Pohod na Zec planinu - Poljana; Objest; Matorac; Vran kamen; Dernečište; Šćit; Smiljeva kosa

Explore The Bosnian Mountains

Zec je umilna i pitoma životinja, a takva je i istoimena planina koja se nalazi u srcu naše zemlje. Zec planina je srednjobosanska planina koja pripada planinskoj skupini Vranice. Nalazi se između općina Gornji Vakuf - Uskoplje na zapadu i Fojnice na istoku. Najviši vrh je Smiljeva kosa na 1871 m.n.v. Na Zec planini izvire rijeka Vrbas. Zadnje dane "Miholjskog ljeta" želimo upravo da provedemo na planinama i uživamo u koloritima koje nam pruža ova rana jesen. Na putu za Fojnicu skrećemo lijevo za Dusinu, a potom pratimo table na kojima piše skijaški centar Brusnica. Taj put vodi kroz predivnu bukovu šumu, prvi dio puta je asfaltiran dok je nekih cca. 8 km solidnog makadama.
Na samom kraju dolazimo do pansiona Brusnica gdje se nalazi i veliki parking a ujedno je i polazna tačka našeg uspona. Sa Poljane1586 m.n.v. krećemo se skijaškom stazom između okolnih vikednica prema grebenu koji vodi do vrha Objest. Jak vjetar koji nas je dočekao na Objesti nam je dao odgovor zašto naziv "Objest". Brzo se krećemo i gledamo kako da se sklonimo u zavjetrinu. Sa Objesti do vrha Matorac istoimene planine potrebno je cca. 15 minuta ali nama je trebalo malo duže jer smo usput naišli na polja brusnice kojim nismo mogli odoliti. Nakon izlaska na vrh Matorac 1937 m.n.v. bili smo počašćeni nevjerovatnim pogledom na okolne vrhove, kako Vranice tako i Zec planine. Nakon kratkog fotkanja nastavljamo naš pohod prema Vran kamenu, a potom se spuštamo na sedlo ispod Dernečišta gdje pravimo dužu pauzu. Uspon ka Dernečištu traje nekih 10 minuta i sa tog prevoja odlučujemo krenuti ka vrhu Šćit preko kojeg se može doći do same Vranice i Prokoškog jezera. Bitno je napomenuti da se odmah ispod Dernečišta na putu prema Sćitu nalazi i izvor rijeke Vrbas. Nakon Šćita ponovo se spuštamo na Dernečište sa kojeg idemo put vrha Smiljeva kosa 1871 m.n.v. U povratku smo se odlučili spustiti jednom kosinom ispod Dernečišta put Karahmetovog mezara i nazad do Brusnice.

Incredible Dog Rescues Kittens from Bus - Inspiring Story #shorts
Fabiosa Best Lifehacks
Apple peeling hack
_vector_
The CUTEST flower girl on YouTube (2019-2024)
Hungry FAM
Ptice Forum
Via ferrata Bijele stijene - Trebević
Explore The Bosnian Mountains
Zec planina gerinctúra a Vranica hegységben
Richard Rajnai
Pohod na Komove - Ljuban do (Martinovića katun); Ljevoriječki kom 2469 m.n.v.
Explore The Bosnian Mountains
Pohod na Zelengoru - Borovno brdo; Veliki Zimomor; Štirinsko jezero; Todor 1949 m.n.v.