Sokołowsko - Chełmsko Śląskie | GSS 2.0 | Dzień #13

Zieloni w podróży - Mateusz Stawarz

Są w życiu dorosłego człowieka takie chwile, kiedy zaczyna się cieszyć z byle pierdół. Kiedy ubrałem rano suche skarpetki i suche buty, momentalnie przeniosłem się do krainy błogości. Nie spieszyłem się natomiast i na szlak wyszedłem przed siódmą.
Na początek przyszło mi wrócić na grzbiet, co w jednym przypadku mogło się skończyć niedotarciem. Chociaż grawitacja wszędzie wokół działała tak samo, to jednak na stromych podejściach jakoś tak trudniej. A zejście? Klasyka Gór Kamiennych, czyli: "O! Znalazłem dla ciebie najbardziej nachylony teren. Masz i idź." Dalej było już trochę spokojniej, ale na chwilę powróciłem nawet w pasmo, które zwiedzałem dobre kilka dni temu. Jakie? Zapraszam na trzynasty odcinek z #gss2
Zostaw po sobie komentarz i subskrybuj. Nic tak nie motywuje, jak wasze komentarze! :)
Subskrybuj: bit.ly/zieloniYT
------------------------------------------------------------------------------
Strona projektu: www.gss2.pl/
Mapa trzynastego odcinka: mapa-turystyczna.pl/route/phym
Mój ekwipunek na szlak: zieloniwpodrozy.pl/co-zabrac-...
*dzienny dystans wyświetlany w czasie filmu uwzględnia dojście do szlaku lub zejście na nocleg. Końcowa wartość wskazuje natomiast już tylko kilometry pokonane w ramach GSS 2.0. Z tego powodu mogą wynikać drobne rozbieżności.
------------------------------------------------------------------------------
Bądź na bieżąco:
Blog: zieloniwpodrozy.pl/
Facebook: / zieloniwpodrozypl
Instagram: / zieloniwpodrozy
----------------------------------------------------------------------
Kup sobie kubek, koszulkę lub zdjęcie i wspieraj kanał:
zieloniwpodrozy.pl/sklep/
-----------------------------------------------------------------------
Podobało ci się? Dołącz do patronów na Patronite, by materiały mogły się ukazywać jeszcze częściej :)
Patronite: patronite.pl/zieloniwpodrozy
Muzyka dla ciekawskich:
(wrzucę jutro)

@katarzyna8381
@katarzyna8381 2 жыл бұрын
Mateuszu, nie uwierzysz! Wczoraj nie zdążyliśmy obejrzeć tego odcinka. Dziś poszliśmy sobie z Sokołowska przez Lesistą, Mieroszów, Jatki i Garbatkę 🙈 wchodzlismy na Garbatkę szlakiem którym ty schodziłeś, już z czołówkami... Płyta kamienna była dla nas niemalże nie do pokonania 🤭 Właśnie wróciliśmy do domku i odpalamy Twój odcinek, a w nim....Garbatka! 🤭 Dziękujemy za tak cudowny odcinek i za to że ten szlak zobaczyliśmy dzięki Tobie latem... Bo dziś było tam bardzo dużo śniegu ❄️Już wyczekujemy kolejnego 🤩
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
Ha! Górski świat bywa mały :D Dobrze, że skończyło się pozytywnie, bo faktycznie jest tam kawał stromizny. Pozdrawiam! :)
@beatalisicka5872
@beatalisicka5872 2 жыл бұрын
A mówimy z mężem..zobaczmy czy wrzucił kolejny odcinek ..i jest!! Super seria!! Wyczekujemy niczym na serial trzymający w napięciu😃piękne kadry,muzyka ..naprawdę to dobre!! Pozdrawiamy😊😊
@travelpl66
@travelpl66 2 жыл бұрын
w Kamiennych naprawdę jest stromo👍 pozdrawiam👍
@renataweg6045
@renataweg6045 2 жыл бұрын
Witaj! W Mieroszowie jest wieża widokowa z której jest ładny widok ! Drewniana , taka jaką lubisz 😁😂 Atrakcją są również w okolicy Czartowskie skały, do ktorych dotrzeć można pieszym niebieskim szlakiem z Mieroszowa do Chełmska Śląskiego. Może ktoś będąc w okolicy zajrzy w te sympatyczne miejsca, które nawet w szczycie sezonu nie są oblegane 😊👏 Co do Twojej trasy i filmu , no to wybacz mój drogi , ale za krótko 😂😂😂. Czekam na dalszy ciąg przygody 👍😄
@stzawadzki 2 жыл бұрын
W nowszej trasie alternatywnej (czyli czasami schodzącej ze szlaków PTTK) i wieża i skały są na trasie :)
@Maras_00 2 жыл бұрын
Potwierdzam. Dzis byliśmy na tej wieży. Naprawdę fajne miejsce. I mozna pojsc na Garbatke od Kowalowej :)
@w.szczebrzeszynski105
Zasłużyła :)
@edek600
@edek600 2 жыл бұрын
Też tak mam, że idę w góry się męczyć i narzekać, a później i tak do nich wracam ;p I to jest piękne !
@aniaksg7042
@aniaksg7042 2 жыл бұрын
5:03 sekret jak nie zgubić się w Górach Kamiennych 😀
@grazynamich222
@grazynamich222 Жыл бұрын
Brawo bardzo dziękuję. Ppokazój filmy to niejest łatwy temat. Powodzenia.
@justynachojnacka4382
@justynachojnacka4382 2 жыл бұрын
Świetne to miasteczko
@ewapazinska2935
@ewapazinska2935 2 жыл бұрын
Wow, ale fotogeniczne miasteczko 😀 bardzo klimatyczny odcinek, czekam na kolejny. Dziękuję za fajne chwile relaksu, tym bardziej, że za oknem zima.
@Maras_00 2 жыл бұрын
O Panie...!!! Zejscie z Garbatki? Dzis z Kasią szlismy w druga strone. Z Kowalowej na Garbatke. Jakas masakra. Dla nas to kosmos tamtędy schodzić a Ty to robisz jeszcze trzymajac szybkie tempo (wnioskuje po czasach na filmach). I to w blotnistym terenie. Szacun i wielkie brawa. Na tej plycie o ktorej wspomniales dwa razy zjechalem i dopiero w rakach, krzaczorami mozna bylo to obejść. Generalnie gory super, takie male taterki. Pozdrowionka. PS. Czekamy na kolejne odcinki. Mamy nadzieje ze im blizej konca to beda dluzsze :)
@stzawadzki 2 жыл бұрын
Ostrzegałem Mateusza, że będzie tam miał najbardziej stromy odcinek na całych 500km :)
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
Cieszę się, że się udało, bo ja sam miałem tam zagwozdkę :P Po deszczu też nie było wesoło. Super, że wypad się udał, pozdrawiam! :)
@Maras_00 2 жыл бұрын
@@Zieloniwpodrozy 5 lutego 3 Zimowa Wyrypa Gor Suchych w Mieroszowie. Planujesz byc? Beda ciekawe podejscia na Stozek i Suchawe... o zejściach nie wspomnę 😁
@gwiton7853
@gwiton7853 2 жыл бұрын
Jeśli chodzi o stromizny w G. Kamiennych to zejście z Bukowca w stronę Sokołowska też napina uda ... Ale to już właściwy G.S.S
@agnieszkabentkowska3306
@agnieszkabentkowska3306 Жыл бұрын
Świetnie się Ciebie słucha
@polskieszlaki-pl
@polskieszlaki-pl 2 жыл бұрын
Super wyprawa. Pozdrawiamy 😀
@Tatienne
@Tatienne 2 жыл бұрын
Nadal nie potrafię zrozumieć, dlaczego to śliczne miasteczko Chełmsko Śląskie jest administracyjnie wsią! Spokojny, relaksujący odcinek, jak zwykle oglądałam z wielką przyjemnością. Czekam na kolejne, które - sądząc po kontrolowanych przeciekach - nie będą już takie spokojne 😏🤫
@ptecza 2 жыл бұрын
Bo mieszka tam nieco ponad 2000 mieszkańców?
@Tatienne
@Tatienne 2 жыл бұрын
@@ptecza Jest kilka mniejszych MIAST w Polsce. Chyba najmniejsze z prawami miejskimi to Suraż, gdzie nie ma nawet tysiąca mieszkańców. Byłam w Chełmsku i gdy chodziłam po prawdziwie miejskim rynku i bocznych uliczkach, w żaden sposób nie mogłam pojąć, że ta miejscowość została pozbawiona praw miejskich. Może ktoś wie dlaczego...
@ptecza 2 жыл бұрын
@@TatienneTo, że są mniejsze miasta w Polsce to nie jest argument, bo są też znacznie większe wsie, a o statusie miasta decydują też inne czynniki niż tylko liczba jego mieszkańców. W naszym kraju jest co najmniej 11 miast, w których mieszka mniej niż 1000 osób. Najmniejsze z nich to Opatowiec, gdzie żyje niewiele ponad... 300 osób. Chełmsko Śląskie zostało zdegradowane w 1945 r., gdy wypędzono jego dotychczasowych niemieckich mieszkańców, a Polaków którzy się tam osiedlili była pewnie tylko garstka. Później miejscowość już się nie podniosła z tego "upadku". Warto wiedzieć, że do 1945 r. miejscowość ta nazywała się Schömberg, a w latach 1945-1947 - Szymrych.
@gigijag5781
@gigijag5781 2 жыл бұрын
"bierzesz placak i idziesz się męczyć" xD zrobiło mi dzień :D
@ptecza 2 жыл бұрын
Bardzo urokliwa okolica. Niby nic nadzwyczajnego, mało turystów i życie toczy się spokojnie wolnym tempem, ale aż kusi człowieka, żeby tam pojechać :) Przez te domy tkaczy trochę mi się kojarzy z Jaśliskami w Beskidzie Niskim, ale tam na rynku nie ma takich ładnych kamieniczek i krużganków.
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
A to prawda! Chyba pierwsza rzecz, jaka mi się rzuciła w oczy w czasie przejścia GSS2, to że zabudowa tamtejszych miasteczek jest zupełnie inna, niż tych beskidzkich. No i w teorii to wiadomo, bo zupełnie inna historia, ale dopiero będąc na żywo to wszystko "czuć".
@aniaca9048
@aniaca9048 2 жыл бұрын
Szczęśliwi czasu nie liczą 😜 super jest obserwować, jak z odcinka na odcinek masz coraz większą frajdę z wędrówki, aż się udziela przy oglądaniu :) A tego zejścia z Garbatki już się boję :D
@eleftheria4647
@eleftheria4647 2 жыл бұрын
Czyli wniosek jest taki, że jeżeli zgubisz się w Górach Kamiennych to musisz wdrapać się na najbardziej strome miejsce w okolicy, tam na pewno jest szlak😄
@PawelJablonski
@PawelJablonski 2 жыл бұрын
Dla zasięgu ;) Jak zawsze miło obejrzeć ☺️
@ZapomnianyNiederschlesien
@ZapomnianyNiederschlesien 2 жыл бұрын
Mega klimat ! 💪💪💪
Fajnie się oglądało. Podoba mi się ten punkt widokowy. Może uda mi się tam kiedyś wybrać. Dzięki i pozdrowienia, W 🙋🏻‍♂️
@martak.1626
@martak.1626 2 жыл бұрын
Mam wrażenie, że ukończył Pan polonistykę lub dzienikarstwo, bo z taką lekkością operuje Pan słowem :) Filmy bardzo dobrze się ogląda i jeszcze lepiej słucha :)
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
Oj tam, do tego to mi sporo brakuje, ale bardzo dziękuję! :)
@martak.1626
@martak.1626 2 жыл бұрын
@@Zieloniwpodrozy to My Widzowie dziękujemy :)
@bozenalewczuk5300
@bozenalewczuk5300 2 жыл бұрын
Super 👍
@stzawadzki 2 жыл бұрын
Co do skał w tym rejonie Gór Stołowych, to trochę jest, ale szlaki akurat w inną stronę idą. Jedne (Czartowskie Skały) zamierzam zahaczyć w alternatywnej, częściowo pozaszlakowej wersji, drugie (Głazy Krasnoludków) polecam odwiedzić podczas osobnej wycieczki, bo nieco za daleko :)
@gwiton7853
@gwiton7853 2 жыл бұрын
Właśnie zamierzałem wspomnieć o Głazach Krasnoludków i Diabelskiej Maczudze położonych w paśmie Zaworów, czyli najbardziej wysuniętej na północ części Gór Stołowych. Myślę że Mateusz potraktuje to jako małą podpowiedź 🤔🙂
@sylwiamorawska2985
@sylwiamorawska2985 2 жыл бұрын
Pana subtelne poczucie humoru coraz bardziej mi się podoba.Uwielbiam te komentarze!Niestety dla mnie te odcinki za krótkie,chodzi o to,Ze gdy już poczuję ten pana świat to za tydzień to jakby minął miesiąc od nadmiaru bodżców w życiu.Ale mam plan gdy ta seria się skończy,to zrobię sobie maraton! Chełmsko Śląskie coś pięknego czy te drewniane domy to jakiś skansen czy normalne domy ?
@coxo63
@coxo63 2 жыл бұрын
Przyjedż,sama sprawdzisz 😀
@sylwiamorawska2985
@sylwiamorawska2985 2 жыл бұрын
@@coxo63 może się uda ciekawość jeszcze większa
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
Dzięki! Z długością odcinków bywa różnie - im dłuższy etap i więcej ciekawych miejsc, tym łatwiej coś nagrać :) A te drewniane domy to tzw. Domy Tkaczy.
@podkarpacki7551
@podkarpacki7551 2 жыл бұрын
Odniosłem wrażenie, że dzisiaj pokazałeś miejsca gdzie totalnie można uciec od zgiełku i pośpiechu. PS. Na wiosnę wybieram się zobaczyć krokusy na Chochołowskiej, chcesz dołączyć? 😊
Pooglądam zdjęcia! :D
@stanisawbik6119
@stanisawbik6119 2 жыл бұрын
Głazy Krasnoludków są w okolicach Gorzeszowa, byliśmy tm w październiku- byleś bardzo blisko. :) Na fb wrzucę Ci zdjęcie.
@enigmarek
@enigmarek 2 жыл бұрын
Może w przyszłości warto pomyśleć o przejściu "DRABINY WAŁBRZYSKIEJ", której kilka szczebli już pokonałeś 🙂 Zapewne powstałby interesujący materiał filmowy. Rozważ też robienie trochę dłuższych filmów bo jak dla mnie zdecydowanie są za krótkie 🙂 Pozdrawiam
@stzawadzki 2 жыл бұрын
Zachęcałem Mateusza na Sudecka Żyletę, póki co nieskutecznie :)
@enigmarek
@enigmarek 2 жыл бұрын
@@stzawadzki warto dalej namawiać. Myślę, że spodobałaby się zwłaszcza żyleta zimowa 🙂
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
To nie tak, że nieskutecznie. Po prostu jeszcze nie w tym roku :P
@kropla5
@kropla5 2 жыл бұрын
Zejście czarnym z Borowej to dopiero dzicz
O tak :)
@piotrulanicki6307
@piotrulanicki6307 2 жыл бұрын
Ta miniaturka... 🤣🤣🤣
@wojtekgrabowski1
@wojtekgrabowski1 2 жыл бұрын
Widziales ze na 5:27 w tle kica sobie sarna? Chyba koziol nie jestem pewien 😁 kolejny b fajny odcinek. Szkoda ze powoli powoli zbliza sie koniec tej serii...ps-te wszystkie fajne ujecia krajobrazowe czy tez detaliki typu listki etc...nie korcilo cie zeby pokrecic to w slowmo? Mysle ze w polaczeniu z muza wyszloby super
@Zieloniwpodrozy 2 жыл бұрын
Widziałem! :D Niestety bez zoomu takie zwierzątka zawsze będą u mnie tylko tłem. Myślałem, natomiast mój aparat nagrywa w 4K tylko w 25/30 klatek na sekundę. Co prawda mógłbym nagrywać w 1080p, ale wtedy jakość spowolnionego materiału jest sporo słabsza. Zdecydowałem więc, że nie będę mieszał tych krajobrazowych przebitek.
@wojtekgrabowski1
@wojtekgrabowski1 2 жыл бұрын
@@Zieloniwpodrozy hmm czaje...rzeczywiscie chyba nie ma sensu. A szkoda bo slowmo by tu pasowalo idealnie. To jest wlasnie minus soniaczow. 4k jest rewelacyjne ale full hd wyglada okropnie. Dziwna polityka japoncow...ale co zrobic. Zdrowka!
2:16 TIL: Góra nazywa się Garbatka, nie Garbarka jak zawsze myślałem :P
5:14 Polecam zobaczyć trasy Sudeckiej Żylety. Organizatorzy jako punkt honoru postawili sobie, by przejście szlakami było przyjemniejszą alternatywą :D
@Bartezki 2 жыл бұрын
Fajnie, że byłeś w moich stronach ;) Ja sam się ostatnio pogubiłem idąc na ... Czarnka ;) kzbin.info/www/bejne/Z3KYYaZ7f86AY6c
Bliźniacza góra do Sasina w Bystrzyckich :P
@@stzawadzki Góry Rządowe 🤣
@@Bartezki Niespecjalnie wybitne :P
@Bartezki 2 жыл бұрын
@@stzawadzki o tak - miałem ochotę wejść Czarnkowie na ... szczyt ;)
@wiehookerbii3925
@wiehookerbii3925 2 жыл бұрын
ok
Chełmsko Śląskie - Roh Hranic - Łysocina - Przełęcz Okraj | GSS 2.0 | Dzień #14
Zieloni w podróży - Mateusz Stawarz
Ostra Mała - Zamek Bolczów - Krzyżna Góra i Sokolik | Rudawy Janowickie | GSS 2.0 | Dzień #15
УГАДАЙ ГДЕ ПРАВИЛЬНЫЙ ЦВЕТ?😱
Ula Pedantula
Radziejowa Z Obidzy - Jak Nie Zabłądzić
Busik Garbusik
Hałdy- zagrożenia i przyszłość polskiej gospodarki
Wyprawy LEONA
Gdyby turyści rozmawiali na szlakach tak, jak w Internecie
Zieloni w podróży - Mateusz Stawarz
Chełmsko Śląskie - Co warto zobaczyć?
Piotr Janowski
50 rzeczy, których nie kupuję | MINIMALIZM
miniwersja
Włodzicka Góra - Ruprechticki Szpiczak - Waligóra. Przez Góry Kamienne | GSS 2.0 | Dzień #12