Tatrzańskie i Gorczańskie Widoki w 4K - (Wieża widokowa na Gorcu, Gorc Gorcowski), Polska

Sydon777

Moja trasa wycieczki na Gorc (w dniu 9.05.2021) zaczyna się na Przełęczy Przysłop (położonej przy trasie Mszana Dolna - Zabrzeż), skąd szlakiem niebieskim dochodzę do Nowej Polany. Tu po lewej stronie dochodzi szlak czarny ze Szczawy, natomiast szlak niebieski skręca w prawo ku granicy Gorczańskiego Parku Narodowego. Dalej idąc wzdłuż tej granicy dochodzę do Polany Gorc Kamieniecki, która jest własnością prywatną i znajduje się poza obszarem Gorczańskiego Parku Narodowego, ale tuż przy jego granicy. Z Polany Gorc Kamieniecki roztacza się szeroka panorama widokowa. Głównym zainteresowaniem turystów są oczywiście ośnieżone tatrzańskie szczyty. Polana od dawna była wypasana. Korzystali z niej mieszkańcy Kamienicy i stąd pochodzi nazwa polany. W miarę podchodzenia w górę horyzont widokowy się poszerza. Następnie szlak przebiega wzdłuż drogi i nie dziwi mnie jadący po błotnisto-śniegowym podłożu prywatny samochód terenowy, więc trzeba szybko zejść na pobocze, aby nie zostać obryzganym błotnistą mazią drogową. Po chwili docieram na główną atrakcję wycieczki czyli na polanę, gdzie od 2015 r. stoi imponująca wieża widokowa. Jeszcze przed wyjściem na szczyt wieży już możemy podziwiać ośnieżone tatrzańskie szczyty. Pełną 360 stopniową panoramę zobaczymy oczywiście dopiero po wyjściu na szczyt wieży. W południowym kierunku widoczne są Tatry, Magura Spiska, Pasmo Lubania i Pieniny, w północnym kierunku Beskid Wyspowy od Lubonia Wielkiego po Modyń, po wschodniej stronie Beskid Sądecki, po zachodniej Kudłoń i głęboka dolina Kamienickiego Potoku i w oddali zobaczyć można ośnieżony szczyt Babiej Góry. Widok z każdego kierunku jest opisany na planszowych panoramach umieszczonych na balustradach wieży.
Ale pełną panoramę Tatr można podziwiać także ze zbocza Gorca Gorczańskiego. Po zejściu z wieży, dalej idę więc w kierunku Hal Gorcowych szlakiem niebieskim. Gdy dochodzę do jego miejsca końcowego, mam do wyboru iść w lewo szlakiem zielonym w kierunku Ochotnicy Dolnej lub również szlakiem zielonym odchodzącym po prawej stronie w kierunku Polany Gobrowskiej. Wybieram wariant pierwszy. Po dłuższym stromym schodzeniu dochodzę do czarnego szlaku łącznikowego na Gorcu Gorcowskim, który mnie doprowadza do wspomnianego wcześniej szlaku zielonego i tym szlakiem powracam do szlaku niebieskiego.i dalej pod wieżę na Gorcu. Po drodze mam okazję kolejny raz podziwiać pełną panoramę Tatr z Gorca Gorcowskiego. Z Gorca na parking przy Przełęczy Przysłop powracam znowu szlakiem niebieskim.
Muzyka: You Tube Audio Library (Grieg, Kevin MacLeod).

Gorce - Wieża widokowa na Gorcu
Zieloni w podróży - Mateusz Stawarz
Scary Teacher 3D Nick Troll Squid Game in Brush Teeth White or Black Challenge #shorts
TATRY - 10 ŁATWYCH SZLAKÓW DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Na Grani
Mały Szlak Beskidzki, czyli w poszukiwaniu widoków
GregTrekUltra
Najgorsza wycieczka na RYSY - co poszło nie tak?
Spietzberg
Gorc..wieża widokowa czerwonym szlakiem z zasadnego
Grzegorz Knap
Dlaczego NIE WARTO iść NA ORLĄ PERĆ?