Moldoveanu cu rele și bune... aproape o tragedie

Draga Viata

@dragaviata 9 ай бұрын
Salut dragilor, acesta este traseul de tip circuit pe care l-am făcut: Stâna lui Burnei-> Vârful Moldoveanu-> Vârful Galbena-> Lacul Galbena-> Stâna lui Burnei. Sunt curioasă de experiența voastra de pe acest traseu, dacă ați fost. Numai bine!
@alexandrudutescu-do8kt
@alexandrudutescu-do8kt 9 ай бұрын
Primul clip vazut de pe acest canal. Mi-a placut de tine, filmare si abordare insa discursul de pe buturuga putea fi cu 90% mai scurt. Si... poti spune ce ai pe suflet, avem aceasta libertate data de graiul cu care am fost inzestrati, am ajuns sa ne fie teama sa spunem lucrurilor pe nume ca nu cumva sa fie vreo față dreapta in jurul nostru, nu cumva sa... - nu sa fie lezat - ... sa nu cumva sa se gandeaaca ca poate fi lezat. Muntii si traseele comerciale se fac NUMAI in timpul saptamanii, ori la prima ora cand se crapa de ziua (in niciun caz la ora 11 ca toti pantofarii) ori in perioade calendaristice gen martie/mai//octombrie/noiembrie in acele zile frumoase tip portite de acces pe munte. Asta daca nu e zapada foarte multa. Pe glaciari tot ce se poate sa nu poata fi parcursi in siguranta in martie/mai din cauza zapezii, insa Iezer si altii ca el permite, eu am facut Vf Papusa in martie si era foarte putina zapada, asta acum vreo 18 ani. Ceea ce vreau sa spun este ca e absurd sa spui ca nu o sa mai urci niciodata pe Moldoveanu din cauza unor oameni ca noi si este imbucurator ca oamenii dau buzna buluc pe munte intr-o era in care "cineva" ne vrea inchisi in case. A, si inca ceva, aglomeratia aceea de varf era de-a dreptul periculoasa, eu as fi facut stanga imprejur imediat dar nu inainte de a le spune si celorlalti ca este mult prea periculos sa astepti pe muchie de munte cu oameni trecand pe langa tine, oameni despre care nu ai habar cat ii mai tin picioarele si ce experienta au. Drumul acela de 3 ore cu masina este intr-adevar un spargator de chef si el este totodata motivul pt care atingatorii de teluri aleg Moldoveanu si Negoiu, sunt destul de la indemana. Pe carari neumblate DACA e un grup de minim 3, altfel NU. Singur se merge numai pe carari comerciale. O sa te mai urmaresc, prima impresie este una foarte buna si im plac dictia ta si felul in care vorbesti.
@dragaviata 9 ай бұрын
Multumesc! În primul rând pentru atenția cu care ai urmărit acest videoclip. Apreciez mult comentariul tău, analiza aceasta este foarte constructivă. Sunt de acord cu tine, stiu ca poate parea o decizie abruptă, sa nu mai vrei sa mergi pe un traseu, dar, dupa cum am mentionat si in videoclip, o sa il evit pentru moment. Este un traseu care are nevoie de mai multa atentie cand vine vorba de planificare, sa iti alegi cu grija momentul ascensiunii, ca muntele sa poate sa ti se dezvaluie placut. Intreg traseul a fost cu un mix de sentimente, foarte îmbucurător faptul ca lumea este dornică de mișcare, este intr-adevar cu rele și bune. “Raul” venind din emotia puternica care a succedat accidentul. Asta se vede si in discursul de la final, haotic pe alocuri. Acum, privind la rece, as atrage atentia diferit, dar am hotarat sa il las asa, o reactie onesta, dintr-o pozitie vulnerabila. “Atingatorii de teluri” si “stanga imprejur” in caz de prea mare aglomerație raman cu mine pentru urmatorul traseu. Numai bine si carari frumoase!
@alexandrudutescu-do8kt
@alexandrudutescu-do8kt 9 ай бұрын
@dragaviata Multumesc si eu! Bine zis si intru totul de acord: "o reactie onesta de la fata locului in acel context", asa este, unui om ce cade in propastie din cauza aglomerarii si sutelor de oameni cu care te-ai intersectat iti cam vine sa spui ca nu te mai intorci acolo. Toate cele bune, frumoasa domnisoara, Doamne-Ajuta!
@WalkandRideAdventures
@WalkandRideAdventures 9 ай бұрын
😊😊😊
@akta2009
@akta2009 9 ай бұрын
Am parcurs acest traseu de 7 ori... Într-adevăr e comercial... DAR... poate fi accesat și din sens invers.. Astfel se evită aglomerația de la lanturi! Se poate veni prin Valea Buda, apoi de la Stâna Moldoveanu se urcă pe piciorul înierbat direct în Curmatura Moldoveanului, iar până pe vârf e doar un pas... Apoi se poate veni prin Valea Cernatului, prin Curmatura Maliței, traversând apoi platoul Scarișoara, ajungând pe vârf tot prin sud... 😊Și nu în ultimul rand, se poate veni în cursul săptămânii (luni de ex) pentru a evita aglomerația! Felicitări pentru tură! 😊
@dragaviata 9 ай бұрын
7 este un numar impresionant, multumesc de idee, chiar o sa revin asupra comentariului cand o sa mai ajung in zona, pentru traseu. Numai bine si zile frumoase pe munte! ❤️
@Razvan-FlaviuIlies
@Razvan-FlaviuIlies 9 ай бұрын
Pentru că a devenit foarte populară urcarea pe Moldoveanu pe la stâna lui Burnei, e recomandată urcarea dimineața devreme și nu in weekend. Traseul e frumos. Eu am urcat pe bicicletă până la stâna lui Burnei, e mai bine decât cu mașina.
@dragaviata 9 ай бұрын
Multumesc de gânduri, am mai auzit că a devenit cunoscut în ultima perioadă, cred că în timpul săptămânii este diferit, dar în multe week-enduri cam așa este. Da, peisajele sunt frunoase, interesante culmile mai golașe. Cu bicicleta sigur este o experiență aparte.
@ionbrad6753
@ionbrad6753 9 ай бұрын
Pe trasee necomerciale se întâmplă mult mai multe trăsnăi. Doar că nu sub privirile altora. Traseul în sine este foarte fain, re-fă-l când nu e sezon de vârf. La fel cu alte ”autostrăzi” montane (Omu, Ciucaș etc).
@dragaviata 9 ай бұрын
Multumesc de gând și sfaturi! Eu am fost toamna târziu, cred că în timpul săptămânii este diferit.
@CharlieTheSweetCat
@CharlieTheSweetCat 9 ай бұрын
Felicitari inca o data! 🤗
@dragaviata 9 ай бұрын
Multumesc, abia astept următoare aventură, poate cu voi! ❤️
@linkanamaria9244
@linkanamaria9244 9 ай бұрын
Foarte frumos...❤
Multumesc de aprecieri! ❤️
@AvemNevoieDeTimp
@AvemNevoieDeTimp Ай бұрын
Buna! Pana la urma ai ajuns in varf!?!❤
@dragaviata Ай бұрын
Buna! Da, nu am mai prea filmat pentru ca eram putin socata de cele intamplate
@Gya0901
@Gya0901 9 ай бұрын
Asa e!!!........parca ar fi pe bulevard....Nici mie nu mi-a placut!
@dragaviata 9 ай бұрын
Cred că majoritatea oamenilor sunt curioși , sau au o bifă de marcat într-un “to do” mental, dar după cum am încheiat și vlogul, cu îndemnarea de a încerca să descoperim cărări mai puțin umblate, în România există multă natură neexplorată, așa că acest gând este foarte incurajator pentru iubitorii de timp pe munte
@KeepTalkingRomania
@KeepTalkingRomania Ай бұрын
toti influencerii si youtuberii au contribuit la mersul pe munte ca fenoment de masa si acum cu greu te mai poti simti bine pe munte. decat sa merg alaturi de 300 de oameni pe munte, mai bine ma lipsesc si ma duc intr-o padure.
@dragaviata Ай бұрын
Eu ce am remarcat, cel putin din ultimele mele experiente, este ca doar acet varf a fost atat de aglomerat, in rest, am prins poteci mai normale, nici prea pline, nici prea goale
@KeepTalkingRomania
@KeepTalkingRomania Ай бұрын
@@dragaviata depinde cu ce compari, acum 20 de ani mersul pe munte era ca o secta a unei categorii "ciudate" de oameni care mergeau pe munte, abia daca vedeai picior de om pe orice traseu si abia daca vedeai fete pe munte, apoi au aparut blogurile de munte, calatorii apoi youtube si instagram si mersul pe munte a explodat efectiv dupa 2010 iar azi pe munte merg persoane care pana acum 3 ani stiau doar cluburi si terase, s-a "democratizat" si acum aproape pe orice poteca vezi zeci de oameni iar varfurile au devenit studiouri de sedinte foto pe influencereala si tinute cat mai elaborate, daca in 2005 nu era tipenie de fata pe munte, astazi multe fete merg singure pe munte si chiar campeaza singure, ce sa mai vorbim si de barbati unde la fel, a explodat. In Piatra Craiului n-am mai fost din 2020 pentru ca efectiv nu mai ai loc nicaieri, trebuie sa astepti la rand la catarare pe lanturi si sa ajungi pe varf pentru ca sunt unii la sedinte foto de 300 de poze. Sper sa fie doar un trend trecator caci altfel pe munte va fi ca la Mall, deja e in unele zone...
@IOAN294
@IOAN294 9 ай бұрын
De ce fac oamenii asta 🤔✌️🌍
@tezeu21
@tezeu21 9 ай бұрын
Sa te plangi ca este un loc comercial, sa te plangi ca este aglomerat cand si tu esti acolo este maxim de ipocrizie, si tu ai facut aglomeratia si tu ai facut coada aia, muntele este al tuturor, daca tu stai acasa este un om mai putin pe varf.
@dragaviata 9 ай бұрын
Am menționat si in video că apreciez interesul pentru munte, dar observația era legată de faptul că vârful Moldoveanu este foarte cunoscut, este aglomerat și a fost subestimat. Este contextul zilei mele, dacă tu ai avut altă experiență mă bucur pentru tine. Numai bine!
@electrolustable
@electrolustable 9 ай бұрын
:))) bea niste apa. Turele comerciale au aglomerat muntele si il vand de parca ar fi covrigi la colt ;))))
@mariusmorrison
@mariusmorrison Ай бұрын
Buna chestia cu ipocrizia, recunosc, de multe ori si eu pic in aceasta "capcana" , mai ales in traficul infernal din Bucuresti ..." ia uita-te frate, s-au gasit toti sa iasa tocmai acum "😂 Nu asta-i problema, nervii revarsati motivat sau nu, vin si pleaca dar raman gunoaiele aruncate de dejectiile bipede lasand crestele muntilor ca dupa un festival al prostului gust Se agraveaza mai tare cand melteanu' vine in "slapi", se accidenteaza, personalul de la salvamont este depasit de numarul interventiilor, de ce, pentru ca nu se respecta regulile scrise si nescrise ale muntelui iar acesta te taxeaza Apropo de taxare, eu cred ca autoritatile ar putea in acest sens sa emita o taxa pt gunoaiele de pe munte, vrei sa urci, platesti(bineinteles, banii sa fie directionati pt strangerea si colectarea gunoaielor) Dar cine sa faca toate astea cand salbaticia nu mai exista in mijlocul naturii, ea s-a mutat in sanul asa zisei civilizatii ca doar suntem progresisti, ce dracu! Si cea mai ipocrita chestiune ar fi aceea cu ursii(ca vin peste noi) ca de altfel "nu le-am invadat habitatul" Iar "baietii de la butoane" o rezolva in dulcele stil mega corupt(cota anuala de ucidere a peste 500 de ursi)dar nu ursii care produc pagube in gospodarii sau care ameninta viata cetateanului,ca aia sunt mici, ei tintesc trofeele (care nu coboara-n veac la poale,pe aia nu-i vezi niciodata) pe aia îi vaneaza "ca IE bani multi" Saraca, tara bogata!!!
@constantintcaciuc5471
@constantintcaciuc5471 9 ай бұрын
De ce i judeci pe alții
@dragaviata 9 ай бұрын
Vă rog să vizualizați întreg videoclipul să înțelegeti nuanțele. În primul rând, este o diferență între a judeca și a face o observație, a reda, dupa o analiză, o stare, un loc, un context. Așa a fost ziua mea, după cum am numit și videoclipul, cu rele și bune, a fost frumos și greu (pentru că a avut loc și un accident în marea de oameni.) Ar fi greșit, cel puțin din punctul meu de vedere, să vă prezint o realitate alterată. Din nou, la fel cum am precizat în repetate rânduri în video, concluziile mele sunt subiective, nu trebuie să vă orientați după ele 100%, a fost o experiență, sper, singulară.
@electrolustable
@electrolustable 9 ай бұрын
Mai bine inveti ceva din ce spune autoarea.... oamenii de mall au ajuns pe munte.. datorita lor e posibil sa suferim cu totii accidente...
@Varfuricarpatine
@Varfuricarpatine 9 ай бұрын
Buna „Draga Viata”, ne pare rau de accidentul domnului si ca ai ramas cu un gust amar de Vf. Moldoveanu, ca si recomandare ar fi sa incerci traseul in timpul saptamanii unde ai mult mai putini drumeti pe traseu si te poti bucura altfel de acest minunat traseu. Poteci insorite si fara evenimente neplacute. 👍👍👍👍🧗‍♀🧗‍♀🧗‍♀
@dragaviata 9 ай бұрын
Mulțumesc pentru sugestii, cred că aveți dreptate, traseul mai merită cândva o șansă, în timpul săptămânii. La fel și dumneavoastră și abia aștept următoarea aventură! ❄️
Cum este de fapt unul dintre cele mai grele trasee din România?
Help Me Celebrate! 😍🙏
Alan Chikin Chow
"كان عليّ أكل بقايا الطعام قبل هذا اليوم 🥹"
Holly Wolly Bow Arabic
Synyptas 4 | Арамызда бір сатқын бар ! | 4 Bolim
DE CE se ROAGA si se LEAGANA EVREII la ZIDUL PLANGERII?