Catching Large Pike on my ONLINE DESIGNED BAIT From Photofish

kanalgratisdotse

Edvin takes us on a journey through the design process to create the ultimate color 🎨 in Photofish. By experimenting with colors and patterns, he shows step by step how to create a lure that pike cannot resist. But it's not just Edvin who has something new to show! August gets the chance to test a secret lure that has never been seen before...
Try Photofish;
-----------------------------------------------------------------
#teamgalant #gädda #pike

@kanalgratisdotse Жыл бұрын
Årets julkalender hittar du här: www.kanalgratis.se/sv/kanalgratis-julkalender Hela December kommer vi att öppna luckor tillsammans med er! Vem vet, kanske blir det just du som vinner en fisketur med Team Galant! Guldbiljetten väntar😍😃
@hundenrune1682
@hundenrune1682 Жыл бұрын
När kommer dom ?
@axelhansson4537
@axelhansson4537 Жыл бұрын
Beställde kalendern för snart 2 veckor sen, hur länge beräknar ni att det ska ta innan man får den? 😃
@kanalgratisdotse Жыл бұрын
Svårt att säga exakt men vi garanterar och lovar till 100% att de kommer i tid innan avsnitten börjar sändas. Det är extremt hög belastning nu och vi vet även med säkerhet att de kommer ta slut även om vi tog i rejält i år 🫢 Vi är så taggade på att öppna luckor med er på mornarna 1-24 december.
@eddibixo2499
@eddibixo2499 Жыл бұрын
Hej.jag kom på något kul! Det skulle vara kul att ni tar ut alla era kolleger ut på fiske och de får designa 1 bete var och den som får toppfisken vinner något! Och den som förlorar får straff. Hoppas ni tycker om iden!Älskar era videos!!😃❤
@malinadmasson9547
@malinadmasson9547 Жыл бұрын
Tack för ännu en underhållande video! Jag och min son på 4 kollar alltid på era videos tsm, många goa skratt och vi lär oss så mkt nytt här!
@MaxWrange
@MaxWrange Жыл бұрын
Jag har fiskat nu i nåt år i Kyrkviken men har aldrig riktigt fått så många abborrar som jag vill få. Därför skulle jag göra en flatnose mini med stark färg för att de mesta jag har fått har varit på en liten orange starkt lysande Pigshad. Behöver allt jag kan få för att jag har ingen båt och landfisket är svårt på hösten. Eller så gör jag något fel. Älskar era videos! Sluta alldrig❤🐖🐖🐖🎣
@edde3111
@edde3111 Жыл бұрын
Dessa typer av videos var det som fick mig att börja fiska jag vill tack er djupt och jag har köpt från photofish och det har alltid funkat och jag är djupt tacksam😍❤🐷🐖🐏💕
@TeamEEKW
@TeamEEKW Жыл бұрын
Jag har längtat till den här videon. Jag har kollat typ på alla andra videos den här veckan. Väldigt bra video❤❤❤❤🐖🐖🐖
@ericgoransson6509
@ericgoransson6509 Жыл бұрын
Grymt! Jag hade gjort sjuuuukt skrikig firetiger om jag hade designat själv! Min absoluta favorit på hösten när det börjar skymma på kvällen!
@Maurycy010
@Maurycy010 Жыл бұрын
Herregud vilken grym video🤩 jag har kolla på er ett tag nu och verkligen tyckt att era videos är grymma och jätte roliga att kolla på, Innan jag börja kolla på er så satt jag bara hemma och spelade data spel men när jag väl började kolla på er kanal så ville jag testa att gå ut och fiska, och det förändra mitt liv verkligen jag tyckte att det var jätte intressant med fiske. Jag har fångat nytt PB på gädda och abborre . Med eran hjälp visste jag exakt vilken utrustning och vilka spön och beten är bäst. Fortsätt med det ni gör 🙂
Tack kul 🤩 Mvh Tobias
@hampusivarsson26
@hampusivarsson26 Жыл бұрын
det finns inget bättre än att se en video på från er på en söndag 😊😊😊
@hundenrune1682
@hundenrune1682 Жыл бұрын
Vad sugen man blir på att dra gris när ni läger ut en sån här video 🐋. Eran kanal är ju bara bäst!!
@fishingkev3848
@fishingkev3848 Жыл бұрын
Grym och givande video! Jag hade nog gjort designen av en betesfisk, mört, löja eller mindre aborre, öring som du gjorde beroende på vilket vatten jag väljer att fiska i. Har provat någon design som funkat sisådär inte haft möjlighet att designa fler men det kommer! 😊
@merletamme3723
@merletamme3723 Жыл бұрын
I already recieved my christmas calendar 😍 Super fast shipping to Estonia. Can't wait to open it 🎁
@oplexx
@oplexx Жыл бұрын
Äntligen en ny video! Jag var och fiskade idag men blankade tyvärr. Men en ny video blir man alltid glad av! 😊Jag hade gjort en julegris design, haha! Kanske en mört design också!
@marcustreutiger8874
@marcustreutiger8874 Жыл бұрын
Så kul att se en massa gädda på era gumi drag era program hjälper mig att bli en bättre fiskare och se hur kull det är med stora grisar ❤❤
@paulthebeardedonedowning6820
@paulthebeardedonedowning6820 Жыл бұрын
Just the other day I did a few designs on Photo fish they will be here soon can't wait so many pattern options it took me ages to decide lol but it was a lot of fun
@janpastorix6548
@janpastorix6548 Жыл бұрын
This year I came back to my favourite lake in Norway with my 2 friends. They have asked me what lure should they use" It doesn't matter what, but it has to looks like a perch" they didn't trusted me. But when we started to troll, I have used my SALMO PERCH, and after few minutes I get my pike... So it doesn't matter what you you use if it looks like a perch.... It's my number 1👍
@larsenthrons7204
@larsenthrons7204 Жыл бұрын
Awesome video guys, very nice fish you two caught. I myself have been playing around on Photofish the previous year, to test things out, and I hope I am allowed in this competition with this thought I came up with as cool idea: Cyber Punk Perch - Black base, and then neon green, yellow and pink's to make it a truly Tron / Cyber Punk 2077 style kind of bait. Everyone good luck and may the best design win!
@Ostseemansteve
@Ostseemansteve Жыл бұрын
More pike fishing videos, please😎
@Obionecanblowmee
@Obionecanblowmee Жыл бұрын
Skönt att Edvin e tillbaka! Börja faktiskt följa er kanal för Edvin har sån jävla skön dialekt att lyssna på 😄
@famousfatmonkeyyessir357
@famousfatmonkeyyessir357 Жыл бұрын
Skönt att edwin är tillbaka 🤙 Team edwin här
@niickodemuz
@niickodemuz Жыл бұрын
Alltid lika spännande att kolla på era videos! Jag hard nog velat pröva göra en egen design av löja och och mört då det går mycket sånt i vattnet jag fiskar 🙂
@NilsFagerströmMLGY
@NilsFagerströmMLGY Жыл бұрын
Ännu en grym video från er!! Ifall jag hade designat i photofish hade jag gjort en del skrikiga färger och gett till min vän som har en stuga vid en sjö med väldigt grumligt vatten. Han och jag fiskar mycket tillsammans och det hade varit roligt att ge honom några beten som hade fungerat bra i den sjö han fiskar allra mest i.
@joakimgustafsson1964
@joakimgustafsson1964 Жыл бұрын
Satt och väntade hela klippet på att ni skulle nämna gris, men ni klarade er 😜😂 grym video och sjuka fiskar 🙌👏🏻
@carlraketen9727
@carlraketen9727 11 ай бұрын
Riktigt underhållande video!😁 själv hade jag gjort mest flatnose mini i abborre liknande form eftersom det passar bäst i min sjö👍😁
@TomasNyberg-j5q
@TomasNyberg-j5q Ай бұрын
Älskar när ni fiskar gös…. Mer av de tack😁 pröva gärna Hjälmaren😎
@rasmusstenback9518
@rasmusstenback9518 Жыл бұрын
Riktigt bra video! Jag hade själv gjort en röd eller orange jigg med svarta detaljer, men dock inte för abborre, gädda eller gös utan för torskfiske från land i Öresund (ja, tack vare trålförbud sedan 30-talet så finns det ett bra bestånd av de flesta arter i Öresund inklusive torsk. Jag skulle själv kalla Öresund för Sveriges Nordnorge).
@MrAverage000
@MrAverage000 Жыл бұрын
Jag hade nog valt att göra en mört design, mörk svart rygg, guldiga sidor och röd/orange mage. Sen röda eller orangea ögon och fenor så som det ser ut där dem sitter. Har funkat länge. Bra video👍
@kjellmarkstrom6178
@kjellmarkstrom6178 Жыл бұрын
Kul att få stor gädda på eget gjorda beten😊 Grattis Edvin fin gädda. Hade nog gjort ett naturligt bete typ abborre mört eller öring.😊
@NFFootballcollection
@NFFootballcollection Жыл бұрын
Eftersom det kryllar med löja i mitt vatten så hade jag gjort en som ser ut som en löja. Den hade blivit ganska mycket större en riktig löja då men då blir gäddorna glada iallafall.👍👍
@markodahlstrom
@markodahlstrom Жыл бұрын
Härlig video som vanligt. Nu blev jag väldigt nyfiken på 24 luckebetet. Tur jag köpte julkalendern. Spännande och se sen när det är dax för öppning av 24 luckan. 💪💪👍
@Cruixx
@Cruixx Жыл бұрын
Kul och lärorik video, Jag hade gjort en mört/id aktig färg just för den enkla anledningen att det simmar STOR mört i sjön jag fiskar i.
@charlienystrom9346
@charlienystrom9346 Жыл бұрын
Jag hade valt ett ganska mörkt bete men med ganska mycket orangea detaljer för att orange är en färg som syns ganska bra i de flesta vattentyperna. Riktigt bra video!🎣🔥
@Sedxgwarthunder
@Sedxgwarthunder Жыл бұрын
18:22 vilken fin gädda🤩
@Simonpixel
@Simonpixel Жыл бұрын
Mycket bra och informativ video! 😃Sjöarna där jag bor så är det riktigt sumpvatten med siktdjup på bara 20cm typ, så jag hade designat mina beten med mycket grönt och orange för att få det så skrikigt och synligt som möjligt.
@henriklarsson7770
@henriklarsson7770 Жыл бұрын
Kul video! Jag hade nog försökt att designa ett bete som liknar en gammal spinnare abu hade som hette "abu flyer". Den fick jag min första gädda på och jag hade testat samma plats igen med betet. :)
@emilsegervall
@emilsegervall Жыл бұрын
Grym video grabbar 💪 Själv hade jag nog designat en mött!
@Pommfritt
@Pommfritt Жыл бұрын
Jag har nästan gillat alla era videos
@Relaxxarn
@Relaxxarn Жыл бұрын
Ännu en grym video. Riktigt kul att få se Edvin i sitt esse med att designa beten. Som vanligt är jag imponerad över hur han tänker där han designar. Tack för en rolig film. 😊 alltid lika kul att se August vara med!
@HelpfulGadgets-tj8zw
@HelpfulGadgets-tj8zw Жыл бұрын
Riktigt bra video, fortsätt med vad ni gör! Jag hade gjort en som skulle likna en brax!
@magnusnorling6918
@magnusnorling6918 Жыл бұрын
Snyggt design, själv har jag planerat att göra ett med svart kropp, gröna fläckar, röda fenor och röd stjärt.
@vidar1463
@vidar1463 Жыл бұрын
Sjukt bra och givande video!
@Idasson
@Idasson Жыл бұрын
Ni är bäst älskar era videos
@Senior_heffe
@Senior_heffe Жыл бұрын
Dynamit August 😂
@elisfagerang5416
@elisfagerang5416 Жыл бұрын
Bra video 👑
@KevinÖrnsberg
@KevinÖrnsberg Жыл бұрын
Själv hade jag gjort en motoroil liknande bete som en abborre för jag vet att Tobbe och Edvin hade älskat den. Älskar era videos
@Hookedwithdennis
@Hookedwithdennis Жыл бұрын
Hade nog gjort en gädd design eller mört funkar riktigt bra💯!
@Frid3n72
@Frid3n72 Жыл бұрын
Grabben på 5 år hälsar att en ljus gäddyngeldesign eller en liten abborre tror han starkt på! 🤘💪
@nissehasselgren8307 Жыл бұрын
Tack för ännu en fanastisk video :) Lärorikt att få veta hur photofish fungerar 🐟🐟🐟 Om jag skulle få designa så skulle jag designa en fatnose motroil eftersom det är ett fantastiskt höstbete 🐖🐖🐖 Har även köpt eran kalender och jag är riktigt sugen på att öppna lucka 24 Den känns riktigt het 🥵🥵🥵
@drx_fnisko
@drx_fnisko Жыл бұрын
Jag hade gjort en likadan öring som dig Edvin för att gäddorna gillar färgen extremt. Den är sjukt effektiv. Hoppas ja vinner. Ser fram emot att få öppna första luckan i er julkalender ❤😊
@oliverkorch3360
@oliverkorch3360 Жыл бұрын
Jag hade gjort en Monket brute bass med motoroil base, med gold pattern, brown tunning, med blaze orange tail eller ingen tail färg och ingen shadow men en gold iris,.
@emilcarlssonkindstrom7221
@emilcarlssonkindstrom7221 Жыл бұрын
Riktigt bra video 😎🤘🎣. Själv så är mina favorit färger naturfärgad så hade designat en mört liknande funkar nästan alltid. Hade det varit design till gös så gillar jag någe med gul orange vit eller grönt.
@Rappeprogg
@Rappeprogg Жыл бұрын
Varför vägde o mätte ni inte den sista grisen? Tack för roliga filmer!
@_nc513_
@_nc513_ Жыл бұрын
Imitation av bisamråtta. Det är väl ett bete som borde göra succé? 😀 (Miuras Mouse funkar ju).
@dodyboos2583
@dodyboos2583 Жыл бұрын
Jag skulle gjort likadant endast ögonen rött och istället för vita färgen jag skulle använd orange. Annars fint design och fint resultat 🎉
@tobbewikar493
@tobbewikar493 Жыл бұрын
Intresantt video. Jag brukar nästan alttid fiska vid en insjö och där är de dåligt med arter så jag skulle nog försöka laga en flatnose som antingen en skrikig abborre eller gädda, då det är så grumligt vatten.
@mayon1129
@mayon1129 Жыл бұрын
Man blir riktigt sugen på höstfisket efter denna video! 🐷🐷🐷
@Theo_fisher
@Theo_fisher 9 ай бұрын
Jag har en video ide till er. Det är så att dem färgerna på kläderna ni har borde ni fiska med. Och om du har en svart t-shirt borde du fiska med ett bete som är svart. Och om du har blåa byxor borde du ha blått bete. Älskar era videos ❤❤❤
@jacobsvanedal3750
@jacobsvanedal3750 Жыл бұрын
Ni är bäst Jag älskar era videor
@robertcarlsson5576
@robertcarlsson5576 Жыл бұрын
Mycket trevligt video och jätte bra 👍👍👍
@itsrap5331
@itsrap5331 Жыл бұрын
Grym video som vanligt! 🐖Jag hadde gjort en Löja design då vattnet jag ofta fiskar har stora mängder löja, mört men även brax. 🐖
@TeamEEKW
@TeamEEKW Жыл бұрын
Jag hade gjort en lite naturlig färg som tillexempel abborre,gädda och mört för det brukar alltid leverera fisk för mig iallafall 😂😂❤❤
@Lindahl1977
@Lindahl1977 Жыл бұрын
Jag hade gjort en mört design på en hooligan roach eftersom där jag brukar fiska så står det mest mört. Hooligan Roach liknar ju väldigt mycket en betesfisk för gädda så därför väljer jag just den. Plus att den vanligaste betesfisken för gädda är ju mört.
@melvinnielsen4681
@melvinnielsen4681 Жыл бұрын
Vilken video den var jätte bra om jag hade gjort ett bette så hade det varit en slags mört eller en abborre som bete 😂❤
@nissehasselgren8307 Жыл бұрын
Tack för en fantastisk video :) Lärorikt att få veta hur photofish fungerar 🐟🐟🐟 Om jag skulle designa skulle jag designa en fatnose i motoroil eftersom det är ett fanantastiskt höstbete 🐖🐖🐖 Har även köpt eran kalender och är sugen på lucka 24
@alexanderpalmgren3807
@alexanderpalmgren3807 Жыл бұрын
Hade gjort en mört med lite med några mycket röda/orangea detaljer. Tror det hade funkat riktigt bra för mig som fiskar mestadels i skärgården kring gamleby /Västervik
@maxholmstrom7826
@maxholmstrom7826 Жыл бұрын
Jag hade gjort en skrikig och en naturtrogen färg för nån måste ju funka😉 Bra video som vanligt den var väldigt lärorik❤️😃
@ju55i88
@ju55i88 6 ай бұрын
@kanalgratisdotse is there specific glue/method what you guys would recommend to fix pikes teethmarks, tearings etc on these?
@Modden83
@Modden83 Жыл бұрын
Hur stor betydelse har egentligen formen på betet? En videoidé är att göra exakt samma färger på beten med samma storlek fast olika form. som exempel 12 cm abborre flatnose 12 cm mot samma fast med Haj istället för Flatnose.
@LinusBäckström-t2o
@LinusBäckström-t2o Жыл бұрын
Om jag hade fått designa ett bete hade det varit en abborre eller mört liknande med orange undersida för det är riktigt hett där jag fiskar. Väldigt bra video!
@Iguy89
@Iguy89 Жыл бұрын
Eftersom jag bor vid ett par vatten med både öring och lax så hade jag designat en öring. Kanske Golddigger bas och vit mage med svarta prickar och brun rygg. Och naturliga ögon såklart 😁
@FR1CKE
@FR1CKE Жыл бұрын
Rolig och bra video som vanligt. Jag skulle gjort en mört liknande design. För där jag fiskar går de mycket mört och fått mycket gädda med mört liknade beten förr
@nissehasselgren8307 Жыл бұрын
Tack för en bra och lärorik video :) Om jag skulle få designa skulle jag designa en fatnose i löj färg🥵🥵🥵 Det är ett perfekt höstbet som man kan fiska riktigt långsamt. Jag gillar att köra med långsamgående betesfiskfärgade beten på hösten 🐖🐖🐖 (tycker det levererar bäst) Ska satsa på nytt pb i höst så jag skulle behöva en rejäl uppladning med heta beten 🐖🐖🐖
@dzygit1992
@dzygit1992 Жыл бұрын
I would like to make the color of a pig covered in a swamp, just like Edwin does in every episode
@mmmmmm-bs4we
@mmmmmm-bs4we Жыл бұрын
Utan tvekan hade man ju designat antingen en realistisk abborre eller gädda blir ju gris garanti på köpet❤️
@erikksson
@erikksson Жыл бұрын
Hej Edvin. Jag tycker du är supercool. Jag önskar mig chatterbait (jag fick lära dem vad det är) av mamma och pappa till julklapp. (Och julkalendern). Jag kollar på era avsnitt varenda dag och längtar tills det kommer ett nytt avsnitt som jag får kolla på. Jag tycker era straffiske videos är roliga. Sen hoppas jag att det kommer fler videos när ni fiskar i Norge! /Funderingar och hälsningar från Sixten 5år i Säter
@Leon_mtb_0
@Leon_mtb_0 Жыл бұрын
älskar er kanal jag bygger faktiskt också egna beten
@williameriksson1087
@williameriksson1087 Жыл бұрын
skit bra video!
@antonjakobsson4790
@antonjakobsson4790 Жыл бұрын
Kan inte ni och Filip åka och pimpla regnbåge i Grycksbo till vintern??
@danielbrannmark3322
@danielbrannmark3322 Жыл бұрын
Jag hade gjort en chartreuse med grön rygg och mage med gula fläll på ryggen och svarta på sidan med en Pink hot tail. Pga att den känns som en riktig gris dräpare.
@AnteGustafsson
@AnteGustafsson Жыл бұрын
Om jag skulle ha designat ett eget bete så hade ja, precis som Edvin, också gjort en sumpabbore. Eftersom att där jag fiskar är sump abborrar precis vad gäddorna äter.
@TwitchRainyTV
@TwitchRainyTV Жыл бұрын
Kollat på så många videos nu och har bara en fråga. Kör ni hullingsfritt i och med att ni tappar så mycket fisk?
@ed3tun
@ed3tun Жыл бұрын
Nästa utmaning till kanalen, sätt en decibel mätare på Edvin och låt honom simma samma antal meter som decibel mätaren visar i uppmätt volym haha
@arvidjohansson5362
@arvidjohansson5362 Жыл бұрын
jag hade gjort ett rött skrikigt bete, för hemma i min sjön har vi fått 20 tal 6kg+ gäddor och vi vet vad som funkar efter många år
@ricknellsretorik7
@ricknellsretorik7 Жыл бұрын
Jag hade gjort ett abborre design för vi brukar få mycket gädda när vi metar med abborre i vår sjö 😀
@joarkarlsson8191
@joarkarlsson8191 11 ай бұрын
Kan ni inte göra en seriös gäddfiske video, som är inspelad på samma sätt som era gamla videor
@rasmusbjorck3301
@rasmusbjorck3301 Жыл бұрын
Jag hade nog gjort en lite mer realistisk design som du gjorde nu Edvin för det har funkat väldigt bra så jag knappt har drag kvar😅 Bra video får nog kanske göra en öring färg när ja beställer nästa gång.
@sworgen3456
@sworgen3456 11 ай бұрын
Jag har en idé att ni ska göra ett mjukbete som heter moby dick som är en val med stor profil och stor paddel så att den är fin i droooet, hoppas att ni gillar denna design👍
@username1956
@username1956 Жыл бұрын
Jag vill gärna ha tobbes spotted Carrot men hittade inte den på er sida och är inte riktigt säker på hur man gör den i photofish!
@robinwennlund9214
@robinwennlund9214 Жыл бұрын
Jag hadde gjort som en kort med orange lysande paddel för att det är en riktig färg för vårat vatten i ekbo våran stuga 😊❤❤
@reineblom1932
@reineblom1932 Жыл бұрын
Hej å tack för fina filmer. Hur långa och hur mycket vägde fiskarna som ni fick? Hann ni uppskatta längd och vikt på dom största?? Är lite svårt att se på filmerna hur stora dom är. Dom ser alltid gigantiska ut. Ha de gött
@leepicsalamander9997
@leepicsalamander9997 Жыл бұрын
Riktigt grym video! Jag själv skulle gjort så det ser ut som en gris. (grisar fångar grisar)
@lindakarlsson555
@lindakarlsson555 Жыл бұрын
Jag tycker ni ska testa fiska i alla åar ni ser. 👍👍👍
@Dansken1975
@Dansken1975 Жыл бұрын
You need to bring a Dane to show you how to make real HOTDOGS 🌭🌭🌭😅
@fishingmaneSweden
@fishingmaneSweden Жыл бұрын
Skulle ni kuna ge lite tips på fiskeväskor
@MeemeMonkey
@MeemeMonkey Жыл бұрын
Om jag skulle göra en design på photofish skullle det vara en sik-färgad fatnose, jag har sett både er och andra dra gris på den. Snälla kan jag få presentkortet ❤🙏😊
@Jycke123Jyckis
@Jycke123Jyckis Жыл бұрын
Jag älskar när ni fiskar gös och önskar mera gös fiske 😊🐠🐟🎣🐡😊
@Mr_Maximalt
@Mr_Maximalt 5 ай бұрын
❤❤❤❤
@kajvainoo
@kajvainoo Жыл бұрын
Hej, varför blurrade ni august bete, kanske missa om ni sa något! Grym video 🔥🔥
@Abborrefiskarn
@Abborrefiskarn Жыл бұрын
Själv hade jag gjort en lax design, för vem vill inte ha en extra lax på kontot?😅
@zynx7922
@zynx7922 Жыл бұрын
Den va dålig ska inte ljuga
@hejgoranfesdu
@hejgoranfesdu 3 ай бұрын
aldrig fått en fisk på flatnosde mini medans flesta andra beten levererat.. så rätt överhype bete
DRIVING CAR THROUGH EUROPE SEARCHING FOR HUGE FISH
Food Chain Fishing Challenge - WORM to BIGGEST FISH
Всё пошло не по плану 😮
Miracle
How to whistle ?? 😱😱
Tibo InShape
CRAZY RAINBOW TROUT FISHING with Powerbait in Hökensås!
kanalgratisdotse
CAN WE CATCH FISH ON ALL BAITS IN THE CHRISTMAS CALENDAR FROM A UNICORN?!