Rumunia 2020: Vama Veche, wulkany błotne, Braszów, Trasa Trasfogarska, Fogarasze, noclegi na dziko

SIEMOVIEtrip

LINKI DO MIEJSCÓWEK W OPISIE PONIŻEJ ↓↓↓
Z końcem roku czas zakończyć relację wrześniowej wyprawy do Rumunii.
Tę ostatnią część opowieści zaczynamy od pięknej piaszczystej plaży w Vama Veche. To nadmorski, nietypowy kurorcik wielkości polskiego Pobierowa albo i mniejszy. Słynie ze swojego hipisowskiego klimatu. Uspokajam: hipisowski klimat nie oznacza ćpanka na każdym rogu :) chodzi trochę o muzykę, ale przede wszystkim o ludzi, ich otwartość i pokojowe podejście do życia.Bycząc się na plaży zobaczyliśmy genialną miejscówkę dla kamperów - jak ktoś ma ochotę budzić się na klifie z widokiem na Morze Czarne, to zapraszamy tutaj: goo.gl/maps/QR...
Potem trafiliśmy na genialnie ulokowany, jak się okazało po dotarciu, camping Muddy w okolicy Pâclele. I wtedy nam się przypomniało, że przecież chcieliśmy zobaczyć wulkany błotne. Camping Muddy jest tutaj: goo.gl/maps/zj...
Co w nim fajnego? Na pewno nie kibelki - przestrzegamy. Ale lokalizacja mistrz. Leży pomiędzy pięknymi wzgórzami i jest z niego rzut beretem do błotnych wulkanów, największych w Europie. Wstęp 4 leje, czyli 4 złote... Warto ;)
Tak nas wzięło na to zwiedzanie, że postanowiliśmy pierwszy raz pojechać do miasta. Niezwykłego miasta, bo słynnego Braszowa. Braszów ma pięknie zachowaną starą architekturę, a do tego przy wjeździe wygląda jak Hollywood, bo ma na wzgórzu tego typu napis. Niestety było nam dane pooglądać sobie miasteczko jedynie przez szyby samochodu, bo okazało się, że nie mamy gdzie zaparkować. Z przedmieść z Psem się nie chcieliśmy tarabanić, a w centrum miejsca parkingowe są zdecydowanie niedostosowane do potrzeb karawaningowych. Więc przejechaliśmy w tę i z powrotem ze dwa razy i pożegnaliśmy się z miejskim widokiem na rzecz pięknych górek.
Najpierw pojechaliśmy na camping u podnóża północnych stoków Gór Fogaraskich w mieście Fogarasz. Było już po sezonie, ale camping Laguna Albastra jest full wypas, z basenem i restauracją. Można sprawdzić tutaj: goo.gl/maps/5p...
My skorzystaliśmy z pustego basenu, żeby zrobić filmiki promocyjne za wypożyczenie nam elektrycznej hulajnogi. Przed wyjazdem zrobiliśmy jeszcze pranie przy użyciu naszej genialnej składanej miski, którą polecam z całego serca. Mała, stara rzecz, którą mamy chyba z 10 lat, ale cieszy.
No a z Laguny pojechaliśmy już prosto na Trasę Transfogarską. Jedna z najbardziej znanych atrakcji Rumunii - wieeeeelozakrętowa droga wiodąca na wysokość ponad dwóch tysięcy metrów w Górach Fogaraskich. Widoki niesamowite. Wjechać się da i kamperem, i z przyczepą. Podejrzewamy, że wjazd sportową furą jest szybszy i przyjemniejszy :) ale da się wszystkim, nawet hulajnogą elektryczną, jak zrobił Siemo, żeby nagrać z góry mnie ciągnącą nasz wyprawowy zestaw.
I tu wreszcie rozpoczynamy serię naszych noclegów na dziko. Cóż to były za przygody! Wspólne cechy wszystkich tych miejscówek: mój strach przed niedźwiedziami (i realne ryzyko ich spotkania!), ale przede wszystkim spokój, cisza i spotkanie z naturą. Kempingi są wygodne, ale nie dają aż takiego poczucia luzu i przygody jednocześnie.
Pierwsza miejscówka znajduje się zaraz za zjazdem z Trasy Transfogarskiej: goo.gl/maps/yV... przy wielkim zaporowym jeziorze Valea. Na miejscu było przepięknie, ale ponieważ to dość często odwiedzana miejscówka z Park4Night, to była zaśmiecona. WARTO PO SOBIE SPRZĄTNĄĆ! Ale jak ktoś tego nie zrobi, to fajnie też sprzątnąć za innych i my podjęliśmy się tego zadania. Potem pojechaliśmy dalej, tym razem znajdując inspirację na nocleg na portalu Biwakowanie na Dziko. Dotarliśmy pod Monastyr Stănișoara. Dokładnie tutaj: goo.gl/maps/wd...
Gwarantowane piękne okoliczności przyrody - absolutnie wyjątkowe. My w dodatku mieliśmy to szczęście, że trafiliśmy na gościnnego micha, który ostrzegł nas przed niedźwiedziami, a rano poczęstował świeżym mleczkiem prosto od krowy. Pychota.
Trzecia dzika miejscówka noclegowa to już nasze własne odkrycie. Ledwo tam wjechaliśmy, ale jak ktoś ma 4x4 to zdecydowanie zalecam spróbować. Wzgórze z pięknymi widokami na wyłączność i jedyne, co można spotkać, to wypasające się krowy. Jedźcie tutaj: goo.gl/maps/FX...
A czwartego dnia, jeśli Wam, jak i nam, nie będzie się jeszcze chciało opuszczać tego niesamowitego kraju, to odwiedźcie miejscówkę blisko węgierskiej granicy, mniej więcej na wysokości Oradei. Tam nad rzeczką, opodal krzaczka jest wygodny parking na skrzyżowaniu wielu tras hikingowych, wspinaczkowych, rowerowych, kajakowych, jaskiniowych, a nawet kolejowych :) Kierujcie się na Vadu Crișului, czyli mniej więcej tutaj: goo.gl/maps/wS...
Do zobaczenia na następnej wyprawie :)
Muzyka:
MLDN / i_am_mldn
YT Audio Library
Jellyfish in Space by Kevin MacLeod is licensed under a Creative Commons Attribution license
Source: incompetech.com.... Artist: incompetech.com/

@marekwolski8291 2 жыл бұрын
Generalnie fajny filmik. Przypomniałem sobie swoje rumuńskie czasy. Romania mea iubira. Dzięki, Kochani.
@magorzatajewgiejuk6080
@magorzatajewgiejuk6080 3 жыл бұрын
Jesteście cudowni. Filmy pełna profeska, aż chce się oglądać. Pozdrawiamy całą rodzinką.
Dziekujemy! Pozdrawiamy serdecznie całą rodzinkę ☺️☺️☺️
@cygankj
@cygankj 2 жыл бұрын
Witam Super film 💪👍👊. Braszów jest piękna, góra 🗻 z widokiem na miasto super widok 🏞️. Trasa Transfogarska przepiękna 💪👊. Zazdroszczę postoi na dziko my jechalismy tak jak wy jednym autem - ale ja naogladalismy się ośmiu niedźwiedźi po trasie jakoś biwaku i spania w aucie nam się odechciało , dwa noclegi tylko w bardziej cywilizowanych miejscach . Mega wyprawa 👍. Pozdrawiam serdecznie ✌️.
@RobertSwerczykposzukiwacz
@RobertSwerczykposzukiwacz 3 жыл бұрын
Najlepszy moim zdaniem z waszych filmików o Rumunii i jeden z najlepszych na kanale - czeka Was wiele pracy , żeby go przebić - pozdrawiam serdecznie .
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
kurcze nie dobrze... bo chyba z 50h montaż zabrał :) tak czy owak pracować ciężko przestać nie zamierzamy ;) pozdrawiamy!!!!
@jakubgoleniewski
@jakubgoleniewski 3 жыл бұрын
Fantastycznie. Byliśmy z żoną w podróży poślubnej w Rumunii między innymi w lutym 2 lata temu. Żona średnio była zadowolona z tej części podróży. Jak jej pokażę Wasze filmy to może da się namówić na jeszcze jedną wyprawę w te rejony ;) My byliśmy tylko w Bukareszcie i Konstancy. Pozdrawiam
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
Koniecznie proszę namawiać szanowną małżonkę! ;) te rejony, które nie są typowo turystyczne, naprawdę zachwycają. Pozdrawiamy i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)
@blablabla7913
@blablabla7913 3 жыл бұрын
Fajni pozytywni ludzie :-) a w osobistym odbiorze jeszcze "fajniejsi" i "pozytywniejsi" ;-) . Powodzenia !
dziękujemy 👌🤝
@kamperempobezdrozach-bozen9271
@kamperempobezdrozach-bozen9271 3 жыл бұрын
Wspaniały film, pozdrawiam.
@korabinka
@korabinka 3 жыл бұрын
fajny filmik, jestem tu po raz pierwszy ale nie ostatni :) daje suba
dziękujemy ;))
@runoworunowo4876
@runoworunowo4876 3 жыл бұрын
Super wyjazd!! Gratuluję będę zaglądać!!
Dziękujemy, zapraszamy 😉
@pati6857
@pati6857 3 жыл бұрын
Pięknie tam, niesamowite ujęcia z drona, świetny film 👍. Brawo 👏👏👏za posprzątanie śmieci. Ah te plażowe golasy 😱🤣🤣🤣. Miłego weekendu Wam życzę🖐️😊.
Wzajemnie!
@stefansorin6723
@stefansorin6723 2 жыл бұрын
BRAVO ❤
@robertwoch8870
@robertwoch8870 3 жыл бұрын
Inspirujące! W lecie wybieramy się rodzinnie, niestety do takiej przyczepki się nie zmieścimy. Na szczęście airbnb w Rumunii działa nieźle...
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
Jasne, też z ciekawości zaglądaliśmy i widzieliśmy sporo ofert na airbnb :) mega polecamy wyjazd do tego kraju. Ale polecamy też zmienić miejsce pobytu parę razy - żeby zobaczyć i trochę północy, i trochę morza, i trochę Transylwanii :) widać różnice w sposobach życia, poziomie rozwoju ekonomicznego i w krajobrazie :)) Rumunia jest piękna!
@jabolfilm
@jabolfilm 3 жыл бұрын
Bardzo fajny materiał. Czekam na następne i daję suba :-)
@rudolf4381
@rudolf4381 3 жыл бұрын
Coś w Waszym pomyśle na filmy jest. Pozdrawiam.
Pozdrawiamy
@tomaszforys273
@tomaszforys273 3 жыл бұрын
a do mnie taki niedźwiadek przyszedł w nocy :) jak spałem w namiocie... na szczęście gary zatopiłem w rzeczce, a jedzenie wynioslem 150m dalej ;) nauczeni doświadczeniem, kolejnego roku zabraliśmy ze sobą po butelce spirytusu przed wejściem w góry rumuńskie
cóż za szybka reakcja ;) sorki, że wyjechaliśmy bez pożegnania, ale okazało się, że nie możemy już zostać na noc na poniedziałek... a Dagmara rozwaliła kolano przy próbie wspinaczki
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
Jedno z nas zazdrości spotkania, drugie współczuje 😀 Całkiem sprytne z tym spirytem 👌👌👌
@NieDoZajechania
@NieDoZajechania 3 жыл бұрын
Ostrzymy sobie zęby na Rumunię😁. Jak tam wygląda sprawa nocowania na dziko, oraz jak sprawa kempingów od strony przyjazdności dla kempingowiczów? Hulajnoga extra sprawa. Mamy dwie, bardzo ułatwiaja przemieszczanie😉
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
Nocowanie na dziko na pełnym luzie. Gdziekolwiek nie stanęliśmy, nikt się nie czepiał. Nawet jak stanęliśmy (niechcący) na trasie wypasu krów, pasterz podszedł się przywitać i przeprowadził je dookoła. W zasadzie podczas całego wyjazdu nie usłyszeliśmy żadnego nieprzychylnego komentarza. Ba! Nawet nie widzieliśmy krzywego spojrzenia ;))
@NieDoZajechania
@NieDoZajechania 3 жыл бұрын
@@SIEMOVIEtrip o to nam chodziło😉 dzięki za info
@alinsenciuc238
👍
👌
@marekwolski8291 2 жыл бұрын
Pojedźcie na Transalpinę, a na północy drogą do Shigethu Maramures.
Byliśmy :)
@kotgerwazy6252
@kotgerwazy6252 Жыл бұрын
Wama Wek lub weki moi drodzy
@SIEMOVIEtrip Жыл бұрын
Na miejscu pytaliśmy o wymowę :)
@kufel99
@kufel99 3 жыл бұрын
Rumunia to trochę niedoceniana mało popularna destynacja. Nawet lowcosty typu Ryan czy Wizz za bardzo od nas tam nie latają.
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
Fakt. Ale jak się już człowiek zdecyduje, to okazuje się że warto. Pewnie jeszcze koło, góra dziesięć lat i to się zmieni
@AdameckW
@AdameckW 3 жыл бұрын
A może przyczyną tego jest kiepski PR? U nas do tej pory żebrzących lub kradnących Romów myli się z Rumunami, może tutaj jest problem?
@kufel99
@kufel99 3 жыл бұрын
@@AdameckW To na pewno też ma wpływ na postrzeganie tego kraju. Znam osobiście kilku Rumunów (nie Romów) i okazuje się że znają ten problem.
@iverson4764
@iverson4764 2 жыл бұрын
@@AdameckW ...to confuse Romanians with romow is like confusing Poles with Chinese....
@mariuszhajdukiewicz4154
@mariuszhajdukiewicz4154 2 жыл бұрын
fajna wyprawa ,wspaniałe widoki, ale co wam powiem to wam powiem (swego nie znacie A cudze chwalicie)
@SIEMOVIEtrip 2 жыл бұрын
Nie tylko „swoim” człowiek żyje :-)
Ps. Zapraszamy na inne nasze filmy... Większość powstała "na miejscu" ;)
@eiliannoyes5212
@eiliannoyes5212 2 жыл бұрын
Extra Ball :)
@basiorpiotrek
@basiorpiotrek 3 жыл бұрын
Ile wody czystej idzie tak średnio licząc dwie osoby na dzień ? Chodzi mi np.rano zęby , twarz przemyć później herbatki czy kawy do śniadania następnie do obiadu , kawy popołudniowej , kolacji i jakieś obmycie przed spaniem . 15/20 litrów wystarczy ?
@SIEMOVIEtrip 3 жыл бұрын
powinno. nasz baniak 30 litrów tak w dwa dni schodził około. ale wiadomo.. można i 60 zużyć :)
@krzysztofmroz3917
@krzysztofmroz3917 Жыл бұрын
Popieram Waszą inicjatywę sprzątania. Wstyd mi za takie \Swinie co po sobie pozostawiają taki syf
@SIEMOVIEtrip Жыл бұрын
Szkoda ze ludzie nie dbają o otoczenie... Niestety
@marekwolski8291 2 жыл бұрын
Wulkany.Jakby padało to byś tam nie wszedł. Byłem tam jak jeszcze kas nie było
@ukaszmiechowian9643
@ukaszmiechowian9643 3 жыл бұрын
Halo. Jesteście z Ostrowa Wlkp
Nie, jesteśmy z Wrocławia :) ale za to nasza przyczepka jest z Ostrowa
@ukaszmiechowian9643
@ukaszmiechowian9643 3 жыл бұрын
OK. BO JA JESTEM Z OSTROWA. ALE Mieszkam w Poznaniu. I tak rejestracja mnie zmyliła POS
@marekwolski8291 2 жыл бұрын
W Brasovie są najlepsze w Rumunii covrigi. Nie gadajcie, zawsze w Brasov spokojnie parkuję.
@SIEMOVIEtrip 2 жыл бұрын
No z przyczepka na szybko się nie udało a mieliśmy mało czasu :/