Matterhorn [4min] solo climb (Hörnligrat)

Dominik Socha

Short capture of my climbing on Matterhorn 26.08.2019 via easy Hörnligrat. Conditions were perfect.

@Sand10341
@Sand10341 3 жыл бұрын
Kochani. Minął już rok od odejścia mojego Kochanego Syna Dominika. Każdego dnia oglądam Jego filmy, słucham muzyki, jaką się posłużył i słysząc ją widzę Go wędrującego po tych fragmentach grani, w których one na filmach wybrzmiewają. Minął rok, a licznik odtworzeń Jego filmów cały czas bije, filmy są oglądane i wzrasta ilość subskrybcji. Pod każdym z nich pojawiają się nadal nowe komentarze. Szczególnie w tym czasie jest ich bardzo dużo. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na każdy z nich indywidualnie, bo jest to z mojej strony niemożliwe. Niektóre są krótkie, inne bardzo głębokie i przemyślane, ale wszystkie wypełnione pamięcią i szacunkiem dla Niego, wynikających z potrzeby Waszych serc, takiej samej wrażliwości, jaką miał Dominik, oraz umiłowania gór. Nie umiera ten, kto żyje w pamięci żywych i dlatego można powiedzieć, że Dominik żyje w Was. Dla mnie i rodziny pogrążonej w smutku i żałobie jest to bardzo budujące, wzruszające i pokrzepiające. Pomaga nam żyć. Za wszystkie z całego serca dziękuję. Wspomnę tu, że doświadczyliśmy wizyt kilku przyjaciół Dominika i automatycznie rodziny (chyba tak mogę powiedzieć), którzy osobiście przyjechali na Jego grób, jak Gracjan Wolski, z którym odbył swoja ostatnią wyprawę na Świnicę, a który Dominikowi zadedykował wyprawę na Koperszadzką Grań: kzbin.info/www/bejne/pafakKKDmMeWqpY Tych, którzy odwiedzili nas w domu, jak Pan Adam Zakrzewski, Czy Pan Paweł Kurowski, który przywiózł skały spod Rysów i spod Giewontu z intencją umieszczenia ich w jakiś sposób na nagrobku, kilka osób spotkaliśmy bezpośrednio na cmentarzu, o jednym słyszeliśmy od znajomych, że przyjechał rowerem 300 km, aby być u Dominika. Aleksander Maria Dzic, oraz Jakub Jachymiak odnaleźli nas i razem z nami udali się pod ścianę Małego Kieżmarskiego Szczytu. Szczególnie ciepło pragnę się wypowiedzieć o Panu Michale Świderskim, który bezinteresownie tłumaczył relacje Dominika na język angielski, oraz wykonał ogromny wysiłek tworząc z Jego filmów przekrojową, syntetyczną pracę opisującą chronologicznie Jego górskie dokonania. Link do tych filmów podaję poniżej: kzbin.info/door/yfahWholHnmUH-pcGpZ1bQ Dziękujemy wielu osobom spoza Polski, a wiem, że są takie, które z daleka komentują Dominika. Nie spodziewaliśmy się, że przykład Dominika sięgnie aż tak daleko. Dziękuję wszystkim, którzy dobrze Go wspominają, ale też i tym, którzy w przeciwieństwie do zdecydowanej większości patrzą na Dominika i Jego dokonania nieco inaczej. Mam nadzieję, że kiedyś poznacie, jak bardzo Dominik był wrażliwym i szlachetnym chłopcem i zmienicie swoje zdanie, a jestem przekonany, że i Wam dziękowałby za Wasze uwagi z wdzięcznością i szacunkiem, bo takim był człowiekiem Na miejsce odejścia Dominika udaliśmy się już kilka razy, ostatni raz na początku października 2020 z całą Jego grupą studencką, którą jak nigdy przedtem im się nie udało, Dominik na ten moment zjednoczył. Na skale pod Ścianą Małego Kieżmarskiego Szczytu, wbrew regulaminowi TANAP umieściliśmy stalowy krzyż z Jego podobizną, jednak TANAP się o tym dowiedział i nakazał ze zrozumiałych powodów nam go usunąć. Pandemia jednak nie pozwala nam na spełnienie tego warunku, a jednocześnie mamy zgodę na umieszczenie tablicy pamiątkowej na symbolicznym cmentarzu pod Osterwą. Miejsce odejścia Dominika widoczne jest z kamery usytuowanej w schronisku przy Zielonym Plesie: www.ladovemedvede.sk/ZelenePleso/zelenepleso.jpg Nie mogę przy tej okazji nie wspomnieć o ratownikach TOPR i HZS. Nigdy nie zapomnimy pomocy, jakiej udzielili Dominikowi w Tatrach. Tutaj kłaniam się im nisko. Staramy się utrzymywać kanał Dominika najdłużej jak się da, a dochód z niego przekazujemy na TOPR właśnie. Tak się umówiliśmy rodzinnie. Tutaj muszę powiedzieć, że Dominik miał ubezpieczenie na cały świat oprócz Antarktydy na akcje ratunkowe do wysokości 6000 mnpm., oraz na leczenie. Czasami spotykam się z pytaniami o nagrania z kamer Dominika i Krzysztofa z dnia wypadku. Tak, mamy je, jednak emocjonalnie nie jesteśmy gotowi na podzielenie się nimi w tak szerokim gremium. Dodatkowo nie zrobimy tego bez wcześniejszej akceptacji rodziców Krzysztofa, a nie da się ich rozdzielić. Wybaczcie, rany jeszcze są zbyt świeże. Wspomnijcie ciepło o Krzysztofie, z którym los złączył Dominika. Dominik był niesamowicie utalentowany, inteligentny, czym nie raz mnie zawstydzał, błyskotliwy, miał wrodzoną łagodność bycia, a widok życzliwości zawsze był obecny na Jego twarzy. Miał słuch muzyczny, sam nauczył się grać na pianinie, wszystkie egzaminy na studiach zdawał w pierwszych terminach, a zapytany odpowiadał skromnie -"Oj tam, giełda weszła". Wypracował ponadprzeciętną kondycję fizyczną, był wytrwały w realizacji swoich zamierzeń, na wszystkie wyprawy i sprzęt zarobił sobie sam pracując w różnych zakładach, często nocami, bo były lepiej płatne. Do każdej wyprawy przygotowywał się bardzo dokładnie, analizował topografię terenu, oraz pogodę, studiował ogólną wiedzę o odwiedzanych miejscach. W trakcie swoich wypraw potrafił się wycofać, odpuścić, czy przełknąć gorycz porażki, co widać i słychać na Jego filmach. Słuchajcie, no musiało być w tym chłopaku coś niezwykłego, niepowtarzalnego i unikatowego, to coś co skradło serca i umysły wielu z Was, wzbudziło Wasz szacunek, podziw, czy może nawet też fascynację. Niektórzy z Was zaczęli podążać Jego ścieżkami, zmierzyli się z niektórymi Jego wyzwaniami, inni odrodzili się w tej pasji na nowo, innym z kolei Dominik pomógł pokonać Jakieś swoje słabości i zmotywował do odkrywania gór, jeszcze innych ujął swoją osobowością, szczerością, ekspresją i autentycznością swoich przeżyć, bezpośredniością i tym wydaje czymś z jednej strony niewytłumaczalnym, a z drugiej tak prostym i banalnym - ludzkim zachowaniem. Kończąc jeszcze raz w imieniu rodziny dziękuję za wspomnienie i pamięć o Dominiku, za dobre słowo. Życzę wszystkim samych udanych wypraw górskich okraszonych wspaniałymi widokami i napełniających energią do życia, podczas których gdzieś tam w pamięci będzie towarzyszył nasz Syn Dominik. Tobie Nasz Dominiśko Kochany kzbin.info/www/bejne/e4nXanadf811nrM Mama Krystyna Siostry Ania, Karolina i Kasia Tata Andrzej.
@adrianfilipowicz4791
@adrianfilipowicz4791 3 жыл бұрын
Myślę że wszyscy bardzo przeżyli śmierć Dominika, gdyż nawet ja jako osoba która jedynie obejrzała jego parę filmików bardzo go polubiłem i jak widać wracam do nich dosyć często. Jeżeli państwo będą gotowi psychicznie to proszę wrzucić filmik ze śmierci Dominika nawet za 5-10 lat bo chyba każdy chciałby zobaczyć ostatnie chwile takiego wspaniałego człowieka.
@Sand10341
@Sand10341 2 жыл бұрын
@Piter Dobry wieczór. Długo się wahaliśmy rodzinnie, ale ostatecznie zdecydowaliśmy, że film z Ich ostatniej wyprawy pozostanie dla nas Sacrum, którego nie upublicznimy. Pozdrawiam. Andrzej Socha
@buczexx9842
@buczexx9842 4 жыл бұрын
Ten film po prostu rozkłada na łopatki !! Solo to trzeba miec jaja . Szacun naprawde szacun .Czekamy na kolejne wyprawy .
@katarzynaliwak6551
@katarzynaliwak6551 4 жыл бұрын
Coś pięknego 😍 Gratulacje !!!
@izil1fe
@izil1fe 5 ай бұрын
Hope you found what you were looking for my fellow mountaineer.. we never met... but.. i still enjoy your climbs and watching your videos! R.I.P. Dominik
@ThePlukasz
@ThePlukasz 4 жыл бұрын
Piękne filmy robiłeś. Szkoda że więcej ich nie będzie. Spoczywaj w spokoju. R.I.P. 😥
@maciejk2665
@maciejk2665 4 жыл бұрын
Spoczywaj w pokoju... Zawsze kiedy chodziłem po górach patrzyłem na te wyższe szczyty. Jeśli gdzieś mogłeś chodzić po górach w pobliżu to tylko na tych najekstremalniejszych... Często jak byłem w szkole zastanawiałem się czy będzie ten kolejny film... Bez Ciebie jest dużo gorzej... Byłeś dla mnie odzwierciedleniem gór... Do zobaczenia po drugiej stronie grani...
@2kMario
@2kMario 4 жыл бұрын
Gratuluje odwagi oglądamy te relacje ze wspinaczek i wszyscy mamy pietra jak skaczesz po tych graniach
@marcinkobylecki7136
@marcinkobylecki7136 4 жыл бұрын
GRATULACJE!! Zajebisty film 😁wielki szacun👊tez planuje tam wyjść
@cooldadd
@cooldadd 4 жыл бұрын
Dobra robota, a widoki ze dech zapiera - zazdroszczę i podziwiam
@121Adasko121
@121Adasko121 4 жыл бұрын
Moj ulubiony youtuber! :D Pozdro byku kozak jestes, zazdroszcze zdobytych miejsc.
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
Dziękuję, miło mi :) mam nadzieję że będzie ich więcej
@michalsoldat8548
@michalsoldat8548 4 жыл бұрын
Adasko niestety ✝️😭
@jadwigadwojak197
@jadwigadwojak197 3 жыл бұрын
Już ponad rok wedrujesz po niebiańskich graniach. Spoczywaj w Pokoju Dominiku
@ukaszj9819
@ukaszj9819 2 жыл бұрын
Oglądnąłem to piękne wejście na Matta. Szkoda, że Dominika nie spotkałem. Przesyłam wielki szacunek dla rodziców, szczególnie Mamy, którą niedawno poznałem. Łukasz Ps. Odpoczywaj Dominiku tam, gdzie my wszyscy kiedyś będziemy.
@krejzekuna
@krejzekuna 4 жыл бұрын
No Dominik, za Matta z głowy czapa!!! wyczyn godny uznania, ci co kumaja góry wiedzą o co chodzi. Gratulka i powodzenia!!!
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
Dzięki :) aczkolwiek droga przez Hornli to bardziej turystyka niż wspinaczka, mimo to bawiłem się przednio.
@szewczykszewczyk300
@szewczykszewczyk300 4 жыл бұрын
Spacer po grani niesamowity widoki przepiękne będzie brak twoich filmików żal,,,,,
@martinpuma7301
@martinpuma7301 4 жыл бұрын
Świetnie!!! Dzięki!!!
@BartekHCOL
@BartekHCOL 4 жыл бұрын
Pogoda mistrzowska :)
@hetane
@hetane 4 жыл бұрын
Gratulacje! Pelna wersja jest super... i swietnie ze filmik 4:19 tez zrobiles. Jakie buty miales na szczycie?
@Oxer29
@Oxer29 4 жыл бұрын
Rest in peace..
@andrzejzajac6122
@andrzejzajac6122 4 жыл бұрын
Cudowne uczucie dotknąć skały na szczycie tej boskiej PIRAMIDY. Wiele bym dał żeby móc to zrobić. Brawo i pamiętaj o bezpieczeństwie żebyś do później starości cieszył się z tego co kochasz
@adamosantonio1499
@adamosantonio1499 4 жыл бұрын
R. I. P BRACIE 🕯️
@radekn586
@radekn586 4 жыл бұрын
Szacun kolego! Z ciekawości, czym nagrywales i jakie parametry ustawione?
goprohero7black, 1080/60 hypersmooth, najwęższy możliwy kadr
@Tomi53bass
@Tomi53bass 4 жыл бұрын
W jakich butach to śmignąłeś? Przykuły już moją uwagę przy Eigerze. Szacunek, ciężko mi obstawiać co będzie następne bo tymi alpami zniszczyłeś. Powodzenia 💪
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
Haha dziękuję :) wrzucę jeszcze ze 2 filmiki z długich tatrzańskich traili. Jak to mówią 'winter is coming', więc może uda się zrealizować jakąś zimową wycieczkę. Buty to Scarpa Ribelle, bardzo fajne :)
@fafnucyonufry9887
@fafnucyonufry9887 4 жыл бұрын
Brawo Ty ! Najwyzszy dach w alpach zdobyty. Może teraz Elbrus ? Szacun za odwagę. Przy Matterhorn Mt Blanc wydaje się cukierkowy
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
Dzięki! No zobaczymy co tam do głowy wpadnie na nowy sezon
@jerryape4631
@jerryape4631 4 жыл бұрын
Orzeszk....i ziemne ale cieńka ta półka😲😲😲 po Orlej perci chodziłem ale to .... to poziom mistrzów
masz suba i dzwoneczka ale sam nie wiem bo mi się e głowie zakręciło kilka razy podczas oglądania.
@michalsoldat8548
@michalsoldat8548 4 жыл бұрын
RIP 😭
@karolkrawczyk6596
@karolkrawczyk6596 4 жыл бұрын
Amen.
@lorandsimon5255
@lorandsimon5255 2 жыл бұрын
My deeply regrets for this brilliant young men and conDolence to the family...may God allow him to climb mountains in heaven..RIP.
@HelterxxxSkelter
@HelterxxxSkelter 4 жыл бұрын
Wow
@piotro117
@piotro117 4 жыл бұрын
Niesamowite!!! Co to za podkład muzyczny?
Dzięki! A jakaś muzyczka z KZbin audio library
@bestofpoland5485
@bestofpoland5485 4 жыл бұрын
Witam. Mam pare pytań do Ciebie. Mogłbym prosić o meila lub jakis inny kontakt?
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
d.socha@onet.pl Napisz, a postaram się odpisać w wolnym czasie
@emka4594
@emka4594 2 жыл бұрын
Polecam kanał Szymon Warsz - szlakiem w nieznane. Też zdobył Mattiego w jeden dzień.
@catalyst336
@catalyst336 4 жыл бұрын
someone put a fisheye on this and is making it viral
@emilie1977
what?
@annasowinska9660
@annasowinska9660 4 жыл бұрын
@@miles9294 Dominik died few days ago (21.02.2020)
@win98...
@win98... 4 жыл бұрын
Ten ptaszek na szczycie też niezły zawodnik😂
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
Przecież byłem w spodniach.. xd
@jakubjakub188
@jakubjakub188 3 жыл бұрын
🕯️
@park_yoojin1320
@park_yoojin1320 4 жыл бұрын
Dlaczego zawsze kiedy ktoś umrze dopiero staje się popularny 😭
@agata610
@agata610 4 жыл бұрын
Witaj, oglądam Twoje filmy i jestem pod ogromnym wrażeniem. W tym samym czasie człapaliśmy po tym samym paśmie :) Czy można się z Tobą jakoś skontaktować? Mógłbyś podać do siebie maila? Mam jedno pytanie, które bym chciała zadać prywatnie. Pozdrawiam i trzymam kciuki za kolejne wyprawy :)
@dominiksocha4560 4 жыл бұрын
Hej, jasne że można, pisz śmiało d.socha@onet.pl Dziękuję i pozdrawiam :)
@WonnyJalker
@@WonnyJalker Yes.. Now he fly with angels
@robertdabrowski9215
@robertdabrowski9215 Жыл бұрын
NIE WIEM DLACZEGO RYZYKOWAŁAŚ TAK WIELE;;pasja wspinaczki wysokogórskiej jest jak Hazard-chorobliwy nałóg, a ryzyko podejmowane jest za najwyższa stawkę, można powiedzieć ,,za wszystko''za Życie----byłeś zbyt młody,żeby się tego móc podejmować;;;((((
@cathathonium 4 жыл бұрын
pod innym filmem z tej wspinaczki,na tym kanale pisalem nie tak dawno temu zeby sie opamietal!!!!!!!biedak odpisal mi "spoko,zebym nie przesadzal". niech bedzie to powodem do zastanowienia sie dla innych czy warto. spoczywaj w pokoju
@adammajewski7645 3 жыл бұрын
Czy warto być szczęśliwym? Czy warto wyznaczać trudne cele i piąć sie do góry? Czy warto realizować marzenia? Czy warto żyć mocniej, pełniej? Czy warto mieć pasję? Warto! Zawsze i wszędzie warto!
@cathathonium 3 жыл бұрын
@@adammajewski7645 nie zgadzam sie!!!!! nie wszedzie i nie zawsze warto jesli........ twoje szczescie jest powodem nieszczescia innych twoje trudne cele i piecie sie do gory ,nie przynosza korzysci innym, lub komus szkodza twoje marzenia niszcza marzenia innych twoje mocniej i pelniej nie daje pelni innym twoja pasja zamyka cie w sobie wtedy.....nie warto!!!!
@adammajewski7645 3 жыл бұрын
@cathathonium cathathonium wspinacze nikogo nie krzywdzą, nikomu nie szkodzą, oczywiście zawsze może być ktoś kto chciałby urządzać życie innym i miećnad innymi kontrolę, ale to złudne. Nie mamy kontrolinad tym kiedy stanie się coś złego i każdemu z nas złe rzeczy się zdarzą. Wplyw mamy tylko na to jak sobie z tym poradzimy. łudzimy się, ze mamy kontrolę, ale nie mamy wplywu na zycie i smierć :(. Umueraja nie tylko sportowcy ekstremalni, ale takze księgowe, przedszkolanki, kasjerzy... siedzenie na kanapie nie gwarantuje bezpieczeństwa.
@cathathonium 3 жыл бұрын
@@adammajewski7645 ten biedak mowil ,ze jego rodzice sa na pewno dumni,kiedy wlazl na jakas gore. zapytalem go wtedy,czy jak beda go znosic w czarnym worku to tez rodzice beda dumni???? to byl ostatni moment ,kiedy mogl sie wycofac-on MIAL WYBOR!!!!! jesli uwazasz ,ze wspinacze nikogo nie krzywdza to spotkaj sie z rodzicami tego nieszczesnika,jego rodzenstwem i sie dowiesz czy nie doznaja oni teraz nieopisanej krzywdy,idz do dzieci Mackiewicza,do jego zony i sprawdz czy nie zostali skrzywdzeni,a potem sie wypowiadaj. ty moze nie masz kontroli nad tym co robisz jednak ja na tyle kontroli zeby nie podejmowac tak wielkiego ryzyka mam!!!!! jesli uwazasz ,ze prawdopodobienstwo zgonu wsrod ksiegowych ma cos wspolnego z prawdopodobienstwem zgonu w gorach tzn ,ze majaczysz!!!! uwazasz ,ze nie masz wplywu na to kiedy przyjdzie smierc to nie uwazaj na swiatlach,nie lecz sie,nie zakladaj maseczki,nie uzywaj szczepionek,dobrego odzywiania itd.itd.itd. skoro i tak to nic ci nie przedluzy zycia!!!!
@adammajewski7645 3 жыл бұрын
mylisz subiektywne poczucie krzywdy z krzywdzeniem ludzi, to dwie rozne sprawy jak bys mial zone wariatke, ktora balaby sie ze umrzesz w pracy przestalbys pracowac? dzieci boja sie ciemnosci i nie chca zeby tata wracal po ciemku z pracy to tata ja porzuca? wszyscy bliscy cierpia po stracie, ale to nie jest jednoznaczne z poczuciem krzywdy, to blad logiczny wiesz jakie jest pochodzenie slowa martwic sie? zycie w strachu i ciagle obawy to nie zycie, wypadki sie zdarzaja wszystkim, rowniez tym ktorzy zyja teoterycznie asekuracyjnie myslenie, ze panujesz nad zyciem i smiercia jest uluda nie panujemy nad tym nad chorobami, wypadkami... kazdemu z nas wczesniej czy pozniej zdarzy sie cos strasznego co nie znaczy zeby zyc obawami
@Distrax
@Distrax Жыл бұрын
And this ladies and gentlemen is how ppl die, unnecessary taking risk on a tourist route, soon at your local news channel.
@robertdabrowski9215
@robertdabrowski9215 Жыл бұрын
Szkoda Chłopca,że nikt go nie przestrzegł przed wieloma wariantami zmiennych niebezpieczeństw,które mogą nadejść nieprzewidziane;jak te z aury ;pogodowe.Wszystkim radze działać z zespołach i nie polegać na własnej Wiwerze w najlepsze zdolności.Rozwijajcie w miarę doświadczeń swój dzwoneczek Alarmu; ciało migdałowate;które na czes ostrzeże ,gdyby nie było w pobliży nikogo ;;,,nie idż😒👽 dalej;( [Przykro mi z powodu Tragedii;(Rodzina potem Przyjaciele powinni być dla młodych fundamentalna bazą orientacji!