Vous pouvez aider cette chaine à rester visible sur KZbin en mettant un "J’aime", en écrivant un commentaire, en vous abonnant, en partageant le lien de la vidéo sur vos réseaux sociaux. Chaque geste compte ! Merci de votre soutien !
@pauljeaniettam56803 жыл бұрын
Cela me renforce dans notre particularisme. Corsica nazione e l'avvene di Tutte e manere, pe i nostri figlioli. La France n'a plus de projet de société
@icorsisemunoi96653 жыл бұрын
tres belle video 👍
@nazionecorsa5204 Жыл бұрын
Virons la France de chez nous.
@delphineagostini90713 жыл бұрын
Forza né ci volè !
@PRATAVO4 жыл бұрын
Ho corsicanustrzle de retour chi piacce mancavanu ito vidéos ànanta a storia nostra
@Feathers10000 Жыл бұрын
Corsica nazione sempre christiana !
@raymonddebydeal82823 жыл бұрын
VIVA populu CORSU EUSKADI ANTILLAIS même combat la Liberta Askatasurena resitenza !!!!!!!!!!!!!!
@missiavu2 жыл бұрын
Vi ramentu chi Pasquale Paoli, sempre circondatu da preti e frati, Don Gregorio Salvini, Buonfigliolo Guelfucci, per esempiu, e chi cunfido l'insignamente all'Universutà di Corti a u clericu munacale, era se stessu libaru-muratore.. . A mé loghja parigina di lu GODF si chjama "Fraternité Pasquale Paoli".. .
@CorsicaNustrale2 жыл бұрын
Bonghjornu. A l'epica di u 1735, parlà di a framassoneria in Corsica à issa data hè un anacronismu. Ci vole à ricurdasi chì Pasquale Paoli hè statu intrudutu cum'è francmasone solu in u 1769 in l'Inghilterra durante u so primu esiliu.
@missiavu2 жыл бұрын
Ùn parlavu mica di 1735, @@CorsicaNustrale , ma di Pasquale Paoli se stessu, certu ricevutu, in 1774, mica 1769, in a loghja inglesa "E tré muse", ma di lu quale si sa avà, di manera quasi sicura, ch'era statu iniziatu alla framassunneria tamantu più prestu, qu'and'ellu era ghjuvanu ufficiale di lu Regnu di Napuli, in una loghja di a cità Pugliesa di Gallipoli più precisamente. Unu di li so uppunente, prete de Zerbi, u trattava dighjà di "libaru-muratore atheistu" in 1755. Era certu libaru-muratore, ma ùn hé mai statu atheistu.
@CorsicaNustrale2 жыл бұрын
@@missiavu Scusate, ma à a mo cunniscenza, ùn ci hè micca prove chì Paoli sia statu intrunatu cume framasone prima di u so esiliu in Inghilterra. U fattu chì u prete di Zerbi l'hà tassatu cù "libaru-muratore atheistu in u 1755" hè più un' aneddota cà una prova. In u circondu di Paoli c'era assai ghjenti ghjilose è nemichi. Non solamente Paoli ùn era micca framasone ne in u 1755 ne prima di u 1755 , ne ancu menu un ateu, ma era un cattolico fervente é praticante chì ogni ghjornu faciva u so capuettu (Rosariu). Ind' a nazione corsa indipendente i corsi di l'università eranu tutti dati da monachi franciscani, é qui ùn ci era micca piazza per l'ateisimu. U "naziunalisimu corsu" ( à cundizione qu'ellu esisti sempre) di u XXImu seculu vulerrebe rifà a storia di stu periodu per dani tutt'u mèritu à a framassoneria, cumu si tuttu èra statu creatu di un colpu ind'u 1755 da Paoli. Ma a veroté ghjè chi u cristianisimu chì hà forgiatu dapoi seculi u spiritu di u populu corsu è di i so ideali di ghjustizia è di libertà, micca a francmassoneria, basta à sente u Diu vi salvi Regina, u nostru innu naziunale, chì hè una preghiera à a Vergine Maria eletta da i rivoluzionari in u 1735 cum'è Regina è prutettore di a Corsica, per capisce chì questa terra hè di spiritu cristianu, a Corsica fubbe evangelizata da San Paulu (Paulu di Tarsu) in l'annu 55.
@missiavu2 жыл бұрын
Hé quasi sicuru, @@CorsicaNustrale , chi Pasquale era statu iniziatu durante a so ghjuventù napuletana, in una loghja di Gallipoli, e quandu a raghjuntu a loghja di "e tré muse" in Londra, in 1774, ci fù "affiliatu", mica "iniziatu", parchi era dighjà un fratellu. So un libaru-muratore di u GODF da più di 24 anni, e a mé loghja, "Fraternité-Pasquale Paoli" a pussutu vede archivi massonichi inglesi chi i prufani cumme té un cunnoscenu mica. Sicuru chi Paoli era ancu un catolicu fervente, alcun cuntradizione, ma un catolicu impastatu di tulerenze cumme quandu accurdô, u primu in Auropa, a parità di li diritti e a piena citadinanza à l'Abrei, rispundendu a quelli ch'ùn eranu mica d'accordu : "In Corsica, la libertà non si confessa e non consulta l'inquisizione".
@missiavu2 жыл бұрын
Ùn ci vole mica cunfonde a dicharazione d'indipindenza di ghjenaghju 1735 ch'ùn era mica ancora un veru teste cunstituzionale, incù a vera Cunstituzione corsa di lu 18 nuvembre 1755. 1735 era u principiu di a custruzione di a Corsica Nazione, 1755 ne fù a cunsecrazione.
@CorsicaNustrale2 жыл бұрын
Bonghjornu. U testu di u 1735 era veramente una Custituzione, era a Prima du tutte s'ellu si po di cusì. Sarà un mudellu per u rè Tiadoru Primu chì scriverà una Siconda Custituzione in u 1736. Arrcurdativi chì senza l'esistenza di sti duie testi (1735, 1736), Pasquale Paoli ùn avarà mai pussutu scrive a Custituzione (chi era incumpleta) di u 1755. D'altronde, ùn vi scurdate micca chì a Custituzione di u Regnu Anglu-Corsu (1794-1796) hà assai più riuscita ca u testu di u 1755 di Paoli. Custituzione approva dopu à a pruclamazione da a Cunsulta ginirale di Corti, u 19 di ghjugnu 1794. È infine, ùn vi scurdate mai chì Pasquale Paoli ùn hè mai statu un ripublicanu, ne corsu ne francese, ma un munarchicu custituziunale. Eccuti a lea : fr.wikipedia.org/wiki/Constitution_du_Royaume_de_Corse
@missiavu2 жыл бұрын
Leghjite u preambulu du a Cunstituzione di lu 18 nuvembre 1755, @@CorsicaNustrale , ghjé un primu testu corsu in lu quale a vulinta cunstutuziunale hé chjaramente espressa. Cumm'elle l'ha dimustratu a storica di lu dirittu Marie-Thérèse Avon-Soletti in a so "thesa" tamanta, "A Cunstituzione corsa", i testi di 1735 e 1736 ùn so mica furmalamente Cunstituzioni, ma testi "pré-cunstituziunali". Pè un restu, Paoli era un pragmaticu chi circava solu a fà di li corsi libari citadini, quale sia a forma di lu so guvernu, Munarchia cunstituziunale o Republica, pocu impurtava per ellu. Alla fine di a so vuta ha scrittu : "Possu more felice, i corsi so libari essendu citadini francesi", ancu se si sbagliava forse nanta a natura di u regime di lu Cunsulatu di Nabulione Bonaparte. Pasquale Paoli avia lettu "L'Esprit des lois" di Montesquieu, mica lu so babbu Giacintu ne alcunu di li "Principali" di lu 1735. Eu, a Storia nostra, ùn l'aghju mica amparata nant'a Wiki.....
@CorsicaNustrale2 жыл бұрын
Jean-Do SETA : "Leghjite u preambulu du a Cunstituzione di lu 18 nuvembre 1755, @CorsicaNustrale , ghjé un primu testu corsu in lu quale a vulinta cunstutuziunale hé chjaramente espressa. Cumm'elle l'ha dimustratu a storica di lu dirittu Marie-Thérèse Avon-Soletti in a so "thesa" tamanta, "A Cunstituzione corsa", i testi di 1735 e 1736 ùn so mica furmalamente Cunstituzioni, ma testi "pré-cunstituziunali". Pè un restu, Paoli era un pragmaticu chi circava solu a fà di li corsi libari citadini, quale sia a forma di lu so guvernu, Munarchia cunstituziunale o Republica, pocu impurtava per ellu. Alla fine di a so vuta ha scrittu : "Possu more felice, i corsi so libari essendu citadini francesi", ancu se si sbagliava forse nanta a natura di u regime di lu Cunsulatu di Nabulione Bonaparte. Pasquale Paoli avia lettu "L'Esprit des lois" di Montesquieu, mica lu so babbu Giacintu ne alcunu di li "Principali" di lu 1735. Eu, a Storia nostra, ùn l'aghju mica amparata nant'a Wiki....." Mi scusarete si aghju pigliatu a libertà di dà vi a riferenza di Wikipedia per a Custituzione di u Regnu AngloCorsu (1794-1796) per vede da per voi stessu tuttu l'intarressu di stu testu (sta Custituzione precisa chì a religione ufficiale di a Corsica hè a religione cattolica) di una qualità supperiore à quellu di 1755 (ind u quale ùn ci ère ci èra nudda di relighjone), micca per dà vi una lezione di storia. Paoli èra un pragmatista, di sicuru, ma ùn campava micca à listessa epoca ch’è noi, è u populu corsu di tandu ùn pinsava micca cumu quellu di d’oghje. Era assai impurtante, à u cuntrariu, di sapè di chì tippu di règime avia da guidà a Corsica indipendente. Per Paoli ùn si trattava micca di chjamà "republica" perche sta difinizione èra, per ellu cumu per a maghjiurità di i Corsi oppressi, sinonimu di tirannia in riferimentu à a Republica genuvese. D'altronde, s'è vo circate in l'archivi, in Francia, in Corsica, o in quelli di Genuva, ùn truverete micca alcuni ducumenti ufficiali trattendu di una republica corsa. Paoli, puru s'ellu èra framasone, èra munarchicu è cattolicu. Leghjite ou releghjite a Custituzione di u regnu anglo-corsu. "Possu more felice, i corsi so libari essendu citadini francesi", s'ellu era cusì veru allora perchè Paoli ghjè statu cundannatu à morte da a Cunvenzione in u 1794 ? Una citazione ùn significa tantu nunda. Paoli èra invechjatu è senile, ma ancu s'ellu èra vera ciò ch'ellu dicia ùn vulerrebe micca di chì a storia di a Corsica si ferma à citazioni di Paoli é chi a Corsica deverebbe firmà francese per sempre. Bona sera.
@missiavu2 жыл бұрын
Ci vol a leghje Pasquale se stessu, @@CorsicaNustrale , a so currispundenza sana, parchi, leghjendula, un vechju libaru-muratore cumme mé capisce subitu ch'ell'era dighjà un "fratellu" prima di vultà in Corsica in aprile 1755.. .
@missiavu2 жыл бұрын
Mischiate tuttu, l'intevrenzione tedesca ghjéra in 1731-1732, mica in 1735 ne dopu.
@CorsicaNustrale2 жыл бұрын
Bonghjornu. Induve avete vistu che aghju mischiatu tuttu ?? Postu che ùn aghju manuc parlatu di a battaglia di i Corsi contr’à l’Austriaci in u 1731-32 ? Aghju parlatu solu di u periodu di u 1735 ! U prublemu ghjè chi u naziunalisimu corsu d'oghje (2022) hè un pocu rivisionistu perchè i so leaders sò tutti francmasoni è volenu attribuisce à a massoneria a rivuluzione di i Corsi è a Custituzione di l'isula indipindente. A dicu una volta di più : Pasquale Paoli hè statu intruduttu cum'è framasone solu durante u primu esiliu in Inghilterra dopu à u 1769. Prima di stu periodu Paoli ùn ha mai statu framasone, tuttu a nazione é u populu indipendete hè statu condotu da a ghjesa catolica i so preti é i so franciscani. Di più, Paoli ùn hà inventatu nunda, si hè ispiratu di tuttu ciò chì si hè fatu dapoi u 1735 : Custituzione, armata, università, marina, muneta, istituzioni, ghjustizia, ecc. é ancu di cio che re Tiodore Primu a creatu in u 1736. Bon sera à voi.
@missiavu2 жыл бұрын
Ié, @@CorsicaNustrale, c'era stata una prima iniziazione massonica di Paoli, in a so ghjuventù, in lu Regnu di Napuli, in una loghja di Gallipoli, cità e portu di e Puglie, e, in 1755, unu di li so oppunenti, prete de Zerbi, dicia dighjà ch'ell'era libaru-muratore.