрын
@@tiszaihorgaszat Akkor nem tudom. Talán pergetve jöttek volna:)
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Lehet hogy mély víz kellett volna.
@tiborimre3446
@tiborimre3446 3 жыл бұрын
Hideg még mindig.el fogja vinni. 10 fokgyatra.
Sajnos igaz...
@paul.929
@paul.929 3 жыл бұрын
nagy eséllyel már ívnak a harcsák...
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Egy méter fölöttire vártam..:)
@paul.929
@paul.929 3 жыл бұрын
@@tiszaihorgaszat várni lehet!😃😃
@xerxeshadrianus4901 3 жыл бұрын
Nagy eséllyel Spanyolban..... A harcsáknak 18-20 fok körüli vizhőmérséklet kell az iváshoz ill. az ikrák kikeléséhez. A Tisza 14 fokos . Szerinted ....?????? 😉🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
@@xerxeshadrianus4901 Na ezt se tudtam..:)
@tiborkotan303
@tiborkotan303 3 жыл бұрын
Még tavaly érdekesek voltak a videoid de az éven elég unalmasak, megértem hogy még nincs hal de ne eroltesd, annyi az előnyöd még mindig másokkal szemben hogy sokkal több a szabadidőd mint egy átlagos horgasznak, akinek el kell tartani a családját a hobbija mellett.
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
Majd lesz akció is....a pontyos új videó nem tetszett?...:)))
Ne sajnáld tőlem hogy sokat horgászok,én egyedül halok meg,nem gondoskodik rólam senki..:)
@xerxeshadrianus4901 3 жыл бұрын
@@tiszaihorgaszat Légyszives ne beszélj ilyen butaságokat ! És ezt a témát se feszegessük. ....
@tiszaihorgaszat 3 жыл бұрын
@@xerxeshadrianus4901 Élek jó esetben 70 éves koromig....gyerek nincs....ki gondoskodik rólam?
@xerxeshadrianus4901 3 жыл бұрын
Tibor ! Ha nem tetszenek a videók , ne nézd. Tavaly óta semmivel se lett unalmasabb szerintem. Csak van aki mindig többet vár !!! Ez nem egy "kereskedelmi csatorna" . Állandóan új cuccokkal ,csalikkal miegyebekkel,meg egyre több vagy nagyobb halakkal... Ez nem erről szól ,és ezért nem kell leszólni ... Ez is jó , hogy ilyen időkben ez is van , és a Készítő próbál kis élményt nyújtani - átadni másoknak lehetősége szerint -folyamatosan .Ő erre a lapra tett.... Annak aki a négy fal közé van szorulva , vagy csak épp nem jut ki a vizre ez is sokat jelent. Akinek meg ott a családja vagy a párja ,az tőlük- velük kaphat szép pillanatokat az életben .....legalábbis remélem és kivánom mindenkinek !
HÚSHORGÁSZAT A TISZÁN. MÁSIK BOTTAL AMUR HORGÁSZAT, ÉS NAGY PONTY HORGÁSZAT A FELMELEGEDŐ VÍZBEN.
- ISMÉTLÉS - A 14 KG-OS PONTY FÁRASZTÁSA - Feeder horgászat a Tiszán.
HORGÁSZAT ÉS KAJAKOZÁS
МЕБЕЛЬ ВЫДАСТ СОТРУДНИКАМ ПОЛИЦИИ ТАБЕЛЬНУЮ МЕБЕЛЬ
SPONGEBOB POWER-UPS IN BRAWL STARS!!!
Brawl Stars
Oh No! My Doll Fell In The Dirt🤧💩
ToolTastic
Vadvizi Horgászat.Sebes-Körös.2024 08 03.
Cseh Pál Zsolt
Szebb harcsa a sűrű élő bokrokból
szabolorifishing
nincsebbehaL 1. // 10+os Ponty kapás bedőlt fából, azonnali megugrással!
PÁROSAN SZÉP AZ ÉLET - Feeder horgászat a Tiszán
HORGÁSZAT ÉS KAJAKOZÁS
Őszi Harcsázás minden vízrétegben!
Bence Újvári Fishing
HÚSHORGÁSZ..SAJNOS A VIDEÓBAN LÁTSZIK EGY MEZTELEN NŐ A STRANDON, NEM TUDOM ENGEDÉLYEZI-e A YOUTUBE.
VÉRES JÁTSZMA A TISZÁN. KESZEG HORGÁSZAT. TÉLI HIDEG A HŐSÉGRIADÓBAN.....