Havasrekettye -- Rozsdás-tető - Răchițele -- Vârful Ruginoasa

@impatimitulmuntelui
@impatimitulmuntelui 3 ай бұрын
Salutare,foarte frumoasa realizare.Carari insorite!
Mulțumesc pentru apreciere!
@pereiarpad2567
@pereiarpad2567 3 ай бұрын
Szép vidék, jó túrák. Esetelg azt meg tudnátok tenni, hogy atérképre a film elején odairjátok a főbb állomások neveit /Havasrekettye = Răchițele miatt első ránézésre nem látam, mi merre...köszi
@Bukiarpi 3 ай бұрын
Átküldöm délután a részleteket, nem annyira bonyolult, nyílt terepen jól átlátható az út nagy része
@pereiarpad2567
@pereiarpad2567 3 ай бұрын
@@Bukiarpi tudom, meg térképen is le lehet követni, de egy paint-be betéve pár szóval lehetne illusztrálni honnan hová, mi a helyek neve..csak egy ötlet, nem túl hosszú idő (esetelg a túra hossza/emelkedés...de ez már exrtra
@Bukiarpi 3 ай бұрын
@@pereiarpad2567 Nagyon szívesen megosztok bármilyen információt ha valaki kéri, de eddig ilyen soha nem fordult még elő. A videók első kockáiba mindig beteszem a lejárt út rögzített nyomvonalát, piros nyíl jelzi a kiindulási pontot. Az alsó részben ott a domborzati profil is, az út hosszával és a teljes emelkedéssel és ereszkedéssel. A mostaniban sajnos nem jelenik meg a település neve, máskor talán látható volt, ezuttal nem figyeltem erre. Nem akartam túl hosszúra nyújtani a bevezetőt, lehet erre a közeljövőben több gondot fordítok. Ez esetben ahogy beérünk Havasekettyére, az első híd után kiszélesedik az út, ott leparkolhatjuk az autót, innen indul ugyanis a túránk. A főúttal párhuzamosan a patak túloldalán köves úton indulunk, kb. 150 méter után éles jobbkanyar és követjük a patak folyását mindaddig míg elhagyjuk az utolsó házat is. Itt az utunk élesen balra fordul, elkezdődik a meredek emelkedés, rövid ideig erdős részen, majd egy jobbos S-kanyar után kiérünk a legelős részre. Innen már jól látható az út további része, amint felértünk a gerincre a Rozsdás tető (Ruginoasa), bal felé található. A gerincútig kb. 2,5 km-t kell megtenni és 300 m szintet kell leküzdeni. Egy elágazásnál lejuthatunk Meregyó településre is, mi onnan is bejártuk már a Rozsdés tetőt. Kb. három hete leégett az egész hegyoldal, nagyon szomorú látvány! Egész úton fantasztikus a kilátás, egyik oldalon a Vigyázó, másikon a Gyalui havasok, sajnos kicsit szeles időt fogtunk ki, nem sokat időztünk fent, a frissen felállított keresztnél. Visszafele még felmentünk egy másik jó kilátóhelyre, onnan továbbmentünk egy erdészeti úton, ami Kerekhegy fölött éri el a műutat, de azt csak azért, hogy legyen meg a napi kilométerünk. Visszaereszkedés ugyanott a völgybe.
Vezércikk (2024-08-01) - HÍR TV
Hír TV
Inside Out 2: Who is the strongest? Joy vs Envy vs Anger #shorts #animation
Я обещал подарить ему самокат!