Mediolan w kilka godzin! 🇮🇹 | Polecane miejsca i atrakcje - widok z dachu katedry HD

Marzy mi się

Dzień zwiedzania Mediolanu rozpoczął się dla nas dość nieprzyjemnym incydentem. Chwilę po północy otrzymaliśmy wiadomość, że nasz lot powrotny do Polski został odwołany. Jako, że przytrafiło nam się to pierwszy raz w życiu, totalnie nie wiedzieliśmy co robić i spędziliśmy kilka godzin na szukaniu różnych rozwiązań. Koniec końców sprawa zakończyła się całkiem nieźle i jakoś udało nam się wrócić - co prawda dzień wcześniej i na inne lotnisko - ale się udało. Całą historię opowiadamy pod koniec filmu.
Dopinanie wszystkich spraw związanych ze zmianą lotu zajęło nam sporo czasu, więc zamiast dotrzeć do Mediolanu o 8:00 byliśmy tam dopiero po 12:00. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Piazza del Duomo - przed słynną mediolańską katedrę (Duomo di Milano) z nadzieją, że uda nam się jeszcze wejść na jej dach. Okazało się, że mimo późnej godziny i pełni sezonu nie było z tym żadnego problemu. Zakupiliśmy w kasach Duomo Pass który uprawnia nas do skorzystania z czterech atrakcji: wejście na dach katedry oraz do jej wnętrza, wstęp do strefy archeologicznej znajdującej się w podziemiach kościoła oraz zwiedzanie muzeum katedralnego. Bilety są ważne przez 3 dni. My za cały pakiet atrakcji zapłaciliśmy jedynie 15 euro (dostępne pakiety możecie znaleźć na: ticket.duomomilano.it/en/). Cena jest bardzo atrakcyjna, szczególnie jakby porównać ją np. z ceną wstępu do kościoła Santa Maria delle Grazie w którym zobaczyć możecie fresk Ostatnia Wieczerza Leonardo da Vinci. Wstęp kosztuje 18 euro a wewnątrz możecie spędzić jedynie 15 minut. Dokładnie na przeciwko Duomo di Milano znajduje się McDonalds z najpiękniejszym widokiem jaki jak dotąd widzieliśmy, więc nie mogliśmy nie wstąpić tam na szybki obiad. Chwilę później udaliśmy się do najsłynniejszej na świece galerii - Galleria Vittorio Emanuele II - to na niej wzorowane były wszystkie inne tego typu galerie na świecie. Miejsce jest niezwykle imponujące a na samym środku widnieje wizerunek Turyńskiego Byka, do którego ustawiają się kolejki (w filmie sprawdzicie jaki jest tego powód).
Następnie udaliśmy się do pod Teatr La Scala, który w środku na pewno jest dość imponujący ale z zewnątrz nie wyróżnia się niczym szczególnym (wstęp: 15 euro). Spacerując ulicami Mediolanu mijaliśmy mniej lub bardziej imponujące budynki. Do tych najbardziej imponujących można zaliczyć na pewno budynek Pinakoteki Brera, czyli jednego z najważniejszych mediolańskich muzeów. Kolejnym dużym punktem na naszej mapie był Zamek Sforzów (Castello Sforzesco). XIV wieczny zamek poza tym, że jest ciekawy jako budowla, skrywa również kilka dodatkowych atrakcji takich jak ostanie dzieło Michała Anioła - Pieta Rondanini czy freski Leonarda da Vinci (który był mieszkańcem zamku i czuwał nad życiem kulturalnym i oprawą artystyczną tego miejsca). W kolekcji muzeum zamkowego znajdziecie także kolekcję sztuki antycznej oraz liczne egipskie artefakty.
Za zamkiem zlokalizowany jest Park Sempione, który był ostatnim punktem naszego zwiedzania, ponieważ złapała nas tam ulewa. Po drodze rzuciliśmy jeszcze okiem na Łuk Triumfalny (Porta Sempione) i udaliśmy się w stronę dworca. Sam dworzec w Mediolanie również jest obiektem wartym uwagi - jest naprawdę przepiękny. Wygląda lepiej niż niejedno muzeum. Niestety, przez naszą przygodę z odwołanym lotem nie udało nam się zobaczyć wielu rzeczy. Nie mogliśmy sobie pozwolić na wejście do wielu miejsc a całkowicie pominęliśmy choćby słynny Stadion Giuseppe Meazzy (San Siro) czy Bosco Verticale, które mega chcieliśmy zobaczyć. No cóż, mamy przynajmniej powód, żeby tam wrócić! ;-)
Zapraszamy na nasz fanpage: / marzymisie1
Oraz na nasze instagramy:
Magda: / magdadudekk
Kuba: / rybcunouno

@donkeyadaml.
@donkeyadaml. Жыл бұрын
Bardzo fajnie zrobione video 👍👍👍 Udanego weekendu 😉 Pozdrawiam 😎
@marzymisie8675 8 ай бұрын
szkoda, że mieliśmy ograniczony czas w Mediolanie :( jeszcze kilka miejsc do nagrania nam zostało! Pozdrawiam!
@STRABSEN
@STRABSEN Жыл бұрын
Piękna jest katedra w Mediolanie. Wspaniały widok i na dach i z dachu. Imponujące wnętrze. La Scalla raczej skromna z zewnątrz. Dziękuję za ciekawy spacer po najpiękniejszych miejscach Mediolanu i pozdrawiam.
@KOLEJ22DrogaPrzygody
@tajemnicegorzowa Жыл бұрын
Pozdrawiam z Gorzowa 👍
@marzymisie8675 8 ай бұрын
Sopot pozdrawia Gorzów! :)
@PeoMadek
@PeoMadek 10 ай бұрын
Maczek w Mediolanie gdzie wokoło tyle pysznego włoskiego jedzenia :/
@marzymisie8675 10 ай бұрын
Nie zawsze mamy czas na obiad w knajpie :) Tego dnia odwołali nam lot i pół dnia spędziliśmy na załatwianiu formalności żeby jakoś wrócić do domu. Chcieliśmy szybko zjeść cokolwiek, żeby nie tracić czasu i zobaczyć choć trochę miasta. We włoszech jesteśmy minimum raz w roku, więc trochę tego jedzenia już przetestowaliśmy. Mimo wszystko mamy taki zwyczaj, że w każdym kraju chociaż na chwilę wchodzimy do maka, żeby zobaczyc jakie mają menu i czym różni się od naszego. Nawet dziś dostałam pytanie od znajomego, o to co ciekawego jest w menu maka w Stanach (właśnie stamtąd wróciliśmy). Pozdrawiamy!
@Teacher_of_languages
@Teacher_of_languages Жыл бұрын
Hey my friend
@rekreacjemikoaja6787
@rekreacjemikoaja6787 Жыл бұрын
Ciekawy materiał, przydatne porady i piękne ujęcia. Trafiłem przypadkiem i zostanę na dłużej. Zrobione co trzeba. W solnej chwili zapraszam na mój skromny kanał. :)
Clowns abuse children#Short #Officer Rabbit #angel
Historia Miniona
Katedra Narodzenia NMP w Mediolanie
Jacek Pawłowicz
ROBERT MAKŁOWICZ WŁOCHY odc.  96 „ Mediolan, alfa i ja ".