Gerlachovský štít (2655 m.n.m.) cez Valov žľab

Paťov Tik Tok: / patrikalpinist
Kečupov Tik Tok: / majo.kecup
Gerlachovský štít (2655 m.n.m.) cez Valov žľab
Pôvodný plán bol výstup cez Gipsyho ferratu, ale Kečup ma po stredajšej lyžovačke odradil, že ten sneh v Tatarkovej próbe nebude bohviečo a tak prechádzame na záložný plán a do Gerlachovského sedla vybehneme cez Valov žľab, ktorý sme tiež nikdy predtým nešli, ale mohli by tam byť o niečo lepšie podmienky.
Zo Žiliny štartujeme niečo po druhej hodine rannej a po príchode do Tatranskej Polianky okolo pol piatej vyrážame na Batizovské pleso. Mal som predstavu o úmornom brodení sa v snehu, ale na moje prekvapenie bola magistrála už takmer úplne suchá a ani v Batizovskej doline to nebolo najhoršie. Už pri nástupe do Valovho žľabu sme sa pohybovali vo výške 2300 m.n.m. a tak sme sa do Gerlachovského sedla vydriapali ani nie za hodinku. Po krátkej prestávke mierime na najkrajšiu časť dnešnej trasy, vzdušný a zážitkový záverečný hrebeň Martinovky. Vedel som že ten už bude čistý a bez mačiek by sa šlo výrazne komfortnejšie, ale chalani si ich nechceli dávať dole a tak som bol kolegiálny a pretrpel to s nimi 😀 Lano sme so sebou síce mali, ale tak ako pred rokom keď sme si prešli plnú verziu Martinovky, ani včera sme ho nemuseli vyťahovať. Výrazne sa vylepšilo aj počasie, vietor takmer nefúkal a výhľady do dolín fascinovali naše vnemy. Prekvapenie nás čakalo aj pri vrcholovom krížiku kde sme nenašli ani živej duše, až neskôr dorazil jeden poľský kamarát, ktorý sa na našu najvyššiu horu vybral až z Varšavy a potom ešte pár ďalších ľudí.
Zostupovali sme Batizovským žľabom, kde bol sneh už celkom výrazne mokrý a rozbitý a neskôr na Batizovskom plese sme aj trošku oddýchli a poležali. Po dohode s kopcom ešte na záver dňa vyčistíme Rázcestie na Batizovskej zákrute od záplavy servítkov a do Žiliny sa vraciame večer tradične spokojní a príjemne unavení. Fyzicky preverení, mentálne zocelení!
Trasa: Tatranská Polianka - Rázcestie na Batizovskej zákrute - Rázcestie pod Suchým vrchom - Batizovské pleso - Valov žľab - Gerlachovské sedlo (Tetmajerovo sedlo) - Gerlachovský štít - Batizovská próba - Batizovské pleso - Rázcestie pod Suchým vrchom - Rázcestie na Batizovskej zákrute - Tatranská Polianka
Dĺžka: 23 km

Rastislav Peťo
BROCAST #55 - Radek Jaroš
Brocast
Pokuty za slobodný pohyb alebo ako si niektorí "ochranári" privlastňujú našu prírodu.
Príbeh jednej lanovky
webdvl
Soliskový hrebeň (Bystrá lávka - Predné Solisko)