A so' d'acordo. El primo ato de ła promosion del vèneto el ze ła régoła de parlar senpre en vèneto
@jasondepieri24859 жыл бұрын
tranquillo, il popolo veneto e la lengua veneta non spariranno... con mia figlia ho parlato soltanto italiano, come si fa coi bambini, a 11-12 anni circa ha iniziato spontaneamente a parlar veneto, anche con le amiche e il moroso (che non è nemmeno italiano e parla veneto pure lui!), la sento parlar italiano solo quando telefona in qualche ufficio... testimonianza che è difficile sopprimere una cultura millenaria!
@meda57377 жыл бұрын
Brao. Par mi, chi zè veneto no ło xè soeo parchè xè nasuo in Veneto, ma soratuto parchè zè nasuo da genitori veneti, inte na fameja veneta che ła vien da on popolo veneto in teritorio veneto. E co "popoeo veneto" no vojo dir "popoło chel vive inte i confini del veneto", ma intendo tute quełe persone che łe vien dai veneti. Cioè friulani, bergamaschi, bresciani. Anca lori i xè veneti (oltre che friulani bergamaschi...). Ma anca i veneti in Brasie, in Sardegna, inte'l Lasio, in Romania, in Slovenia e in Trentin. Par esare veneto te basta gaver el sangue veneto, ovunque te vivi. El veneto zè soeo on diaeto? No cari, ł'è na lengoa co pì de mie ani de storia, che ł'è sta doparà par ani come lengoa universae pal comercio inte'l Mediteraneo e co ł'Oriente. Zè la lengua de Marco Polo, de Vivaldi, de Palladio, de Goldoni e de tanti altri famosi autori che ghemo nialtri. Zè ona dełe lengue che łe ga dà origine al talian. Grasie a nialtri in Italia ghe zee paroe come "ciao" (che ła xè veneta, ma credua italiana), "quarantena", "violoncello", "gazzetta", "@" e tante altre. Par mi, ea ga da esare insegnà ai veneti fin da putin. Parchè zè ea loro lengoa mare. Stessa cossa pal sardo e 'l napoetan (anca ste do łe xè lengue). Ł'italian vien dopo. Ghe pensa ła scoea, che però gavaria anca da aiutar nialtri a insengar sto bel idioma ai putei. Par colpa del fato che par molti ł'è on diałeto, mi go potuo inpararla soło oralmente da picinin e ae superiori. Da 6 a 13 ani i me ga obligà a parlar soratuto italian. Ma va in mona! Ste censure, sta ignoransa nei nostri confronti e sta discriminasion łe me ga roto i cogioni. Mi son soeo veneto, ea me patria zè el Veneto (no ł'Italia), ła me lengoa mare zè el veneto, 'a me bandiera xè el gonfałon de San Marco, el me ino xè cheo de Vivaldi. Sonti fiero dea me storia (anca se no ła so tanto par ovi problemi), deła me cultura, dełe me tradisioni, dei cibi veneti e dełe me raixe. I poe dirme tuto cheo che i voł, ma mi dirò senpre a vxe alta e co fieresa tuto cuesto.
@giuly00127 жыл бұрын
0DarkWolf0 ELVENETOMEDIO 😂😂😂 brao
@faghene10 жыл бұрын
Ti controbattono dicendo che conoscere il veneto sia inutile perché parlato un territorio ristretto...trascurando del tutto il fatto che in 2 ore e mezza di macchina, io (chiunque in realtà), di tutte le mie conoscenze in lingua e letteratura italiana (toscana) non me ne faccio nulla.
@faghene10 жыл бұрын
Paolo Bittante sta calmo cazzo...hai ragione ma non hai capito una madonna di quello che ho scritto...
@sailendgrim339810 жыл бұрын
se scusa o letto male;) ti sa no se la me linga madre se pol sbaglar a leggere el italian
@faghene10 жыл бұрын
Paolo Bittante Idem...mi el talian lo go descuerto co go fato e elementari.
@MARK-gp9hb5 жыл бұрын
mì sarìe par èser italian, parché me piaxaria competere anca co nasioni pì grande e el Veneto xé massa picoło par competere. Però veđo che coi governi che ven avùo in sti ani le cose le xé solche pexorà, l'Italia xé drio falir. Ełora tanto val esser indipendenti, se sarìa come l'Olanda, una nasión picoła che no compete co le nasióni pì grande, ma che xé molto importante, tut al mondo stuđia la storia dei paesi bassi, de le loro cołonie, no se parla l'Olandese come l'Inglese ma l'economìa Olandese xé molto importante e molte società le g'ha le sedi in Olanda, anca la Fiat per capirse. O l'Italia la cambia, diventa una federasiòn dove che finalmente i veneti i conta qualcossa, la scuminzia a difender i só interesi, o senò via da l'Italia...
@fernandozanellamenegatti61557 жыл бұрын
Mi son del Braziłe, e poso dir ca coà nuantri gavemo sofresto i stesi probłèmi. Son ncorà zóvene, ma meo pare e me mare i no vołéa de insenjarme ła łengua Veneta parché łuri i penséa ca ła zera roba de njorante, dèi cołoni. Ma łuri i penséa cosita parché semo coà in Braziłe, ndoe piàze al goerno ca parłemo in Portogheze. Ma solché par far viva i nostri raìze, nuantri bezonjemo de parłar Veneto tute i dì, coà e anca in Itałia, e bezonjemo ncorà de scrìvar in Veneto. Se ti no scrìve 'na łengua, prèsto ła casca dho rento de un buzo de dezmentego eterno.
@manxxchannel71847 жыл бұрын
te ghè raxón
@fernandozanellamenegatti61557 жыл бұрын
Giùsto cosita, caro. E se te vol, coà ze 'l me blog ndoe senpre parło tuto sora ła nostra zènte, e ncorà go 'no canal inte'l KZbin: veneticarazha.wordpress.com/ kzbin.info/door/8icuxSK7b3E3w9tz4p8Cjw 'No forte strucon Veneto!
@manxxchannel71847 жыл бұрын
Fernando Zanella Menegatti Grassie!
@THGAMR-yd7cl7 жыл бұрын
Io sono veneto ma non so parlare bene il veneto perche mi hanno detto sin da piccolo che era solo un dialetto per I contadini ignoranti e quindi non me lo hanno mai insegnato
@chetzdunchien4 жыл бұрын
e pensar che la lenga taliana deriva da un dialeto fiorentin
@fabryvr598 жыл бұрын
però, par darghe importanza a la lengoa...sarìa na bela roba che sti convegni i fuse parlà in veneto...visto che a ogni modo...l'era un convegno par i veneti.....scusame se me sòn permèso.....
@masterjunky8633 жыл бұрын
Il Veneto è italianissimo, da Augusto, alla Diocesi Italiciana, al rinascimento, diffusione del toscano e risorgimento. L'italiano era una delle lingue ufficiali della Repubblica di Venezia, non si può ignorare tutto ciò. Capisco benissimo il vostro sentimento, ma la soluzione migliore non è la secessione ma un serio federalismo in cui il Veneto possa essere uno stato federato ad altri stati italiani ma con grande autonomia e lingua veneta insegnata nelle scuole insieme all'italiano.
@dabneycarr95033 жыл бұрын
L'opportunità per il federalismo è stata persa circa 20 anni fa. Leggi e ascolta Carlo Lottieri al riguardo. L'indipendenza è l'unica speranza sia per il Veneto che per altre culture che oggi fanno parte di questa ridicola repubblica . Succederà comunque, ma il costo e dolore saranno maggiori ,per gli attuali cittadini ''italiani'', più lo stato unitario italiano esiste.
@dabneycarr95033 жыл бұрын
Poi pensa, la regione da cuu provengono le persone che hanno codificato il Fiorentino, ovvero Bembo, oggi sono le persone che più vogliono l'indipendenza.
@dabneycarr95033 жыл бұрын
E poi, Augusto italiano?? :-) ma dai...
@masterjunky8633 жыл бұрын
@@dabneycarr9503 Sì, Augusto era italiano, anzi è proprio lui il padre dell'Italia. Studia l'Italia romama, scoprirai che ai tempi di Augusto esisteva già il concetto d'Italia. La Penisola che oggi viene chiamata Italia era considerata l'unica patria dei romani ed era il centro dell'Impero, praticamente era l'unica zona a non essere una provincia. In poche parole la Penisola era uno stato dentro l'Impero Romano, lo stato centrale, e solo i nativi della pensisola avevano diritto alla cittadinanza. Chiunque fosse nato tra le Alpi e la Calabria aveva DIRITTO DI SANGUE alla cittadinanza, se invece nascevi in Gallia potevi avere la cittadinanza solo come "premio", ma non ne avevi diritto. Quindi sì, non si chiamava Italia ma il concetto di penisola Italiana come area politicamente riconosciuta e gli abitanti di essa come un unico popolo nasce da Augusto. Quindi sì, Augusto era italiano in quanto si identificava come figlio della Penisola e ha concesso la cittadinanza solo agli "italiani" (non si chiamavano così) perché figli della Patria dei romani.
@dabneycarr95033 жыл бұрын
@@masterjunky863 Ma no ahahah:-) . Inanzitutto le isole erano escluse da ciò. Poi all'epoca la penisola era multietnica e multi- culturale, forse anche più di oggi. Geneticamente meno europea di oggi. Per esempio ,l'abitante medio di Roma imperiale era più geneticamente distante dall'Europa rispetto a quelli attuali. I romani erano coloro che avevano la cittadinanza. Punto. Cittadinaza che venne concessa a più popoli nell Impero. Dal Nord Africa al Medio Oriente etc... Lo status delle 17 regio era di esenzione fiscale. Negli anni sucvessivi Roma smise di essere il centro dell'Impero, anche prima che venne spostata la capitale. La richezza e cultura si spostó a Oriente. Noi siamo le entità che emrsero dopo il colasso dell'Impero Occidentale. Noi ,come il resto degli Europeei che facero parte dell'Impero Occidentale. Augusto non era italiano, nè la sua riforma fiscale è uno stato unitario, ne lui appartieneva alla cultura italiana etc... Cosí come Roma, almeno che non sei un romano, non è e non sarà mai la nostra vera Capitale. Prima dell' unità era meno abiatata,piú povera di altre città che oggi fanno parte della repubblica. Confrontala a Parigi per ruolo, abitanti negli utlimti 5 secoli etc... Parigi è una vera Capitale, per quanto è cirticabile il centralismo Francese almeno è storico.
@sailendgrim339810 жыл бұрын
grande
@doppioclick38348 жыл бұрын
W IL VENETO LIBARO
@jeffersonschenattoacunha9537 Жыл бұрын
"Pax tibi, Marce, evangelista Meus!" Un strucon dal sud del Braziłe!
@metten67636 жыл бұрын
Mi a go 13 ani ma a parlo eł veneto!
@matteofrascoli17162 жыл бұрын
Viva il Doge, viva San Marco.
@scuglieropiron3 жыл бұрын
#1
@alioune77775 жыл бұрын
Siete malati
@robykawa4 жыл бұрын
Perché, ti ti xe san?
@dionysusii4332 жыл бұрын
Meglio una sana malattia che una sanezza malata amico caro!