Szwajcaria, czy jest drogo? Najbardziej stroma kolejka Grimselwelt Gelmerbahn i wąwóz Aareschlucht.

Mencels On The Go

#szwajcaria #grimselweltgelmerbahn #naszkarawaning
Nasz karawaning po Szwajcarii, czy rzeczywiście jest tak drogo? Odwiedzamy spektkalurna kolejkę Grimselwelt Gelmerbahn oraz wąwóz Aareschlucht. Zabieramy kampera i ruszamy przed siebie. Kolejka Grimselwelt Gelmerbahn jest jedna z najbardziej stromych kolejek na świecie, adrenalina murowana. Sprawdzamy także dla Was ceny w marketach.
Pokażemy Wam troszkę kempingu na którym jesteśmy, Aaregg Camping:
aaregg.ch/en/Info/Welcome
W wąwozie Aareschlucht spedzamy piękne kilka godzin i zachęcamy do odwiedzenia tego miejsca
aareschlucht.ch
Szwajcaria nas zachwyciła, zielenią, turkusem wody, kolorami. Jest przepięknie.
Zapraszamy do śledzenia naszych podróży także na instagramie i pozdrawiamy serdecznie.

@elawarwas-jurczynska7006
@elawarwas-jurczynska7006 10 ай бұрын
Szwajcaria - mega seria.... Pozdrawiam serdecznie🍂🌰🍁, życzę miłego wieczoru i do następnego...🤗😘
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Dziękujemy i zapraszamy za tydzień na ostatni odcinek serii 😍 pozdrawiamy
@klaudiamoritz3625
@klaudiamoritz3625 10 ай бұрын
Cudownie 🥰
Dzięki Klaudia, miłego dnia ❤️
@tomaszkraska8841
@tomaszkraska8841 10 ай бұрын
Jak zawsze: super montaż i piekne widoki. Dzięki Wam, wiemy że kiedyś musimy tam pojechać 😊
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Szwajcaria jest ba prawdę warta odwiedzenie, chyba troszke nie doceniana w Polsce bo zazwyczaj każda ja tylko przejeżdża. Ciężko nam było znaleźć jakieś info o podróżach tam kamperem. Pozdrawiamy, miłej niedzieli.
@danutakrol7536
Dziękujemy i pozdrawiamy serdecznie
@inaisewa
@inaisewa 7 ай бұрын
Drogo, tania... Zawsze cos trzeba wydac. Tam przynajmniej sa widoki i pogoda. Jesli tylko jest możliwość, to warto.
@mencelsonthego 7 ай бұрын
Też tak mówimy! Na podróżach nie ma co oszczędzać ❤️
@tajemnicegorzowa
@tajemnicegorzowa 9 ай бұрын
Pozdrawiam 😁
Dziękujemy i pozdrawiamy 😊
@paulinas7362
@paulinas7362 10 ай бұрын
Ceny produktów w sklepie są do przeskoczenia ale atrakcje bardzo drogie. Ale warto dla takich widokow. A ta trasa w wawazie cos fantastycznego. Ja to sie zawsze zastsanawiam jak was ogladam ze wy to macie szczescie do miejsc parkingowych 😂 Fajnie by bylo gdybyscie dawali znac o ktorej byliscie na tych parkingach zeby miec miejsce. Czekam na kolejny film bo to fantastyczn przygoda nie tylko dla was ale i dla nas oglądających. 👌
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Byliśmy na tej pionowej ciuchci koło 8 rano, a w wąwozie koło 11. Zawsze robimy tak, ze główna atrakcje czy miejsce, którego nie jesteśmy pewni jak jest z parkingiem, to tam jedziemy najwcześniej, a reszta albo się uda albo nie. W Interlaken byliśmy jakos popołudniu, ale się udało 👌
I dziękujemy za miłe słowa i to, ze jesteście i oglądacie z nami 👍💪
@RCH-iw1oq
@RCH-iw1oq 10 ай бұрын
Niesamowite widoki, te kolejki trochę samozaparcia kosztują, ale warto się przezwyciężyć 😊 Kolejny fajny odcinek, poza zawartością trochę Mariusza techniki zwolennikiem jestem. Drogo trochę (no może poza Lidlem) - ale nie jedzie się tam co roku - więc jeśli jakoś budżet pozwala - warto choć raz zobaczyć. Pozdrawiamy serdecznie 👋
@mencelsonthego 9 ай бұрын
Dokładnie, nie jest tanio, choć w sumie myśleliśmy ze będzie gorzej. W porównaniu do brytyjskich cen, do przeżycia. Punkt jednak wyjścia taki, ze dla tych widoków warto jechać nawet jeśli ktoś uznaje ze drogo. My wrócimy jeszcze, bo dużo z listy naszej nie odwiedziliśmy ❤️pozdrawiamy
@joannafox1074
@joannafox1074 10 ай бұрын
Ceny artykułów spożywczych uważam nie są duże zwłaszcza w Szwajcarii, gdzie zarobki są wysokie. Piękne zdjęcia, cudne widoki. 🍒
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Ooo i to jest prawidłowe podejście do tematu. Ceny w porównaniu z ich zarobkami musza być na prawdę spoko. Dziękujemy za odwiedziny i pozdrawiamy serdecznie 😊
@marekjanas6347
@marekjanas6347 10 ай бұрын
Mencle!! Naprawdę nie wiecie co to znaczy światełko w lodówce 😄❤️
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Ejjj bo jak nie na mięsa to nic nie maaaaa 😂😅 pozdrawiamy 😜
@malgorzatablonska9820
@malgorzatablonska9820 10 ай бұрын
no ja juz bym miala pelne gacie wracajac ta kolejka... a poza tym - cudownie!
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Hahaha na szczęście jechała bardzo wolno, ale fakt, stromo było bardzo 🤭😉 pozdrawiamy
@malgorzatablonska9820
@malgorzatablonska9820 10 ай бұрын
@@mencelsonthego nie moge sie doczekac nastepnego odcinka ps. ogladam 2 razy, raz sama na laptopie a potem z rodzinka na wielkim telewizorze.....co za widoki!!! dziekujemy ze mozemy to zobaczyc.
@mencelsonthego 10 ай бұрын
@@malgorzatablonska9820 bardzo nam miło ❤️ my tez już kilka razy obejrzeliśmy haha Szwajcaria była przepiękna, będzie chyba jeszcze jeden odcinek a potem już Dolomity, które z kolei urzekły mnie (Beata) bardzoooo
@urszulaj.k6089
@urszulaj.k6089 10 ай бұрын
Hej, mysle ze ceny sa w porzadku, jak na Lidla w Szwajcari. Pluszaki sa przeslodkie.🤩
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Tez nam się wydaje, ze z cenami nie ma tragedii. Trzeba tez zauważyć ze zarabiają o wiele więcej wiec tak na prawdę z ich perspektywy to musi być bardzo tanio. Pozdrawiamy
@kingakutrzuba2346
@kingakutrzuba2346 9 ай бұрын
Ceny jak w UK. Ascyzoryki mega, sama bym chciała 😁
@mencelsonthego 9 ай бұрын
Hhaha ja to nie miałam pojęcia o tych scyzorykach, ale ten sufit mnie rozwalił 😳😳
@kingakutrzuba2346
@kingakutrzuba2346 9 ай бұрын
@@mencelsonthego mi Szwajcaria nie kojarzyła się kiedyś z górami tylko ze scyzorykami i zegarkami
@inaisewa
@inaisewa 7 ай бұрын
​@@kingakutrzuba2346banki i czekolady jeszcze 😅
@maciejlewy5206
@maciejlewy5206 3 ай бұрын
Ta piekna niemiecka mysl vw kampera jest produkowana w Poznaniu Kulczyk vw Audi grup prawdziwy polski camper pod znaczkiem vw zanim co powiesz sprawdz....pozdrawiam
@mencelsonthego 3 ай бұрын
Niestety bez kulczyk hoalding group znaku na przodzie samochodu zamiast VW to nadal niemiecki kamper wyprodukowany w Polsce. Pozdrawiamy
@damianw4990
@damianw4990 10 ай бұрын
A jesli chodzi o ceny to uwazam ze jak na Szwajcarie to sa ok- porownywalne do cen w strefie euro💪
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Tez mi się wydaje ze ceny spoko, są jakieś droższe produkty, ale na to co się słyszało zawsze o Szwajcarii to nie było tragedii. 😊
@ExploroVanIE
@ExploroVanIE Ай бұрын
Czy bilety na kolejki I atrakcje kupowaliście online z wyprzedzeniem czy online? My za 3 tygodnie ruszamy i wasza seria mi pomaga❤
@mencelsonthego Ай бұрын
Kupiliśmy online. Robiliśmy tak, że czekaliśmy ile się dało żeby wiedzieć mniej więcej jaka będzie pogoda, ale jak już ilość biletów dostępnych online była niska to wtedy kupowaliśmy, jakieś 3-4 dni przed. Pozdrawiamy
@joannajaquemet1507
@joannajaquemet1507 10 ай бұрын
Hejka Kochani, wybraliśmy się w ten weeekend camperkiem tam, gdzie byliście na ostatnim filmie. Wybraliśmy jednak camping kameralny, obok tego na którym Wy byliście, bo ten „ Wasz” to niestety trzeba na minimum 5 dni, a my tylko na 2 nocki szukaliśmy. Atrakcja kolejką na szczyt super, my jednak jesteśmy „ piechurami „ więc zaliczyliśmy zejście. Z przystankami na zdjęcia zeszło nam 4 godzinki. Jesli jeszcze kiedyś wybierzecie się do Swiss, to dajcie znać, mieszkam tu i parę fajnych atrakcji mogę Wam polecić. Pozdrawiam😘
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Ooo super! Kojarzymy, ze tam troszke przed tym „naszym” kempingiem tez właśnie był jakiś kemping a tam dalej już całkiem przy końcu jeziora chyba był jakiś park4night, bo tam kojarzymy ze stały kampery jak pojechaliśmy się przejechać rowerami 🧐 Właśnie wczoraj sobie sami obejrzeliśmy ten odcinek z ta ciuchcia i właśnie Mariusz mówił, ze jak kiedyś tam wrócimy to będziemy schodzić pieszo, bo widoki musza być cudowne cała drogę. Zazdrościmy Wam tych kolorów, turkusowej wody i ciepła latem 🇨🇭❤️🇨🇭 Pozdrawiamy, kiedyś jeszcze wrócimy bo nie zdążyliśmy zaliczyć wszystkiego! Jeszcze mamy Jungfraujoch na liście, Grindewald, Wengen, oeschinen lake (tego ostatniego najbardziej nie mogę przeżyć😅) w tym regionie 😀
@tomaszklatka6790
@tomaszklatka6790 3 ай бұрын
Szwajcaria jest piękna i niestety droga ale co tam dla takich atrakcji waaaaarto . Scyzoryki można taniej kupić w Lichtensteinie . Pozdrawiam Serdecznie
@mencelsonthego 3 ай бұрын
Zdecydowanie! P.S no mam nadzieję, że mencel nie pojedzie po kolejny scyzoryk, tym razem do Liechtensteinu haha, także pozdrawiamy serdecznie.
@polskieuniwersum
@polskieuniwersum 2 ай бұрын
Jedna noc hotel ze śniadaniem położony w górach, basen, sauna za rodzinę 2+1 - 140e Czy to jest drogo ? Moim zdaniem nie, jak na ogrom możliwości w okolicy i obecne ceny w Polsce. Kawałek obok lodowce czynne cały rok
@mencelsonthego 2 ай бұрын
Myślę ze ogólnie nie ma tragedii cenowej, poszczególne produkty są droższe dużo np w UK (tu mieszkamy) więc jakby porównujemy z cenami u nas głównie. Zresztą nie ważne, czy drogo czy nie, warto tam pojechać bo jest przepięknie 🤩
@damianw4990
@damianw4990 10 ай бұрын
Co takiego nawywijał Mencel😉😂ze został wysłany bladym switem podczas urlopu by sfilmowac notabene bardzo ciekawà toalete?pozdrowionka😉😜💪
@mencelsonthego 10 ай бұрын
A jak już łazi i kusi od bladego świtu to niech chociaż coś pożytecznego zrobi w tym samym czasie 😂🤣 pozdrawiamy😀
@sylwiabartosik3823
@sylwiabartosik3823 Ай бұрын
Witam widoki super a jak cena lodów bo to mnie interesuje
@mencelsonthego Ай бұрын
Sorki, nie pamiętam wiem że nagraliśmy ale niestety wycięliśmy bo nie było słychać ale cena z tego co pamiętam była ok a lody pyszne 🤦‍♀️ za dużo nie pomogłam, pozdrawiam serdecznie
@robertjagieo492
@robertjagieo492 Ай бұрын
Witam pytanko ja nazywa się ta atrakcja na której byliście wczoraj -ten pociąg widokowy
@mencelsonthego Ай бұрын
We wcześniejszym odcinku tak, zabytkowa ciuchcia? Jeśli tak, to jest to Rothorn bahn w Brienz
@barbarawitos100
@barbarawitos100 10 ай бұрын
szwajcarskie scyzoryki są bardzo dobre jeden taki jest w rodzinie kupę lat
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Tak! Jakos wcześniej nad tym dużo się nie zastanawiałam, a rzeczywiście są bardzo znane. No cóż, teraz mamy i my 😅🤭 pozdrawiamy serdecznie
@damiangacek5156
@damiangacek5156 4 ай бұрын
Hejka możecie napisać co to za kemping na początku filmu.Pozdro
@mencelsonthego 4 ай бұрын
Hej, kemping Aareg w Brienz. Pojawia się w kilku filmach w naszej relacji ze Szwajcarii. Pozdrawiamy
@patryk6679
@patryk6679 3 ай бұрын
Mam pytanie : czy ten most jest zaraz przy kolejce górskiej i w jakim miesiącu był kręcony film ?
Tak, ten most jest zaraz obok. Film był kręcony w sierpniu. Pozdrawiamy 😊
@marcink4406
@marcink4406 Ай бұрын
Czy parking pod gelmerbahn dla aut samochodowych jest płatny.Jak z dostępnością?
@mencelsonthego 29 күн бұрын
Tak jak tam było widać, jak wychodziliśmy było dużo zwykłych samochodów, jak pojedziecie wcześniej to nie będzie problemu z parkingiem, potem może być różnie, ale zazwyczaj cały czas ktoś wyjeżdża i przyjeżdża więc zwykłym samochodem powinno być spoko. Płaci się ale już nie pamiętam ile, jakaś normalna cena. Pozdrawiamy
@lukaszadamko6511
@lukaszadamko6511 4 ай бұрын
w jakim okresie tam jechac najlepiej
@mencelsonthego 4 ай бұрын
Hej, myślę że późną wiosną, latem, wtedy wszystkie atrakcje, kolejki powinny być otwarte. My byliśmy na koniec sierpnia. Pozdrawiamy
@TheLegend-td6qz
@TheLegend-td6qz 2 ай бұрын
Dużo wcześniej rezerwowaliscie kemping? I na jak długo
@mencelsonthego 2 ай бұрын
Hej, byliśmy tam w sierpniu na tydzień a zarezerwowaliśmy kemping bodajże w lutym. 👍
@TheLegend-td6qz
@TheLegend-td6qz 2 ай бұрын
​@@mencelsonthegodzięki za odpowiedź, ja byłem na tym kempingu ale w październiku 22, teraz również w sierpniu chcemy zrobić trochę Grand Tour z krótkim wyskokiem do Włoch na Pluto Beach, bo my podobnie jak Wy z pieskami. Ale nie spodziewałem się że kemping już będzie obłożony, poza tym my chcieliśmy max dwie noce, a zdaję się że w sezonie 5 minimum
@mencelsonthego 2 ай бұрын
@@TheLegend-td6qz powiem Ci, że my wtedy chcieliśmy stanąć po 1-2 dnia w różnych miejscach ale nie mogliśmy znaleźć wolnych w tych okolicach co chcielismy więc jak się okazał wolny ten to nawet się nie zastanawialiśmy, bo był w dobrej lokalizacji. My możemy tylko latem albo w wolne od szkoły więc zawsze w okresach kiedy jest albo lato albo zima 🤷‍♀️
@mariabilut729
@mariabilut729 2 ай бұрын
Jaka cena owego scyzoryka ?
Chyba było 30 franków
@MrOuttaXcontrol Ай бұрын
Ale nie chodzi mi o Grimsewelt. Tylko ta z 12 min 🙂
@mencelsonthego Ай бұрын
@@MrOuttaXcontrol aaa sorki haha to Rothornbahn w Brienz 👍 najpoiekniejsza kolejka ❤️ znajdziesz w odcinku wcześniejszym wszystko o niej jakby co 🤘
@tentlife_norway
@tentlife_norway 6 ай бұрын
Co wy cały czas ten motorhome motorhome? 😅 nie prościej kamper? 😊 My tylko mówimy kamper 😂
@mencelsonthego 6 ай бұрын
Hahaha no powiedz to Menclowi 😂 no nie może się przestawić 🙈 co ja się nagadam
@tentlife_norway
@tentlife_norway 6 ай бұрын
@@mencelsonthego 😂😂😂
@vattax6018 10 ай бұрын
Jedni lubią groźne góry a ja woje morze moje ciało lubi morze na piasku poleżeć
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Góry są przepiękne. Morze jest dla nas łatwiejsze z dziećmi, bez dzieci warto było pojechać gdzieś, gdzie z nimi już tyle byśmy nie zwiedzili.
@vattax6018 10 ай бұрын
Ale wasze pieniadze w szwajcarii sa wchlaniane Jak Woda w Kanal ! Dlatego Movie nie dajeky sie okrafac
@malwinauk646
@malwinauk646 4 ай бұрын
Czy po angielsku się spokojnie dogadacie?
@mencelsonthego 4 ай бұрын
Nie było większych problemów, choć gdy Mariusz pytał czy preferują ang czy niemiecki to wybierali raczej to drugie 👌
@MARKO12435
@MARKO12435 10 ай бұрын
kto rano wstaje TEMU PAN BÓG DAJE...
@mencelsonthego 10 ай бұрын
Zgadza się! Pozdrawiamy serdecznie, miłej niedzieli
@RCH-iw1oq
@RCH-iw1oq 10 ай бұрын
Ja codziennie rano wstaję i jakoś przypomnieć sobie nie mogę, bym cokolwiek od niego dostał 🤣🤣🤣
@vattax6018 10 ай бұрын
Szwajcaria ma ceny zaporowe od dawien dawna nie wspieram tego lichwiarskiego kraju tym bardziej od czasu kiedy stał się siedziba Rodscuhyldow klausa Schwab centrum bilderberg grupy czyli tech którzy zaplanowali gros reset .
Są kraje gdzie pieniądze maja jeszcze jakaś wartość Szwajcaria dawno nią nie jest i dziwie się wam bardzo co wy szukacie w tym kraju ?
@mencelsonthego 10 ай бұрын
W tym roku ceny kempingów np w Chorwacji pobiły na głowę te w Szwajcarii to tak na marginesie. A co tam szukamy? Pięknych widoków, lazurowej wody i pogody, wszystko znaleźliśmy 😃👌
@joannajaquemet1507
@joannajaquemet1507 10 ай бұрын
@@vattax6018🤦‍♀️ co za komentarz i pytanie🤦‍♀️ Ludzie zwiedzają różne miejsca i co w tym złego? 🤦‍♀️ Mieszkam w Szwajcarii i zawsze polecam odwiedzić ten kraj, choćby dla samych widoków, szlaków i przygody.
Kamper czy przyczepa, wady i zalety? Opinia po roku od zamiany na kampera.
Spot The Fake Animal For $10,000
Secret Experiment Toothpaste Pt.4 😱 #shorts
Mr DegrEE
路飞太过分了,自己游泳。#海贼王#路飞
路飞与唐舞桐
SZWAJCARIA - CAŁA PRAWDA
PRO100 zmoSTU
Szwajcaria - jakie ceny w sklepach.
Jedziemy
Lago Di Braies - Dolomity kamperem na dziko. Czy warto je odwiedzić?
Czeska Szwajcaria - Co warto zobaczyć, a czego już nie zobaczycie?
Jorman coś kręci
Seceda, hit czy kit? Jak się tam dostać? Dolomity kamperem na dziko.
NAJBARDZIEJ stroma kolejka w EUROPIE! | Spacer po KLIFIE w ALPACH! | Szwajcaria Vlog. 2
Szwajcaria w Pigułce - Wszystko co MUSISZ Wiedzieć!