Z ziemi niemieckiej do Polski. Szlaki rowerowe Odra-Nysa+Blue Velo: Krajnik Dolny-Goleniów (dzień 5)

Ride With Me

@Marek_Paska
@Marek_Paska Ай бұрын
Och… nie wierzę… jest środa, jest odcinek… a już prawie uwierzyłem w te zapowiedzi, że nie będzie 🤣 Dzięki za kolejną dawkę serialu komediowo-podróżniczego 👍👌 fakt, Szczecin na kolana nie powalił, ale póki co, cała trasa zachęca do wrzucenia na „wish list”. 😀 czekam na kolejny odcinek. Pozdrowionka 😉🚴🚴🚴
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Siema! Zarwana noc i zdążyłem 🙂.No i krótki był 😉. Duże pozdroo!
@Artur_74
@Artur_74 Ай бұрын
Obejrzałem i widzę, że Szczecin to nie miasto dla rowerzystów. Za małolata spędzałem wakacje na Niebuszewie, mam tylko dwa wspomnienia‐ stare rozpadające się kamienice i cukierki " krówki"😂
@RideWithMe_eu Ай бұрын
jak się zna miasto to pewnie jest trochę inaczej - wiesz jak pojechać żeby nie błądzić i mieć w miarę dobrą nawierzchnię - my jechaliśmy jak nas szlak prowadził i stąd te narzekania ;-). Jako nastolatek jeździłem po Gdańsku rowerem jak jeszcze nie było dróg rowerowych i dawałem radę ale też się wkurzałem
@antyprzygody
@antyprzygody Ай бұрын
Fajna traska :) Pomijając niektóre drogi w Szczecinie to mam nadzieję że mimo wszystko Wam się podobało ;) Komentarze Wasze to sztos :P
@RideWithMe_eu Ай бұрын
hejka! Szczecin ogólnie jest spoko - miałem okazję poszwędać się kilka lat temu przez weekend. Na rower może też ale nie trafliśmy na dobre drogi rowerowe. Tak jak poprowadzony jest szlak to raczej średnio jak widać na filmie. Pozdrawiamy
@PLama80
@PLama80 12 күн бұрын
@@RideWithMe_eu 18:24 trzeba było zjechać na polską stronę szlaku Odry, to dopiero poczulibyście różnicę ;-) Tutaj macie najwyżej „komfort-” :D A na poważnie, wiele jeszcze u nas musi się zmienić, choć obiektywnie trzeba przyznać, że jest progres. Widać to na przykładzie MORów. U nas - jak są - to są lepsze niż w D. Ogólnie ta nowa infrastruktura jest spoko, tylko czasami ma mam wrażenie, że projektanci, a na pewno wykonawcy nie jeżdżą rowerami, bo zawsze się znajdzie jakiś krawężnik na wjeździe, niezgrane ścieżki na skrzyżowaniu czy MOR nie w tym miejscu, w którym by się przydał. O oznakowaniu nie wspominając
@RideWithMe_eu 10 күн бұрын
@@PLama80 tak jak piszesz - jest lepiej, jako że PL jest to budowane zwykle przez gminy - problemem też jest spójność infrastruktury. Jak to mówią - jeździć, obserwować :-)
@ukaszsylwia3725
@ukaszsylwia3725 Ай бұрын
Kolejny ciekawy film z pięknymi widokami i poczuciem humoru 😂😂😂
dzięki! Jeszcze jeden do celu 😅
@crusiek
@crusiek Ай бұрын
Szczecin zabił radość, a ten hałas to nawet mnie zmęczył 😁 Do dobrego człowiek się łatwo przyzwyczaja 😅 Pozdrawiam serdecznie ekipę 😁
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Te drogi rowerowe nie oddzielone od ulicy, kostka, brak dróg rowerowych, będzie mi się po nocach śniło 🙂. Wiesz jak jest u nas - cicho nie jest ale nawet jak przelecę przez całe Trójmiasto to nie jestem tak umordowany ;-)
@crusiek
@crusiek Ай бұрын
@@RideWithMe_eu Pełna zgoda :D
@karolinadominowska8936
@karolinadominowska8936 Ай бұрын
Jestescie najlepsi. Lubimy was ogladać😊
@RideWithMe_eu Ай бұрын
siemka! A ja lubię takie komentarze :-). Cieszę się bardzo i pozdrawiam!
@irekmatyjaszczyk6300
@irekmatyjaszczyk6300 Ай бұрын
Pięknie 👍
Wielkie dzięki! Jak zawsze duże pozdro! 🙂
@paramedicinerpommern6725
@paramedicinerpommern6725 Ай бұрын
Jeśli mogę zwrócić uwagę, samochód musi ustąpić pierwszeństwa gdy rowerzysta jest na przejeździe rowerowym a nie gdy się do niego zbliża. Zbliżając się rowerem do przejazdu nie ma się pierwszeństwa.Warto o tym pamiętać i zaoszczędzić sobie bólu a mi i kolegom pracy :). Pozdrawiam z Trójmiasta, dobra z Was ekipa.
@Rafal_Makuszek
@Rafal_Makuszek Ай бұрын
Interpretacja jest taka, że jeśli ścieżka rowerowa, a więc i przejazd rowerowy prowadzi wzdłuż drogi z pierwszeństwem, to kierowca auta musi ustąpić pierwszeństwa (przykład z końcówki filmu). Tylko co z tego, jak można się połamać. Ja wolę zwolnić i spojrzeć kierowcy w oczy czy mnie widzi.
@paramedicinerpommern6725
@paramedicinerpommern6725 Ай бұрын
​@@Rafal_Makuszekcały mankament prawa. Interpretacje przepisów a w Polsce jeszcze sąd za każdym razem może interpretować po swojemu. Często też wole odpuścić i cieszyć się sprawnymi kończynami.
@wojtekpikua4358
@wojtekpikua4358 Ай бұрын
My jechaliśmy drogą z pierwszeństwem oczym informowały znaki drogowe, a pierszeństwo obejmuje całą szerokość drogi, a droga dla rowerów jest częścią drogi czyli my mieliśmy pierszeństwo, gdyby nie było znaków to jest tak jak piszesz. Krótko ujmując znaki drogowe mają pierwszeństwo przed ogólnymi przepisami typu prawa wolna. Ale ogólnie zawsze staramy się jeździć tak aby mieć możliwości wychamowania nawet mając pierszeństwo bo lepiej ustąpić niż się pobijać.
@Robson1967
@Robson1967 Ай бұрын
Prawo prawem, a mój śp. Tato mówił "cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo" i tego się trzymam w moich wypadach.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Dobre chłopaki z Trójmiasta pozdrawiają :-). Już kiedyś była na ten temat debata na kanale w komentarzach. Wojtas to dobrze opisał poniżej wiec w sumie nie mam nic do dodania i wiadomo, że lepiej żyć niż mieć pierwszeństwo ;-)
@zielak7316
@zielak7316 Ай бұрын
A jednak spiął się zmontował i wrzucił 😁 Pozdro!
@RideWithMe_eu Ай бұрын
wyeliminowałem z życia sen i jakoś się udało :-)
@RowerowyContent
@RowerowyContent Ай бұрын
Najfajniejsza w każdym filmie jest ta muzyka .Na tym moście metalowym niezła muza kowbojska.Widac że team ma dobry słuch też co do muzyki
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Dzięki! W serii filmów z zachodniej granicy dominują dźwięki country/western o zabarwieniu rockowym. Taki miałem koncept ;-). Pozdrawiam, Maciek
@user-ut3ek8jg5t
@user-ut3ek8jg5t Ай бұрын
Nie ma dróg,wreszcie coś się dzieje.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
mówiłem? Równia pochyła, teraz już tylko coraz gorzej 😅. PS: jeszcze będzie fajnie ;-)
@RowerowyContent
@RowerowyContent Ай бұрын
Ukochany team ❤❤❤,ale Wojtas coś mało zaangażowany w tym odcinku nie wiemy czym to jest spowodowane jakby go nie było na tej wyprawie
@Artur_74
@Artur_74 Ай бұрын
Wojtas ewidentnie nie lubi wolnego tempa kompanów, widać że rwie się do szybszej jazdy😂
@RideWithMe_eu Ай бұрын
skupia się na jeździe ;-)
@pewienkurczak4581
@pewienkurczak4581 Ай бұрын
O, jak fajnie, że jest odcineczek 👍 A jaka muzyczka klimatyczna.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
się udało się 😅. Jak to mówią w korpo: było do zrobienia ASAP więc dowiozłem przez deadlinem 😅
@kamik1985
@kamik1985 Ай бұрын
Ja pojechałem niemiecka stroną trasy Nysa-Odra do Świnoujścia. Szlak w dalszym ciągu ekstra zorganizowany tylko, że już było trochę kamyczków i obawiałem się, że z sakwami mogę złapać kapcia. Trochę poszedłem na łatwiznę ponieważ w Ueckermünde wsiadłem w statek do Świnoujścia :) Kiedyś spróbuję objechać zalew.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Pierwotny plan własnie zakładał że polecimy do końca przez Niemcy - też mieliśmy pomysł żeby skorzystać z promu ale finalnie wyszło tak jak widać :-). Jeszcze kiedyś tam wrócimy :-). Pozdrawiam, Maciek
@RowerowyMikrob
@RowerowyMikrob Ай бұрын
Nadrobiłem zaległości. Przy tej wiatce na końcu z pokrzywami zerwałem boki😅😂🤣
@RideWithMe_eu Ай бұрын
do dziś żałuję, że nie spiliśmy tam kawy ;-)
@RowerowyMikrob
@RowerowyMikrob Ай бұрын
@@RideWithMe_eu 😂😂😂
@marcinkusior4973
@marcinkusior4973 Ай бұрын
Ten Titanic po lewej stronie ma bardzo ciekawą historię. Polecam film na YT "skąd się wziął ten opuszczony statek" Pozdro z Torunia👍😉
Hej! Bardzo Ci dziękuję - ciekawa historia 👍👍👍. Pozdrawiam 👋
@Rafal_Makuszek
@Rafal_Makuszek Ай бұрын
Znam ten ból i szok, jak po czterech dniach jazdy po niemieckiej stronie wjechałem na nocleg za Gryfina i okazało się, że wszyscy chcą mnie zabić. Pojechaliście zalew prawą stroną, pocieszę Was, że jadąc przez niemcy na południe od zalewu od Ueckermunde aż do Anklam drogi wcale nie są lepsze. Tak samo szutry, słabej jakości płyty a nawet single w lasach. Z drugiej strony trochę urozmaicenia się przydaje, jest co wspominać. Czekam na filmik z wyspy Wolin.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
hej! Teraz Ty trochę pocieszyłeś. No ale oczywiście nie odpiścimy i któregoś pięknego dnia pewnie i wschodnią stronę zalewu się odwiedzi. Za Goleniowem będzie chyba trochę lepiej, pamiętam że padał deszcz ale było spoko. Wolin - super - były lody i wieża widokowa 🙂. Może w przyszłą środę ;-). Pozdrooo!
@JakZwykle
@JakZwykle Ай бұрын
Dlatego większość gryfińskich rowerzystów i kolarzy jeździ po niemieckich drogach i ścieżkach rowerowych. Wystarczy przejechać 3 km Międzyodrza i raj dla jeżdżących. Pozdrowery.
@@JakZwykle dobra lokalizacja! Ja się im wcale nie dziwię 🙂
@nikodemjakubek
@nikodemjakubek Ай бұрын
Dwa tygodnie temu jechaliśmy trasę wokół zalewu szczecińskiego. Jeśli chodzi o sam Szczecin mamy dokładnie te same odczucia co wy. Porażka. Szuterek od Szczecina przy jeziorze Dąbie spoko....ale tak samo nas zaczął męczyć po jakimś czasie. Ale sama trasę wokół zalewu polecamy.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Siema! Dokładnie te same odczucia - jedziesz, niby spoko ale jak wpadasz na kawałem asfaltu to zdajesz sobie sprawę jak bardzo ten szutr spowalnia jazdę. Odcinek przy jeziorze Dąbie i zalewie spoko ale spora część trasy lekka maskra, nie widzieliśmy niemieckiej części ale z tego co widziałem zachwyty nad blue velo trochę przesadzone
@nikodemjakubek
@nikodemjakubek Ай бұрын
Niemiecka część wokół zalewu ogólnie jest lepiej zrobiona choć nie brakuje zaskakujących odcinków. Np przejeżdżając granicę za Nowym Warpnem zastanawiasz się co się dzieje. Polski asfalt zamienia się w jakąś niemiecka ścieżkę która nie wygląda w ogóle jak odcinek drogi rowerowej. Ale kawałek dalej piękny, gładki asfalcik przez las. Lekkie zakręty. To uznaliśmy za najlepszy odcinek trasy rowerowej jaki kiedykolwiek przejechaliśmy. Ogólnie trasę polecamy. A dzięki Wam między innymi zaczęliśmy w zeszłym roku przygodę z rowerami. Filmy są zawsze ciekawe z mega poczuciem humoru.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Jescze kiedyś tam zajedziemy. Cieszę się że przyczyniliśmy się do Waszej rowerowej przygody 🙂👍👍👍. Życzę wielu udanych wycieczek! Pozdrawiam, Maciek 👋
@tomaszt5898
@tomaszt5898 Ай бұрын
Super odcinek i Wasze odczucia również interesujące, szczególnie do odcinka Blue Velo do Szczecina. 3 lata temu jechalem ze Szczecina do Wolina prawa strona jeziora Dabie i Zalewu i bylem pod wrazeniem, przyroda to byla magia, dziki, orły, te woły, ptaki no ale byla lampa i byl to moj poczatek trasy. Chcialem pojechac kiedys ta dolna czesc Blue Velo ale widac ze nie warto. Wyjazd ze Szczecina pamietam rowniez jako walke ale od jeziora Dabie bylo juz znacznie lepiej. Pozdro !
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Hej Tomek! My jechaliśmy tylko kawałek Blue Velo, nie jest zła ale też nie powaliła nas na kolana. Rozi dobrze ją określił - takie GreenVelo+. Nie mam pojęcia jak wygląda południowy odcinek od Kostrzynia w stronę Szczecina- może jest spoko. Kiedyś sprawdzę ;-). Druga sprawa jakby świeciło słońce to pewnie byśmy jeszcze mniej narzekali :-). Pozdro!
@tomaszt5898
@tomaszt5898 Ай бұрын
@@RideWithMe_eu Pozdro !
@mikelbaka2011
@mikelbaka2011 Ай бұрын
Panowie, nie marzekajcie,.szuterek widać, że premium
takie premium minus ;-). Niech będzie - nie był zły 🙂
@white_horse71
@white_horse71 Ай бұрын
👍😉
@pawepiotrowicz1781
@pawepiotrowicz1781 Ай бұрын
Cześć Majstry, Wy te barki z 6:00 widzieliście na Odrze? Pytam, bo ostatnio wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska w PR1 stwierdziła, że transport rzeczny Odrą jest kompletnie nieopłacalny bo to metoda rodem z lat 70tych no i rybom brakuje wody. Tak pytam z ciekawości, bo skoro nam się nie opłaca, a Niemcom się opłaca, to czegoś tu nie kumam... Być może to tak samo jak wykończeniem dróg rowerowych- u nich wszędzie asfalt- nawet w lesie, a u nas mamy to co mamy- gdzie niegdzie nawet płyty jumbo i trelinkę. Pozdrower Pany, czekam na kolejny odcinek.
@rozenbergadam
@rozenbergadam Ай бұрын
To był kanał równolegle do Odry. Na samej Odrze mniej pływało bo jest trochę spiętrzeń i elektrowni - ale śluzy mogły ogarnąć temat.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
tak jak Rozi napisał - sporo mają tam kanałów towarzyszących głównej rzece i głównie tamtędy pływają
@wykrecpodlasie
@wykrecpodlasie Ай бұрын
15km/h a 16 robi różnika 😁 unas 24km/h to muchów już nie ma. Wszystko takie podobne, choć takie inne, bo na Podlasiu to rzekami tylko turystów transportują 🚣‍♂. Kościoły kabriolety też u nas są, oraz tacy co gadają do Ciebie i nie w naszym slangu. Czy warto tam zawitać? Dobra a tak na poważnie smaczki z drona to jest to... + historie opowiadane przez Roziego miodzio. A jak nie słyszycie ptaków to na PODLASIE trzeba... Na tych oznakowaniach na słupie w Szczecinie brakuje waszej naklejki było by widoczne. Łódka do transporta super jest, tylko czy Wojtas wlezie do tej budki? Toć to kawał chopa jest. Wykręcone pzdrowionka
@RideWithMe_eu Ай бұрын
HEJ!! Wschodnia ściana też bardzo super. Tam nie narzekałem mocno na nawierzchnię bo byłem przygotowany i nastawiony, że czase może lekko nie będzie. Najgorszy odcinek jaki zapamiętałem gdzieś w okolicy Nurzec - Stacja, kosmiczna piaskownica. Ale całościowo było spoko. Oczywiście, że warto odwiedzić - ja wolę takie bardziej dzikie miejsca od tych betonowych i ucywilizowanych. NIe pamiętam jaka to była wieś na GreenVelo ale na każdym słupie było gniazdo bocianie i maluchy w śodku. Niesamowity widok. My porządne chłopaki wiec nie zabieramy cudzych rzeczy, ale łódeczka fajna :-). Pozdrawiamy
@JakZwykle
@JakZwykle Ай бұрын
Jednak bez Krzywego Lasu 🙁 Pozdrawiam z Gryfina.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
chciałem, bardzo chciałem ale będzie trzeba zaliczyć innym razem. Jakbyśmy dorzucili jeszcze ten odcinek to byśmy się zaorali ;-)
@mdrobny
@mdrobny Ай бұрын
Panowie, nie ma nic przyjemniejszego jak dźwięk toczącego się po szutrze koła rowerowego ;)
@RideWithMe_eu Ай бұрын
może i tak ale lekki szum gum na asfalcie nawet lepszy ;-)
@mdrobny
@mdrobny Ай бұрын
​@@RideWithMe_eu a wcale, że nieprawda ;P z kolei najważniejszym jest aby się koło kręciło i atmosfera dopisywała - pozdrowienia dla całej Ekipy
@przemulo79
@przemulo79 Ай бұрын
Miasto Młodych Wilków się nie popisało dla Was
@RideWithMe_eu Ай бұрын
tak zakłałałem, tego się spodziewałem ale i tak mnie przerosło 🙂. Z 5 lat temu byłem w Szczecinie (zwiedzać) wiec mniej więcej wiedziałem czego się spodziewać ale i tak było za dużo. A odnośnie Młodych Wilków - jako wielki fan tego niesamowicie klimatycznego filmu muszę wybaczyć Szczecinowi, zaakceptować, pokochać 🙂
@grzegorzr960
@grzegorzr960 21 күн бұрын
Mieszkam w Szczecinie to znam te trasy i was rozumiem. Śmieszne jest to że nasz Marszałek jest niby rowerzystą i jest dumny z ciągle budowanych nowych ścieżek rowerowych które prawie nigdzie się ze sobą nie łączą, często polbruk frezowany, szutry, bruk krawężniki lub zabrany kierowcom pas jezdni dla nowej ścieżki a to tylko oddzielająca linia między parkującymi a jadącymi autami 😢
@RideWithMe_eu 10 күн бұрын
Siema! Szczecin się zmienia i jest na pewno lepiej niż było 5 lat temu kiedy byłem tam trzy dni żeby pozwiedzać (bez rowerów). Ale zdecydowanie jest co robić ;-). Dzięki i pozdrawiam!
@maciejrajewski2937
@maciejrajewski2937 Ай бұрын
Nad morzem (polskim) spędzam jakieś 2 miesiące rocznie. Nie pamiętam kiedy ostatnio korzystałem z gotówki. Niezależnie od morza, gotówką nie posługuję się już od jakichś 10 lat. Jedyną gotówkę jaką posiadam, to złotówki odzyskane z wózków z marketów, dzięki zapominalskim.
@RideWithMe_eu Ай бұрын
Skarbówka jest z Ciebie dumna ;-). Ja też płacę zwykle bezgotówkowo ale zawsze banknocik przy sobie mam bo różnie bywa ;-)
@romekkolanko6769
Gdzie Los Poniesie
Rowerem przez Suwalszczyznę!
jaknajwiecej.pl
SZOK. KATOLICKA SZKOŁA ODRZUCA CÓRKĘ HOŁOWNI! MIAŁA PRAWO?