5# Pelješac ► Wejście na szczyt Św. Eliasza

Mieszkaniec Świata

Wejście na szczyt Św. Eliasza na półwyspie Peljesac.
Nasz blog podróżniczy ► www.iamtravel.pl
instagram ► / iamtravel.pl
Iamtravel to kanał o podróżach samochodem po różnych krajach Europy i nie tylko. To kanał stworzony z pasji do poznawania ludzi zamieszkujących inne kraje i ich zwyczajów. Podróżując po Chorwacji z roku na rok staramy się zarazić innych podróżników do odwiedzania tego niesamowitego kraju. Tworzymy inspirowane własnymi przeżyciami i doświadczeniami vlogi, dlatego jeśli interesuje Cię taka tematyka koniecznie
subskrybuj nasz kanał! / mieszkaniec Świata
Muzyka wykorzystana w filmie:
www.bensound.com
Follow Me on
Facebook : / djanxmu5music
KZbin - bit.ly/2Mvmjhm
Instagram - / anxmu5music Soundcloud : / djanxmu5
------------------------------
Music: The Woods - Silent Partner • The Woods - Silent Par...
"Krale - Among Trees" is free to use as long as you give credits.
Music promoted by BreakingCopyright: • Video
--------------
-----------------------------------------------------------------------------
Acoustic/Pop/Rock/Alternative - Acoustically driven instrumental (DOWNLOAD LINK IN INFO) by Hyde - Free Instrumentals
/ davidhydemusic
Music provided by www.plugnplaymusic.net
-----------------------------------------------------------------------------

@swiatwnaszymobiektywie
@swiatwnaszymobiektywie 5 жыл бұрын
Hej, super się oglądało. W Chorwacji jeszcze nie byliśmy. Zostawiamy suba i czekamy na kolejne odcinki. Jak macie ochotę zobaczyć nasze wyprawy to będzie nam miło jak zajrzycie na nasz kanał.
Koniecznie musicie ją odwiedzić :) !
@RS-GLOP
@RS-GLOP 3 жыл бұрын
Co do wanny to stoi tam po to aby nalać tam żyjącym koniom wody obok schroniska można je często spotkać👍
@9pDToR
@9pDToR 2 жыл бұрын
Bardzo fajne ogląda się filmy. Wciągają są przyjemne. Pozdr. Haha wanna jest hitem 🤣😂
Dzisiaj już wiem, po co tam była :) !
@9pDToR
@9pDToR 2 жыл бұрын
😉👍
@darekcichon8140
@darekcichon8140 2 жыл бұрын
Byłem na szczycie ciężko jest z powodu temperatury, widoki super, drugi raz - nigdy chyba że zima
No w pełnym słońcu to byłoby wyzwanie. Stąd taki pochmurny odcinek. Jednak i tak było warto. Widoki stamtąd są po prostu niesamowite ;)
@RomeoiJuliaX
@RomeoiJuliaX 3 жыл бұрын
Piąty odcinek pod rząd oglądam i jadę dalej 😊
To znakomicie :) Bardzo mnie to cieszy :)
@adriansokoowski8659
@adriansokoowski8659 3 жыл бұрын
Widziałem wannę na wyspie Pag przy szlaku na Lizard Beach
@bartlomiejkurowski1187
@bartlomiejkurowski1187 2 жыл бұрын
A DZIKIE KONIE?
@bartekk7013
@bartekk7013 4 жыл бұрын
Prosiłeś o komentarze - to napiszę. Byłem na Iliji już 3 razy. Ostatnio w tym roku 16.08.2020. Przyznam, że nie specjalnie mi się podobały wasze "reklamy" na drzwiach (bo jest to jedyny tam napis czyli nie pasuje to do naklejek) i też na skałce na szczycie. Nie pasuje mi to i stanowi zachętę dla następnych osób które mogą zechcieć zostawić po sobie mniej konstruktywne wpisy czy bazgroły. No ale reklama zadziałała, bo zajrzałem na wasz blog. No ale tyle krytyki (sorry - nie mogłem się powstrzymać). Wanna - wanna po drodze na szczyt to poidło dla zwierząt. Nie sądzę by komuś się chciało wnosić tam wodę - choć być może i to się zdarza, ale w Chorwacji nawet w sierpniu bywają bardzo obfite deszcze. Może nie długotrwałe ale mega intensywne. Więc taka wanna potrafi nałapać sporo wody. Gdy schodziliście - pewnie wracaliście inna drogą - czyli po dojściu ze szczytu do domku (z zamkniętymi drzwiami) w lewo - tam ciut niżej jest takie duże poidło - specjalnie przygotowane by nałapać jak najwięcej wody. Można tam (generalnie wszędzie ale tam najłatwiej) spotkać dzikie konie. Mieliście pecha, że się na nie nie natknęliście. Są dzikie, ale oswojone z turystami, więc dają się nawet pogłaskać. Wyglądają na zabiedzone i męczą je strasznie owady. Ale żyją sobie tam na swobodzie. Ze zwierząt oprócz muflonów (czy może to jakaś odmiana kozicy) i koni można też spotkać dziko żyjące osły (ale tych nie udało mi się zobaczyć). Przegapiliście jaskinię - w 9 minucie na tym ostatnim podejściu widać za wami taką mini dolinkę. Zbocze jest tak ukształtowane, że cała woda z niego musi do tej dolinki spływać. A więc gdzieś się musi podziewać i drąży sobie jaskinię. Tam też zawsze jest dużo śladów zwierząt ale jest i "jama". Zeszliśmy kawałek do tej pieczary (bardzo niebezpieczne, skały są kruche a zejście nieco wspinaczkowe) i dalej jest duża pólka skalna i konkretna dziura w dół. Jeśli się tam wrzuci kamyczek.... to leci i leci i leci. Niestety na razie nie znalazłem informacji o tej jaskini - jak jest głęboka a bez sprzętu wspinaczkowego zejście do dziury nie wchodzi w grę. Tuż pod samym wierzchołkiem Ilji jest pieczara w której stoi figura.... bez głowy (my jej dorobiliśmy z kamola) - przypuszczam że to ma być postać św. Eliasza.... Skrzyneczka.... zawsze była.... teraz jej nie ma... nie wiem czy ktoś ukradł czy ktoś ją "służbowo" zwinął.... szkoda. W kupie kamieni znaleźliśmy tylko ukryty notesik z długopisem. Polaków cale mnóstwo, tak w książeczce jak i na szlaku. My w sierpniu i przy ładnej pogodzie spotkaliśmy w sumie około 30 ludzi z tego większość to byli Polacy. Pozdrawiam i życzę wielu super podróży.
Witaj Bartku, dzięki za tak obszerny opis tego miejsca. Dla nas stanowiło ono jedynie dodatkową rozrywkę turystyczną no i rzecz jasna widoki ze szczytu kusiły, by tam wejść. Co do wspomnianej w odcinku wanny, to był taki zwykły żart z tym „umyciem się” 👍😁 Tylu dzikich zwierząt, co Ty niestety nie spotkaliśmy, choć być może była to wina pogody? Tego nie wiem. Mieliśmy za to okazję zobaczyć dzikie konie w tym roku wjeżdżając na nowo wybudowany Skywalk, który pojawi się niebawem na naszym kanale. Muszę przyznać, że zrobiły na nas ogromne wrażenie. Pozdrawiam serdecznie 😉
@darekj3054
@darekj3054 3 жыл бұрын
W poprzednim odcinku mówiłeś o zachowaniu Polaków na plaży, a Ty sam chodzisz z pisakiem... Nie jest to fajne.
Nie dorobiliśmy się jeszcze wówczas naklejek z logo naszego bloga. Pomysł z adresem strony był raczej spontaniczny, ale obiecujemy się poprawić :) ! Pozdrawiam serdecznie i dużo zdrowia.
8# Pelješac ► Taniec Moreska, Korcula, dokąd dalej?
when you have plan B 😂
Andrey Grechka
Rowerowa przygoda po Półwyspie Pelješac (Janjina - Trpanj)
Prawdziwa Chorwacja
ROBERT MAKŁOWICZ DALMACJA odc. 5 " Wokół Orebića".
Robert Makłowicz
Pelješac miasto Ston zrobiliśmy to .