Tatry 4K - Krzyżne z dzieckiem. 30km Zakopane Dolina Gąsienicowa Dolina 5 Stawów Morskie Oko Góry

Janusz Kurek

Czekaliśmy całą familią na wypad w Tatry już od kilku miesięcy. Jednak tłumy w lipcu i sierpniu skutecznie nas odstraszały. Nastał wrzesień, prognoza pogody dała zielone światło więc postanowiliśmy że ruszamy w TATRY !😃Był jednak problem...w planach była dłuższa wędrówka po górskich szlakach i chcieliśmy spać w schronisku górskim. A że był dopiero początek września to z miejscami w schroniskach było krucho. Tym bardziej że był plan na Krzyżne i nocleg w bardzo popularnym schronisku "piątka", które to zawsze jest oblegane tłumami. Więc trzeba było liczyć się z tym, że prawdopodobne będzie spanie na glebie (czyli na ziemi) Mi ani córkom (Julka i Nadia) to nie przeszkadzało ale problem byłby z najmłodszym uczestnikiem naszej wyprawy. Adam miał dopiero 2 lata i zakładaliśmy, że może ani my ani inni ludzie śpiący razem z nami by się nie wyspali bo lubił w nocy się często budzić. Jeśli byłoby nam spać na głównej sali/jadalni w schronisku to kilkudziesięciu ludziom byśmy uprzykrzyli życie. Więc żona postanowiła, że zostaje z Adamem u babci na Śląsku. Spakowaliśmy się i całą familią ruszyliśmy z Kujaw na Śląsk do rodziny, a następnego dnia bardzo wcześnie rano mieliśmy wyjechać w trójkę na Podhale. Jednak u babci okazało się, że Nadia bardzo się stęskniła za babcią i zostaje. Także na polu bitwy zostało nas dwóch. Powstał też pomysł, żeby może i Julka została jak chce, to wtedy ja bym sobie jakiś bardziej ambitny plan obrał na wędrówkę górską ale Julka nawet nie chciała o tym słyszeć..."jadę w góry z tatą i koniec kropka" mówiła.
Tak też się stało, następnego ranka, około 6 wyjeżdżaliśmy z Tarnowskich Gór, mojego ukochanego rodzinnego miasta😊 Przez późny wyjazd, na spore korki trafiliśmy i do Zakopanego dojechaliśmy po godzinie 10. Na szczęście nie musiałem szukać parkingu na dwa dni a wszystko to dzięki uprzejmości mojego przyjaciela, który załatwił mi parking u swojej cioci, siostry zakonnej. Tak przy okazji bardzo dziękujemy tej przemiłej Pani.
W Kuźnicach (1010m) mieliśmy dwie drogi do wyboru, żeby dostać się do Doliny Gąsienicowej. Żółtym szlakiem przez Dolinę Jaworzynki szliśmy z Julką kilka miesięcy wcześniej więc wybraliśmy niebieski szlak którym wyruszyliśmy około godziny 11:15. Większość szlaku biegnie przez las. Przełęcz Między Kopami (1499m) osiągamy o 12:30 i oprócz szybkich kilku zdjęć nie zatrzymujemy się i idziemy dalej na Hale Gąsienicową. Widoki jakie nam się odsłaniają po krótkiej wędrówce są nie do opisania! Każdy kto był na Hali Gąsienicowej wie o czym mówię. Ci którzy nie byli powinni się jak najszybciej tam wybrać😁 Kościelec, Świnica, Kozi Wierch, Granaty i cała reszta szczytów które wyrastają z Doliny Gąsienicowej wyglądają niesamowicie!
Murowaniec (1500m) z szybkim piwkiem i soczkiem wita nas o 13:00. Szybka kanapka i w drogę. Najpierw zielonym szlakiem i wkrótce odbijamy na Krzyżne żółtym szlakiem. Po drodze moczenie stóp w zimnym potoku i naprzód. Mały ale piękny Czerwony Staw (1650m) osiągamy o 14:40. Tutaj dłuższa przerwa na moczenie stóp w lodowatej wodzie, która miała tylko 6c! - mega zastrzyk energii na dalszą wędrówkę 😬 po około 40 min odsłania się przełęcz Krzyżne. Widoki dookoła są rewelacyjne ale nie chcąc tracić czasu ciśniemy dalej. W końcowej fazie wejścia na Krzyżne wreszcie trochę wspinaczki na co Julka bardzo czekała. Szkoda, że ten odcinek wspinaczki nie jest dłuższy i trudniejszy, żeby dodać więcej ekscytacji szlakowi na Krzyżne, który prawie w całości jest bardzo łagodnym i łatwym szlakiem. Za nami w oddali widać Zakopane. Zdziwieni jesteśmy, że 6h temu byliśmy tak daleko.
Na Krzyżnym (2112m) stajemy o 16:30...człowieka ogarnia nie dowierzanie co w tym momencie widzi i czuje. Jest ARCYPIĘKNIE! Wiele razy słyszałem stwierdzenie o Krzyżnym..."widokowe Eldorado" i całkowicie się z tym zgadzam. Tatry Wysokie, Gerlach, Rysy i inne widać jak na dłoni.
Schodzimy do 5 Stawów. Ten odcinek pomimo, że nie ma żadnych trudności technicznych to jest dość stromy więc z dzieckiem warto być ostrożnym. Po drodze w dół non stop słychać największy wodospad Polski Siklawa a widoki na 5 Stawów i góry dookoła są wyjątkowe. Do schroniska "piątki" (1671m) wchodzimy o 19.
Ludzi jest mnóstwo i pokoi wolnych już nie ma więc zostaje gleba😃 Pyszna kolacja i zaraz po zamknięciu kuchni z kocem lecę zająć dobre miejsce. Ludzie kładą się na stołach, pod nimi, na ławach, cała ziemia i schody są okupowane, nawet przy toaletach. Impreza do godz 23ej a potem przy zapachu dziesiątek przepoconych skarpet idziemy spać 🤪
Wstajemy o 6 i zmieniamy z Julką plan. Szpiglasowy Wierch i Morskie Oko (1395m) zamieniamy na samo Morskie ale niebieskim szlakiem bo chcemy tez przyjaciół odwiedzić na Podhalu. Wyruszamy z Przedniego Stawu o 6:40 i docieramy do najpiękniejszego jeziora w Polsce (według mnie😊) o 9. Moczenie stóp, naleśniki, fotki i do Palenicy Białczańskiej. Razem 30km
Song: Jarico - Island (Vlog No Copyright Music)
Music promoted by Vlog No Copyright Music.
Video Link: • Video

@piotrszpat9754
@piotrszpat9754 5 ай бұрын
Suuuuper, wyczyn, a zdjęcia przepiękne 🤗👍
@januszkurek 4 ай бұрын
Super, że podobają się i zdjęcia ... i wyczyn :) Pozdrawiam!
@klosiu1
@klosiu1 2 жыл бұрын
Mój ulubiony szlak w Tatrach, miło było popatrzeć. Ale młoda daje radę, ciśnie jak stara turystka :).
Dziękujemy! Dała radę! Jak stara turystyka! Pozdrawiamy
@adamnowak5482
@adamnowak5482 2 жыл бұрын
Film rewelka , widoki i pogoda mega , szczególne wyrazy uznania dla Córki !!!
Dziękuję bardzo! Córka też! Fajnie że się filmik podoba. Pozdrawiamy
@beatataka748
@beatataka748 10 ай бұрын
Julka jest mega. Gratuluję Ci Julcia fantastycznego taty, a tacie tak wytrwałej i dzielnej córki.
@januszkurek 4 ай бұрын
Oboje ślicznie dziękujemy za fantastyczny komentarz! 😊 Serdecznie pozdrawiamy!
@katarzynagabrys7060
@katarzynagabrys7060 Жыл бұрын
Super filmik.Brawo dla córeczki, wytrwała mloda Taterniczka 😊
@januszkurek Жыл бұрын
Dziękuję bardzo! Przekażę córce...zawsze się cieszy z takich komentarzy :)
@WitczakAudioUK
@WitczakAudioUK 2 жыл бұрын
Janusz - super widoki , nawet tej ryby w wodzie nie przegapilem , dzieki za wrzute , pozdro.
Dzięki bardzo...pozdro!
@kociara2663
@kociara2663 2 жыл бұрын
Wow! Jakie piekne zdjecia! Cudowna wyprawa z tatą, gratuluje. Wybieram sie w tym roku na Krzyżne pierwszy raz i mam nadzieję że dam rade.
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dziękuję za super komentarz 😃 Wyprawa była cudowna, to prawda! Dasz koleżanko radę! Z której strony wchodzisz i czy z jakimś noclegiem w schronisku? Od Doliny Gąsienicowej czy od Doliny 5 Stawów? Z obu kawał drogi do przejścia ale od Gąsienicowej dużo łagodniej. Wychodząc bardzo wcześnie rano można wejść i zejść jeśli kondycja jest w miarę ok. Z noclegiem w schronisku tak jak my zrobiliśmy jest sporo łatwiej. Tak czy siak zdobyć Krzyżne na pewno warto! Według mnie najpiękniejsza panorama w Tatrach pod względem łatwości zdobycia.
@kociara2663
@kociara2663 2 жыл бұрын
@@januszkurek Plan jest bez noclegu więc pewnie z 12h jak zejdzie to bedzie dobrze. Mam takie marzenie wejsc na Krzyżne przed 50 urodzinami😉, ktore w przyszłym roku. Wyruszymy z Brzezin a skonczymy w Palenicy. Poznalam Tatry 10 lat temu, troche późno bo wiadomo kondycja nie taka jak u młodzieniaszka. Ale nie poddaje sie! Z resztą gory to naturalne środowisko Koziorożca 😉 pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku 🙂
@januszkurek 2 жыл бұрын
@@kociara2663 no to super plan i niech ambicje wynagrodzone zostaną zdobytym Krzyżnym! Mi za miesiąc stuknie 40-stka i wraz z moim synkiem (3 lata) mamy urodziny w ten sam dzień 😃 także wybieramy się całą familią na urodzinową wyprawę w Tatry! Już się doczekać nie mogę. Planu nie mamy ale może na Giewont się wybierzemy i jeszcze jakieś mniej ambitne wycieczki. Zobaczymy jak będzie z kondycją bo wiadomo, że będzie trzeba małego solenizanta nosić w nosidełku na plecach. Najważniejsze, żeby pogoda dopisała. Pozdrawiam i powodzenia!
@sajmontempler5016
@sajmontempler5016 2 жыл бұрын
super wszyscy w szkole powinni to zobaczyć!
@januszkurek 2 жыл бұрын
Super dzięki! Nie tak dawno jak pani wychowawczyni z klasy córki zobaczyła ten filmik to była mega pod wrażeniem i mówiła że wszystkim w klasie trzeba kiedyś to puścić 😃
@iwonamaria470
@iwonamaria470 Жыл бұрын
Dzielna dziewczyna 😍😍🔥🔥🔥🔥🔥
Bardzo dzielna ☺️ dziękuję w imieniu swoim i córki! Pozdrawiam
@annaraczynska1518
@annaraczynska1518 2 жыл бұрын
Super filmik 👌 W te wakacje właśnie tą trasą chcę zabrać swoje dzieciaki. Mam nadzieję, że będą miały tyle powera ile Twoja córa 💪 Piękne ujęcia 😍
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dzięki bardzo! 😊 Nie wiem ile Twoje dzieciaki mają lat ale wiem, że każdy dzieciak się szybko regeneruje. Proponuję wczesne wyjście, żeby mieć zapas czasu, jakieś smakołyki co dają powera, może jakaś gra na nudniejszych odcinkach albo ciekawe opowieści i zapewne będzie znakomita wyprawa! Dla mnie zawsze obowiązkowe jest też moczenie stóp w zimnym potoku lub stawie...mega stawia na nogi taki zabieg, bardzo polecam! Trasa ogólnie jest łatwa i przyjemna a stromiej bardziej wymagająco jest tylko przed samą przełęczą. Ale to już będzie końcówka, której pokonanie wynagrodzi taka panorama, że zwala urokiem z nóg 😃 Powodzenia! Jak będziesz pamiętać, to możesz odpisać jak się wyprawa udała 😊
@wimhof7609
@wimhof7609 2 жыл бұрын
Superb video and very tough little girl. Well done.
@januszkurek 2 жыл бұрын
Yes she did very well that day. I was very proud 😊 glad you like video
@BICYKLOMAN
@BICYKLOMAN Жыл бұрын
Ale super wyprawę mieliście. Pozdrawiam
@januszkurek Жыл бұрын
Dzięki bardzo. To prawda, mega wyprawa była!
@Niepozorny_Zajac
@Niepozorny_Zajac 2 жыл бұрын
Ładne ujęcia i fajny film ;) Super córka !
@januszkurek 2 жыл бұрын
Fajnie że się filmik podoba i dziękuję bardzo! 👍
@kuboluszek6676
@kuboluszek6676 2 жыл бұрын
Dobry montaż i super wyprawa
@januszkurek 2 жыл бұрын
Wyprawa była super i fajnie, że się montaż podoba
@zaneta5877
@zaneta5877 2 жыл бұрын
Ale widoczki!:) bravo dla córy!:) Pozdro:)
Dziękujemy!
@marekkafarek6042
@marekkafarek6042 2 жыл бұрын
Mega wypad 😊 piękne ujecia i fajne opisy.
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dziękuję bardzo kolego! Fajnie, że opisy się przydały
@sbk69ss
@sbk69ss 2 жыл бұрын
Mega
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dzięki! Fajnie, że się podoba.
@bodziow5786
@bodziow5786 2 жыл бұрын
Czym skorupka nasiąknie za młodu.... 👏👏👏
Dziękujemy bardzo 😃👍
@jankiedys831
@jankiedys831 2 жыл бұрын
Świetny wypad!!!
Dzięki!
brawo mala
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dziękuję ślicznie w imieniu córki 😊
@bogdanrap8654 2 жыл бұрын
@@januszkurek tak trzymac madra dziewczyna wyrosnie
@januszkurek 2 жыл бұрын
@@bogdanrap8654 mam nadzieję że z wiekiem jej góry pociąg do gór jej nie odejdzie 😃
@bogdanrap8654 2 жыл бұрын
@@januszkurek widac na zdjeciu potawe zdobywcy a gory to daja jak sie stoi na szczycie jaki by niebyl
@januszkurek 2 жыл бұрын
@@bogdanrap8654 no na szczycie to zawsze jest mega zadowolona! Kilka dni temu zdobyliśmy razem Kopę Kondracką i Giewont. Za jakiś czas mam znajdę chwilę to skręcę jakiś filmik. Pozdrawiam
@jurekkr2762
@jurekkr2762 2 жыл бұрын
Ok
Ok 👍
@marekmarkowski4211
@marekmarkowski4211 2 жыл бұрын
Przyjemny film brawa dla córki no moja jak była mała nie miała lęku wysokości teraz ma niestety 😑a też bym chciał tak z nią chasać a sìè nieda ,pozdrawiam brawa dla córki .jaki program do obróbki ,link można
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dzięki bardzo! Współczuję, że nie da rady teraz z córką ale trzymam kciuki by się kiedyś udało, choć w jakieś niższe partie gór. Program to DaVinci Resolve. Ja używałem darmowej wersji a jest też wersja płatna z pełną funkcjonalnością DaVinci Resolve Studio. Wystarczy wpisać w google i pobrać wersję którą się chce. Ja pobierałem z oficjalnej strony Blackmagic wersję. Pozdrawiam
@marekmarkowski4211
@marekmarkowski4211 2 жыл бұрын
@@januszkurek wersja pl
@januszkurek 2 жыл бұрын
Wersja PL to nie jestem pewien czy jest. Trzeba by sprawdzić na googlach. Ja akurat EN wersję mam. Pozdrawiam
Super trip pokusibym się Ale ,,gleby'' to na "5" chyba już nie ma Pozdrawiam
@januszkurek 2 жыл бұрын
Fajnie, że trip się podobał. Gleba była w zeszłym roku, to już się coś zmieniło? Bo nie wiem. Myślałem o glebie w tym roku znowu. Nie koniecznie w 5tce ale dobrze byłoby wiedzieć czy coś się zmieniło. Pozdrawiam!
@jaca1977 2 жыл бұрын
@@januszkurek Nie wiem czy się zmieniło kiedyś była później chyba nie chodzi mi głównie o sytuację z c19 a jak jest w tym roku to nie wiem chciałem zrobić rezerwacje to mają full tak ma sierpień
@januszkurek 2 жыл бұрын
@@jaca1977 z tego co się orientuję to na glebę nie ma rezerwacji, tylko na pokoje. Do tego chyba tak nie dają wszystkich pokoi zarezerwować bo raczej część zostawiają dla tych co przychodzą w ten dany dzień a reszta idzie na glebę jak już jest blisko zmroku. No i w sierpniu coś zarezerwować w Tatrach to graniczy z cudem albo trzeba z rocznym wyprzedzeniem. Śmigaj kolego w sierpniu do 5tki na glebę jak ci pasuje i na 99% jestem pewny że ci nie odmówią. Chyba w Murowancu odmawiają na glebie jak dobrze kojarzę. Pozdrawiam!
@jaca1977 2 жыл бұрын
@@januszkurek Murowaniec to od kilku lat nie udziela gleby tłumaczą się pewnie przepisami pożarowymi że w razie ewakuacji będzie problem a na 5 będę próbował może się uda
@januszkurek 2 жыл бұрын
@@jaca1977 na bank się uda w 5! Powodzenia na szlakach!
@euzebiuszzagorski1437
@euzebiuszzagorski1437 2 жыл бұрын
To nie dziecko tylko dziewczynka, a takie mają nadspodziewanie dużą wytrzymałość. Sam się o tym nie raz przekonałem.
@januszkurek 2 жыл бұрын
Tak to prawda, wytrzymałość ogromna 😊
@euzebiuszzagorski1437
@euzebiuszzagorski1437 2 жыл бұрын
@@januszkurek Zniknie jak nabierze kształtów i charakterku.:)
@@euzebiuszzagorski1437 oby nie ale zapewne tak będzie 😃
@nocebo8207 2 жыл бұрын
zazdroszczę Towarzyszki - moja Córka niestety nie ma ochoty na takie atrakcje
@januszkurek 2 жыл бұрын
Dziękuję! Też bym nie był zadowolony jakby córka ze mną nie chciała śmigać po górach. Kto wie, może za jakiś czas jej się też odechce i wtedy będę liczył na młodszą córkę albo najmłodszego syna 😃 póki co to bardzo lubi więc jest super. pozdrawiam!
KRZYŻNE - NAJPIĘKNIEJSZA PRZEŁĘCZ TATR? - TATRY
Z Kasprowego Wierchu przez Halę Gąsienicową do Kuźnic
ZWIEDZAJ i TY
Orla Perć w jeden dzień. Najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy szlak w Tatrach
Tatry.  Dolina Pięciu Stawów Polskich i Morskie Oko (skrót szlaku)