Ile jest Gorców w Gorcach i czemu (nie) warto kręcić na Turbacz? - rowerowa pętla przez Gorc i Lubań

Cykloop

Turbacz z pewnością należy do jednych z najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejsc na południu Polski, które warto chociaż raz odwiedzić: piękne stamtąd widoki, a ścieżki umiarkowanie trudne. Dlaczego więc kręcąc po Gorcach świadomie ominąłem najwyższy szczyt i wybrałem inne? O tym w kolejnej propozycji górskiej pętli. 😀
Pozdrawiam👋
Rafał
Ślad gpx możesz pobrać zupełne za free, ale jeśli chciałbyś w zamian wesprzeć moją skromną rowerową działalność - mała kawka będzie bardzo miłym gestem z Twojej strony. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Ślad gpx do pobrania tutaj:
drive.google.c...
www.traseo.pl/...
* * *
Bez kawy nie ma wyprawy!
buycoffee.to/c...
#gorce #gorc #luban #rowerempogorcach #petlarowerowa #kolarstwo #rower #wycieczkarowerowa #gravel #mtb #cykloop #turbacz #kiczora
Muzyka:
Artlist + Epidemic Sound
Źródło mapy: OpenStreetMap.org
Dane trasy: Strava

@Cykloop 4 ай бұрын
buycoffee.to/cykloop Bez kawy nie ma wyprawy! Ale żeby mieć siłę na długie podjazdy - kawa jest niezbędna ☕ Więc jeśli dolejesz jej do mojego termosu - kolejna moja wyprawa na pewno będzie lżejsza, a filmowa relacja ciekawsza.
@grzegorzchrzaszcz72
@grzegorzchrzaszcz72 18 күн бұрын
W sumie jedyny powód żeby zachaczyć o Turbacz w weekend to gdy w brzuchu burczy, a plecaku pusto:).Czerwony szlak na Lubań w ostatnich latach zmienił swój charakter został poszerzony i już nie jest tak techniczny jak dawniej, ale ta niemiłosierna huśtawka góra-dół-góra-dół-góra-dół-góra i tak mocno daje popalić. Zawsze kiedy tam jezdziłem to na Lubań dojeżdżałem nieźle wypompowany:) Pozdrawiam Grzesiek
@Cykloop 18 күн бұрын
@@grzegorzchrzaszcz72 Niestety także i motocykliści Lubań sobie upodobali, bo leży już poza granicami parku narodowego 😞 Ale i tak warto czerwonym chociaż raz Lubań zdobyć 😀 Pozdrowienia 👋
@wykrecpodlasie
@wykrecpodlasie Жыл бұрын
Kawa wypita, film obejrzany, my też człowieków omijamy 🚴🏼‍♂😁🚴🏼‍♂ i dalej Wykręcamy.
@Cykloop Жыл бұрын
Nie zawsze się da uniknąć tłumów, ale zawsze warto próbować😀 Pozdrowienia 👋
@wmfoxtrott5862
@wmfoxtrott5862 Жыл бұрын
Film obejrzałem oczywiście cały. Według mnie trasa ciekawa z ostrą jazdą.🚴‍♂ No i te świetne ujęcia z kamery w czasie jazdy. Momentami wydawało mi się, że to ja siedzę za kierownicą. Ujęcia filmowe z drona z Gorca czy z Kiczory a także innych punktów na trasie pokazują piękno naszych gór. Co prawda z powodu warunków pogodowych na sam Lubań nie dotarłeś ale dotarł tam niezawodny dron. Super film.👌 Serdecznie pozdrawiam i życzę udanego tygodnia.👋
@Cykloop Жыл бұрын
Troszkę się o dronika bałem, bo wiało strasznie i bardzo żałowałam tej końcówki, ale wolałem nie ryzykować 😀 Gorce polecam wszystkim nie tylko rowerowo, ale Turbacz odradzam w szczycie sezonu. Z Gorca ładniejsze widoki i ludzi niewiele. Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam gorąco. Kolejna relacja już się montuje 😉👋😀
@wmfoxtrott5862
Nie inaczej. Zapraszam w Gorce 😀👋
@NiezwykleMiejscawPolsce
@NiezwykleMiejscawPolsce Жыл бұрын
Fajne te drogi na Twoim filmie, jak nie w Gorcach. Tzn. właśnie mamy złe skojarzenia z głównej grani, gdzie pojazday silnikowe ze ścieżki rowerowej zrobiły kompleks stawów 😁
@Cykloop Жыл бұрын
W Parku Narodowym na szczęście ich nie widziałem, ale w drodze na Lubań minęło mnie kilku "zmotoryzowanych"🤨
@NiezwykleMiejscawPolsce
@NiezwykleMiejscawPolsce Жыл бұрын
@@Cykloop Pewnie bezrejestracyjnych 😁
@pawelpierog7199
@pawelpierog7199 Жыл бұрын
A właśnie wczoraj oglądając Twoje wcześniejsze filmy, tak sobie pomyślałem, ciekawe kiedy wleci jakiś nowy i jest. Mega odpoczywam przy twoich filmach Rafał, super robota.
@Cykloop Жыл бұрын
Ktoś musi się najpierw trochę męczyć, żeby odpoczywać mógł ktoś😀😉 zatem bierz rower Paweł i w drogę, koniec tego odpoczywania 😉👋
@DziejeGrzechu1964 Жыл бұрын
Trasa sztosik :) A Turbacz to wieczorem o zachodzie słońca jest cudny i ludzi nie ma :) Tradycyjnie świetny film :)
@Cykloop Жыл бұрын
Ooo, na pewno, jak byłem kiedyś na Przehybie po 18.00 to też było pusto, a tam zawsze ludzi sporo. A na Gorcu byłeś Grzesiek?
@DziejeGrzechu1964 Жыл бұрын
@@Cykloop No nie... za to na Lubań mieliśmy "przyjemność" po tych kamyczkach podchodzić :) Pozdrawiam :)
@Cykloop Жыл бұрын
@@DziejeGrzechu1964 ja miałem "przyjemność" rower tam wypychać, ale to kiedyś, teraz już pamiętam 😀
@DziejeGrzechu1964 Жыл бұрын
@@Cykloop Źle się wyraziłem my też z rowerami się tam pchaliśmy :)
@@DziejeGrzechu1964 wszystko jasne 👋😀
@thisBartbloke
@thisBartbloke 9 ай бұрын
Mam deja vu. Tydzień temu jadąc z Turbacza robiłem część tej samej trasy tzn. od Kiczory do Cyrli gdzie odbiłem już w dół do Szlembarku. Generalnie szacun, niezła noga.
@Cykloop 9 ай бұрын
To jeden z najlepszych fragmentów w Gorcach. 😄 Pozdrowienia 👋
@ewabogucka7871
@ewabogucka7871 Жыл бұрын
I chatka na Przysłopie była 😍 świetne miejsce na nocleg. Piękny kawał drogi po Gorcach Rafale zrobiłeś i pokazałeś 👌
@Cykloop Жыл бұрын
No fakt, na nogach tę pętlę byłoby trudno wydeptać 😀 Dziękuję Ewo, pozdrowienia 👋
@marcinmakowej2834
@marcinmakowej2834 Жыл бұрын
Świetny film, super montaż!
Dziękuję Marcin😀, pozdrawiam 👋
@michal_loniewski Жыл бұрын
Gorce są świetnie ☺ Czy to z buta, czy na rowerze jest świetnie. Na Turbaczu byliśmy 2 lata temu. Na szczycie byliśmy dość późno, to i tłumów nie było ☺ Bardzo fajny film. Miło się słucha i ogląda ☺ Pozdrawiam ☺
@Cykloop Жыл бұрын
Dzięki Michał. 😀A na Gorcu i Lubaniu byliście?
@michal_loniewski Жыл бұрын
@@Cykloop Na Lubaniu byliśmy następnego dnia. I nie objechaliśmy żółtym, żeby było łatwiej tylko wpychaliśmy czerwonym po kamieniach. Gorc mieliśmy zaplanowany na 3 dzień, jednak byliśmy padnięci i odpuściliśmy ten szczyt.
@@michal_loniewski Gorc czeka na Was zatem. 👋😀
@michal_loniewski Жыл бұрын
@@Cykloop myślę, że tam też zawitamy ☺
@adamwieczorek231
@adamwieczorek231 Жыл бұрын
Piękne tereny ale jezeli chodzi o mnie to raczej na wędrówkę 😊
@Cykloop Жыл бұрын
Pieszo czy rowerem - bez znaczenia, ważne, żeby ruszyć się z domu 😀👋
@krzychoobike
@krzychoobike Жыл бұрын
Bardzo ładna widokowo trasa i na mój gust trudna. Oczywiście widoki z dji fenomenalne. Jak zwykle super film, akurat dzisiaj obejrzałem do kolacji 👍🍺😀. Pozdro serdeczne Rafał😃
@Cykloop Жыл бұрын
Dziękuję Krzychu za motywujący, jak zawsze, komentarz. Pozornie trudna trasa, ale jak nie ciśniesz, żeby wszystko wyjeżdżać, tylko tam gdzie trzeba wypychasz - do zaliczenia. 😀Pozdrowienia 👋
@tonaszlak Жыл бұрын
Pozdrawiamy Rafał wspieramy na całości....
Dziękuję. Pozdrowienia 👋
@maciejburzyk4779
@maciejburzyk4779 9 ай бұрын
Świetny film, gratuluję profesjonalnej roboty! Gorce są piękne o każdej porze roku. Moje absolutnie ulubione góry 😍😍😍. Szkoda, że nie pokazałeś na filmie odcinka zjazdu za Stusem (w kierunku przełęczy Knurowskuej)... Udało Ci się tam zjechać? Bo znam wielu, którzy tam się poddali...
@Cykloop 9 ай бұрын
Wydaje mi się, że jest tam na filmie fragment trasy, o której piszesz Maciek. Ale też nie mogłem zamieszczać za dużo, żeby nie było zbyt nudno😄Dzięki za komentarz. Miło, że wpadłeś. Pozdrowienia 👋
@kretesciezkipawelszulc1960
@kretesciezkipawelszulc1960 Жыл бұрын
Świetna pętla. Pozdrawiam.
Dziękuję i także pozdrawiam 👋
@graveloweopowiesci
@graveloweopowiesci Жыл бұрын
Świetny odcinek. Zachęciłeś do zwiedzania Gorców (ale z plecakiem i kijkami😂). Byłem kilka razy, ale na Turbaczu nie zdając sobie sprawy że inne szczyty mogą cieszyć bardziej. Szacun za podjazdy, masz nogę 🦿🔥!!! Fajnie, że w większości szlaki są jezdne bez jakiś ogromnych kamieni. No i widoczność… widoki przednie. Tatry mega 😍 Pozdro jak zawsze 💪🏻
@Cykloop Жыл бұрын
Dla ścisłości - Turbacz to piękne miejsce i na pewno warto je odwiedzić, ale nie w szczycie sezonu 😉 Gorc jest bardziej Gorczański i mniej tam ludzi, a z wieży są widoki nie tylko na Tatry. Polecam gorąco rowerem czy pieszo - bez znaczenia. Dzięki za motywujący komentarz. Pozdrowienia 👋
@graveloweopowiesci
@graveloweopowiesci Жыл бұрын
@@Cykloop 💪🏻🔝
oglądam super sprawa podziwiam
@Cykloop Жыл бұрын
Polecam Gorce, także pieszo. Warto!
@pitbutton9368
@pitbutton9368 Жыл бұрын
Pięknie ! Na taką pętlę czekałem ❤️🍺
Zatem w drogę 👋😀
@rafabembnowicz5612
@rafabembnowicz5612 Жыл бұрын
Ależ piknie!
@Cykloop Жыл бұрын
Sprawdź sam Rafał. Kiedy ruszasz?
Kolejny genialny film. 😊 Przyjemność oglądania. Pozdrowienia z Łodzi
Dziękuję Pawle. Przyjeżdżaj w Gorce. Warto 👋😀 Pozdrowienia
Zdecydowanie preferuję gravel. Kilka tras z Super repertuaru jest w planach 😁
@Cykloop Жыл бұрын
@@user-dp1en8tx3q Gravela u mnie nie zabraknie. Bez obaw😀 Kolejna pętla będzie gravelowa, ale uprzedzam - trudna😀👋
Czekam z niecierpliwością. P.s. oglądanie jest proste 😂 Pozdr
@anna536B
@anna536B Жыл бұрын
Witam...Bardzo fajny i ciekawy materiał filmowy...Pozdrawiam.
Dziękuję i także pozdrawiam 👋😀
@NieLokalni
@NieLokalni Жыл бұрын
Szacun! Sami byliśmy w Gorcach na przełomie kwietnia/maja (relacja się montuje😁) i 90% rowerzystów jakich spotkaliśmy wspomagało się elektrykami 😅, tak więc jeszcze raz szacun!💪 Tylko ten miesiąc wcześniej było zdecydowanie więcej śniegu, na przykład ten drogowskaz na Turbacz/Kiczorę wystawał może na pół metra 😁
@Cykloop Жыл бұрын
Tatry blisko więc śniegu z Kasprowego nawiało😉😀 Byliście na Gorcu czy tylko Turbacz zaliczyliście? Chętnie zobaczę Wasze relację...
@NieLokalni
@NieLokalni Жыл бұрын
@@Cykloop Udało się wejść i tu i tu, a na Turbaczu jak doszliśmy, to tłumy już się porozchodziły 😃. Od Gorca aż po ten znak nasza trasa się pokrywała, tak więc fajnie było to zobaczyć raz jeszcze, tym razem z Twojej perspektywy 😉. Swoją drogą z wieży na Gorcu widać chyba wszystkie wieże widokowe w okolicy, w każdym razie my naliczyliśmy cztery 😁
@Cykloop Жыл бұрын
@@NieLokalni Z Gorca jeden z najwspanialszych widoków na całą okolicę, dlatego uważam, że przebija Turbacz😀👋
@ireneuszkugiel6093
@ireneuszkugiel6093 Жыл бұрын
Masz rację Gorc i Gorc Kamienicki dużo spokojniejsze od Turbacza ale nie ma knajpy a jedzenie w schronisku pierwsza klasa...Obowiazkowo późną jesienią gdy ludzi mało wjeżdżam tam elektrykiem🙂 na obiadek...Film i kondycja na wysokim poziomie....Pozdrawiam serdecznie
@Cykloop Жыл бұрын
Pełna zgoda. Turbacz po sezonie i nie w weekend, ale góra piękna i na pewno warto ją odwiedzić. Pozdrowienia 👋
piękne ujęcia :)
@WasabiHubert
@WasabiHubert Жыл бұрын
Super film, dzięki za pomysł na trasę! Pytanie techniczne, czemu wracałeś tak długo asfaltem przez Tylmanową zamiast to skrócić przez Młynne i Kleninę?
@Cykloop Жыл бұрын
Dziękuję 😀 Pogoda się psuła i nie chciałem, aby mnie deszcz złapał w lesie, no i byłem już nieco zmęczony na kolejne podjazdy dlatego wybrałem tę drogę asfaltową.😀 Pozdrowienia👋
@Mr.Misiek
@Mr.Misiek Жыл бұрын
Kolejny super film Rafał, świetne ujęcia i ciekawy komentarz. A trasa ląduje do folderu z pozostałymi gpxami do zaliczenia w tym roku, trzymaj kciuki, żebym zrealizował postanowienie 😉 A przy okazji mam techniczne pytanie. Przejazd takiej trasy pewnie trochę Ci zajmuje. W tym rowerze, jaki konkretnie model siodła masz i w jakich spodenkach jeździsz? Czasem mam tak, że tyłek pierwszy ma dość, a nogi jeszcze chciałyby pojeździć.
@Cykloop Жыл бұрын
Dziękuję Łukasz. Trasę polecam raczej w suchy dzień, bo z Gorca na Jaworzyne lubi być błotniście 😀 siodełko - Selle Italia Max SLR Gel Flow Leather. Innego nie chcę, mega wygodne, ale to jest dobór bardzo indywidualny. Szorty Endura Hummvee II. Bardzo wygodne, ale maja jedną wadę - szeleszczą przy pedałowaniu. Normalnie to nie problem, ale przy nagrywaniu filmu czasem to przeszkadza.😉 To kiedy ruszasz w Gorce?
@Mr.Misiek
@Mr.Misiek Жыл бұрын
@@Cykloop ja czekam właśnie na nowe siodło - Bontrager Verse Short Comp. Zobaczę czy dogada się z moim zakończeniem pleców. Gorce kuszą, ale nie wiem jeszcze, czy ta trasa nie jest dla mnie za ciężka. Najpierw chcę się sprawdzić na Twojej trasie z Lubomirem, bo krótsza i bliżej Krakowa. Chciałbym jeszcze w czerwcu się wybrać. Twoje trasy wgrywam sobie do programu QGIS, żeby zrobić rozeznanie gdzie która jest. Robi się fajny zbiór 😁
@Cykloop Жыл бұрын
@@Mr.Misiek Daj znać jak wykręcisz, bo jestem ciekaw Twoich wrażeń. Powodzenia 👋
@tonaszlak Жыл бұрын
szkoda, ale widoki i tak nagrałeś super
@my.pariasi4820
@my.pariasi4820 Жыл бұрын
Witamy przyjemnie się oglądało fajny zjazd rowerkiem👌👌pozdrawiamy a w wolnej chwili zapraszamy do Nas na kanał😊💪
Dziękuję. Wpadnę na pewno. Pozdrowienia 👋😀
大家都拉出了什么#小丑 #shorts
好人小丑
PEDRO PEDRO INSIDEOUT
MOOMOO STUDIO [무무 스튜디오]
SPONGEBOB POWER-UPS IN BRAWL STARS!!!
Brawl Stars
Turbacz. Najwyższy szczyt Gorców.
Zieloni w podróży - Mateusz Stawarz
Velo Dunajec - rowerem po najlepszej trasie w Polsce
Przygody na kole
GORCE: Kudłoń, Turbacz, Kiczora i Gorc - widokowa pętla wokół Doliny Kamienicy - (11.09.2021)
Wycieczki z Kacprem (dawniej: Kacper.M Wycieczki)