STARY SZLAK KOLEJOWY, KOSZALIN, BIAŁOGARD, POŁCZYN-ZDRÓJ, ZŁOCIENIEC I STAWNO

Antyprzygody

W odcinku "Trasy rowerowe - vlog #013" ląduję w Koszalinie do którego dotarłem pociągiem, skąd planowana jest dwudniowa wycieczka rowerowa do Szczecina. Pierwszy z dwóch etapów chcę zakończyć noclegiem nad Jeziorem Lubie mniej więcej w połowie trasy. Kieruję się zatem na południe w stronę Białogardu do którego mam około 30 kilometrów. Droga przebiega w dużej mierze po mało ruchliwych odkrytych ulicach przez mniejsze miejscowości. O poranku jest dość zimno, około 7 stopni, ale z minuty na minutę robi się coraz cieplej. Jak się potem okaże tego dnia będzie ponad 20 stopni! Po dotarciu do Białogardu przerwa na winko z siarczynami :D Kilka kilometrów dalej w miejscowości Rąbino jedziemy cały czas z górki z prędkością około 50 km/h. Ale czad! Niedługo potem przed Połczynem-Zdrój rozpoczyna się nowa ścieżka rowerowa powstała na dawnym nasypie kolejowym. Jest cudowna. Docieramy nią najpierw do samego Połczyna-Zdrój. Jak sama nazwa wskazuje jest to miejscowość uzdrowiskowa z kilkoma urokliwymi zakątkami. Na samym wjeździe mamy fontannę, a na głównym deptaku słynne kolorowe parasolki zawieszone kilka metrów nad powierzchnią ziemi. Prawdziwy raj dla fotografów. Pod parasolkami jem pysznego gofra popijając kawkę. Zaopatruję się również w regionalne piwa Połczyńskie. Po dłuższej chwili odpoczynku ruszam dalej na południe w kierunku Złocieńca. Niedługo potem dopada mnie pech... Zerwała mi się linka od tylnych przerzutek. Na dłuższą metę nie da się tak jechać. Przed każdą górką musiałem zsiadać z roweru i go prowadzić :P Znalezienie serwisu rowerowego o godzinie 18:00 graniczyło z cudem i niestety po dojechaniu do Złocieńca wszystko było zamknięte. Pozostawało "doczłapać" się 10 kilometrów do Lubieszewa, gdzie miałem już zabukowany nocleg i nazajutrz przerwać przedwcześnie wycieczkę i wrócić ze Złocieńca pociągiem do Szczecina. Los chciał jednak inaczej i po drodze spotkałem grupę niemieckich rowerzystów w towarzystwie kilku mieszkańców wsi Stawno. Jeden z nich bardzo mi pomógł...Zabrał mnie terenowym samochodem z rowerem na dachu do swojego znajomego speca od naprawy rowerów w Drawsku Pomorskim. Tam udało się go naprawić i następnego dnia rano mogłem odebrać rower i kontynuować podróż według pierwotnych planów. Tymczasem...nocleg w cudownym miejscu w Lubieszewie w "Przystani nad Zatoką". Dookoła sama dzika nieobliczalna natura...Na pomoście w miłym towarzystwie podziwiałem niebo pełne gwiazd z widoczną drogą mleczną...i zapomniałem o fakcie że na tamten moment byłem pozbawiony roweru ;) Tak spędziłem swoje imieniny. Ciąg dalszy tej niezwykle emocjonującej przygody nastąpi we vlogu #014. Miłego oglądania! Pozdrower!
Długość trasy: 112km
Trasa: Koszalin, Niekłonice, Giezkowo, Jarzyce, Dunowo, Golica, Bardzlino, Wronie Gniazdo, Białogórzyno, Żeleźno, Pomianowo, Białogard, Gruszewo, Rąbinko, Rąbino, Liskowo, Lipie, Jezierzyce, Połczyn-Zdrój, Dobino, Toporzyk, Cieszyno, Złocieniec, Stawno, Lubieszewo
Poziom trudności: średni
Mój rower: Lazaro Integral V5
Mój sprzęt: GoPro Hero 8 Black, SJCAM SJ4000
Instagram: / antyprzygody
Facebook: / tomasz.rozmus.86
Strava: / strava

@krzychoobike
@krzychoobike 2 жыл бұрын
Super wycieczka. Byłem w Połczynie na koloniach mając lat 8, czyli 37 lat temu. Pamiętam byliśmy zakwaterowani w jakiejś szkole, ale chodziliśmy na inhalacje solankowe do jakiegoś uzdrowiska. Wtedy Połczyn wydawał mi się straszną dziurą. Nawet mieliśmy takie niezbyt miłe powiedzonko. Połczyn Połczyn miasto bycze cztery domy trzy ulice;) obecnie widzę, że to na prawdę ładne miejsce. Ten deptak z parasolkami dającymi cień tworzy fajny i ciekawy efekt :)))
@antyprzygody 2 жыл бұрын
No to faktycznie dawno temu ;) Ja byłem jeden raz tylko przejazdem i przyznam że podobało mi się. Tego dnia miałem imieniny i pamiętam dobrze ten dzień... Zwłaszcza końcówkę wycieczki, kiedy to stało się...no właśnie...to co można przeczytać w opisie pod filmem ;)
@SylwiaK-BB
@SylwiaK-BB 3 жыл бұрын
Muzyczka adekwatna do tempa 😊 super się z Tobą jeździło😊
@antyprzygody 3 жыл бұрын
Tempo bardzo rekreacyjne było. Zresztą jak zawsze :)
@Editarq
Dokładnie tak 🙂
@mariapiaskowska2052
@mariapiaskowska2052 2 жыл бұрын
Świetny filmik. Nie udało mi się zauważyć, w jaki sposób ta trasa jest oznaczona; napisz, proszę coś na ten temat.
@antyprzygody 2 жыл бұрын
Trasa Koszalin - Białogard jak pamiętam nie jest oznaczona, dalej jest już lepiej w okolicach Połczyna Zdrój 🙂
@markspencer8195
@markspencer8195 3 жыл бұрын
E parasole na miniaturce, koszmar ;)
A co byś wolał? 😁
2023/3 Trasa rowerowa Złocieniec -Połczyn Zdrój.
Wrzosy Na Wakacjach
Białogard - Zapomniany wiatrak
Historyczna TV
TRASA R15 (Stary Kolejowy Szlak): Karlino - Białogard
Połczyn-Zdrój z lotu ptaka.
Wojciech Jakubiak
DRAWSKO POMORSKIE, IŃSKO, STARGARD I SZCZECIN #trasyrowerowe
Antyprzygody
Hitler in Colour (4K WW2 Documentary)
Best Documentary
Учу Стефа крутить 🏀
Kirill Fire Freestyle Basketball
#messi #skills
ZeeX FF
When You Get Injured in The Final🤯🔥
Best Football Shorts
Зачем этот скейтер делает сальто Без Ног?