🚌KASZUBY KAMPEREM-Juszki- zabytkowa malownicza wieś i śródleśne jezioro otoczone płotem‼️

Stado na wypadzie

@marianna8416
@marianna8416 4 ай бұрын
Witajcie kochani!? Oj nachodziliscie się co nie miara!Podziwiam wytrzymałość chłopaków 👍Ale w tak uroczych okolicznościach przyrody-to aż miło wędrować.! Dziękuję za obszerne i profesjonalne informacje nt.odwiedzanych miejsc.Jestem zauroczona tą wsią!Wszystko takie czysciutkie,zadbane,no i te cudowne domy,kryte strzechą.To takie piękne, że aż wydaje się nieprawdziwe.Ogladając, czułam się jakbym znalazła się w bajkowym świecie.A domek Basi-to jak chatkaHobbita.Warto odwiedzić,tak sielskie miejsce.Dziekuję za kolejny, piękny film. Wędruje cały czas razem z Wami ❤️ Pozdrawiam calutką rodzinkę!
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
Bardzo dziękujemy za kolejny ciepły komentarz😊 Nasi chłopcy są przyzwyczajeni do długich wędrówek i chętnie w nich uczestniczą. W lesie zawsze znajdzie się coś do zabawy, to jak naturalny plac zabaw😉 Tradycyjne kaszubskie domy kryte strzechą nam również bardzo się spodobały, a sama sielankowa atmosfera wsi sprawiła, że czuliśmy jakby czas zwolnił. Cisza, spokój i błogość😊
@jarosawbodzioch4411
@jarosawbodzioch4411 4 ай бұрын
Witam moje ulubione Stadko😊
Aaa witamy;)
@renatadudziak7745
@renatadudziak7745 4 ай бұрын
Ale jesteście w tym odcinku szczęśliwi 😊
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
A dziękujemy, my po prostu z zasady staramy się czerpać radość z życia na codzień:)
@xtr5622
@xtr5622 4 ай бұрын
Jest i nasze ulubione stadko :) Bardzo ciekawe miejsce, mega wielki minus za ogrodzenie jezior, nie rozumiemy jak to jest możliwe w parku krajobrazowy, dziwne... Kolejny super odcinek w Waszym wykonaniu, dziękujemy. Pozdrawiamy serdecznie.
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
Ajjj dziękujemy 😊 Fajne i ciekawe miejsce , trochę nam brakowało szwendania się po wsiach i lesie:) nas te jeziora prywatne i ogrodzone też bardzo zdziwiły. Ale podczas pisania opisu i montażu dowiedzieliśmy się że sprawa jest bardzo głośna i zajmuje się tym prokurator. My również pozdrawiamy i mam nadzieję że te opady deszczu które były na południu Polski nie narobiły wam szkód.
@SlawKing
@SlawKing 4 ай бұрын
Siemaneczko. Kilka tygodni temu pod innym filmem pisałem Wam, że wraz z żoną chcemy kupić naszego pierwszego kampera i w końcu mamy to! ;) nasz nowy(rocznik 95) kamper jest już zarejestrowany na nas(za kilka tygodni wrzucimy prezentacje na YT) ;) Ja jestem z Powiśla, ale moja żona jest właśnie z Kościerzyny, miała w szkole kaszubski i zna podstawy tego języka więc bardzo fajnie ogląda nam się wasz odcinek. Co do dwujęzycznych tablic to takowe znajdują się też na śląsku, okolicach Opola itp. Jak dobrze pamiętam to przynajmniej 20% społeczności danego powiatu musi wyrazić przywiązanie do danego regionu/narodowości i wtedy stawiają 2-języczne tablice(kaszubski, śląski, niemiecki, rosyjski itp.) Moim zdaniem Kaszuby to takie wciąż dzikie mazury, a jeśli chodzi o jeziora to kilka z nich jest prywatnych, zarybionych, ze stanowiskami do grillowania i wędkowania, więc w sumie nie dziwię się, że ktoś swoje jezioro ogrodził, ponieważ kłusowników wciąż jest bardzo duża ilość u nas w kraju. Przejeżdzałem przez Juszki kilka razy, ale nie miałem pojęcia o tym szlaku, dzięki za film. Za około miesiąc wraz z żoną wracamy zza granicy(mieszkaliśmy 6 lat na Islandii) i jako pierwszy cel obraliśmy sobie wszystkie parki narodowe w Polsce ;) wrzucimy pewnie w sierpniu relacje z naszych wypadów. Pozdrawiamy! ;D PS. "Jo" wydarło się z terenów kaszubskich i u nas na Powiślu również się tego używa ;)
a co do kampera to posiadamy oryginalny egzemplarz! ;D w sensie mamy Citroena C25, który był produkowany do 1994, ale nasz ma wbitą datę produkcji 1995 i też jest w zabudowie LMC, dokładnie do LMC Liberty 6400 ;) PS. Kampera kupiliśmy od świetnego gościa, który mieszkał na południu Polski. Kupił stary 130-letni drewniany dom i samemu go odnowił w kilka lat, to tak w nawiązaniu do starych chałup z waszego filmu.
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
Ooo super że film przypadł do gustu:) nawiązując do jeziora ogrodzonego to widziałem jakieś stawy hodowlane albo oczka ale piękne jezioro w lesie w prywatnych rękach , pierwszy raz wiedzę. Na Mazurach się nie spotkaliśmy z tym. A zagłębiając temat to zajmuje się tym prokuratura w Gdańsku bo nie jest to do końca legalne. Tak podkreśliliśmy te dwujęzyczne nazwy że występują na kaszubach ale tak jak mówisz spotkaliśmy się z tym na Podlasiu Śląsku Opolu czy przy granicy z DE. Ale chyba tylko język Kaszubki jest dozwolony na maturze:) Super pomysł objechać wszystkie PN. My już mamy 14 zaliczonych więc teraz już z górki:) ale polecamy kładki i pływające pomosty w Biebrzańskim i Narwiańskim Parku Narodowym. Na kanale cała relacja z wyjazdu na Podlasie:) Ooo Islandia 🇮🇸 coś pięknego.
Super dobry rocznik , LmC fajne zabudowy robi. Więc teraz tylo Ahoj przygodo! To też niezłe przedsięwzięcie mieszkając w Islandii kupowanie kampera w Polsce , pewnie trochę gimnastyki było. W takim razie czekamy na kampertour i na rakach z pierwszych podróży. Jak będą na Twoim kanale to już w ciemno subskrybuję:)
@SlawKing
@SlawKing 4 ай бұрын
@@stadonawypadzie kilka lat temu mój brat - fanatyk wędkarstwa ;) jeździł na kaszuby, właśnie na prywatne jeziora, ale czy dalej coś takiego tam jest i czy można stawiać takie ogrodzenia to też jestem ciekawy. O, to już sporo objechaliście tych parków. Pomału nadrabiamy wasze filmy ;)
@barbarka1304
@barbarka1304 4 ай бұрын
Kaszub Kartuski, Kaszub Pucki i Kaszub Wejherowski się ze sobą po kaszubsku nie dogadają 😂. W Kartuzach warto zobaczyć kościół z dachem w kształcie trumny
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
Oo to o tym nie wiedzieliśmy że są takie różnice między regionami . A co do Kolegiaty z dachem w kształcie trumny, to tak warto , ale o tym w następnym vlogu, właśnie zabieramy się za montaż. Dziękujemy za podpowiedź i pozdrawiamy
@BearCamp-RMC 4 ай бұрын
JO mocie prowdo u nas gadajo JO 😁. Przeprowadzając się na drugi brzeg Bałtyku okazało się że tu też mówią JO 😂 Pozdrawiamy 🤗
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
No i na to właśnie czekaliśmy, na potwierdzenie od Was jak to jest z tym JO:) o widzicie to wiedzieliście gdzie się przeprowadzić . A język Fiński jest tak samo pokręcony jak kaszubski:)
@BearCamp-RMC 4 ай бұрын
@@stadonawypadzieKaszebsczi prostszy, wyssany z mlekiem matki😉
@stadonawypadzie 4 ай бұрын
No tak , dla nas tak samo dziwny jak i FI , wszędzie gdzie są äë to czarna magia😂
@@stadonawypadzie 😁😅
KARTUZY- najbardziej urokliwe zakątki na skraju miasta💚
Stado na wypadzie
MY HEIGHT vs MrBEAST CREW 🙈📏
Celine Dept
Я сделала самое маленькое в мире мороженое!
Кушать Хочу
Life hack 😂 Watermelon magic box! #shorts by Leisi Crazy
Leisi Crazy
9 Ciekawostek o ulubionym mieście króla Zygmunta Augusta
Gdzie to jest?
🏕️🌲 Kemping Dąbrówno ~9km do Bitwy pod Grunwaldem - na Około
Marzi and Grey 🚴🏻 na Około
Polka w norweskiej firmie, czyli kilka słów o dyskryminacji🇵🇱🇳🇴
Fiordy to mi z reki jadly