O galego é o idioma da minoria, sim. Porém não é motivo para odiar, ignorar. O galego é algo de boa transformação, edificação da dignidade da pessoa humana. Um abraço para o povo da galicia e para falantes um pouco do idioma galego. Desde Maceió e Marechal Deodoro - Alagoas - Brasil.
@meucanal11972 жыл бұрын
Português do Porto e minha pátria de coração será sempre a Galiza!
@joaquimsilvadomingues69272 жыл бұрын
Viva a Galiza ❤️❤️❤️🇵🇹🇵🇹🇵🇹❤️❤️❤️
@maxsouza742 жыл бұрын
Estou aguardando o novo Vídeo!!🇧🇷🤗
@lucianoqueiros83052 жыл бұрын
Viva Galicia! Na defensa da lingua e da cultura galegas!
@bfcgal19832 жыл бұрын
Os nossos bisavós e avós já o des prestigiavam! Muitos falantes o des prestigiam, e sempre o vão des prestigiar.
@frms7571 Жыл бұрын
Gosto moito do galego, espero que a situacion da lingua mellore, saudos dende Arxentina 🇦🇷
@nathanaelpereira5207 Жыл бұрын
Li, por alto, que a maioria dos imigrantes Espanhóis à Argentina vem de Galiza, isso é verdade? Um grande abraço.
@ricdornelasoficial2 жыл бұрын
Acho que uma aproximação da Galiza com o Brasil poderia ajudar bastante.
@agprccv19232 жыл бұрын
Sen dúbida, o galego ten que achegarse ó mundo lusófono, é o xeito de chegar a comunicarse con máis de 200 millóns de falantes.
@lucianoqueiros83052 жыл бұрын
Preferentemente sen perder as súas características e identidade.
@dionisio-de-albuquerque Жыл бұрын
@@lucianoqueiros8305 No Brasil cada região tem sua própria identidade inclusive na fala, cultura, vocabulário. Nós estamos acostumados com as diferenças e a respeitamos.
@nathanaelpereira5207 Жыл бұрын
@@dionisio-de-albuquerque há quem respeite e há quem os discrimine, como em qualquer país isso acontece.
@pablomunozmontoya3299 Жыл бұрын
IMPOSIBLE...los GALLEGOS son ESPAÑOLES..LOS BRASILEÑOS NO ENTIENDEN NADA....
@rafaelhmf3 ай бұрын
Sou brasileiro e já tive a satisfação de estar na Galícia e de ver que a língua está viva. Minha esposa achou interessante que, na televisão, muitas vezes foi mais fácil entender galego que o português de algumas partes de Portugal. Espero que os galegos valorizem cada vez mais sua língua e que busquem também maior integração a países lusófonos, como Brasil e Portugal. Saudações do Brasil a todo o povo galego!!
@teletube812 жыл бұрын
Eu entendo galego quase perfeitamente. Como faço para aprendê-lo?
@josemanuelsoutolamas71882 жыл бұрын
De toda maneira, a remuda político/administrativa é imprescindíbel, e urxente.
@joselitomiranda-editoraartner2 жыл бұрын
Para 'salvar' o galego da extinção é necessário criar e incentivar o uso de espaços que garantam a sua existência. Sejam bibliotecas, centros comunitários, escolas de arte, turismo e ensino público principalmente. Antes de tudo e acima de tudo, massificar o ensino do galego nas escolas. Mas, nisso tudo, é preciso vontade política. Não há necessidade de trocar um pelo outro. Que continue falando castelhano, mas que o uso do galego seja igualmente incentivado. O povo galego é privilegiado, pois pode alcançar a comunicação natural com todo o mudo lusófono e hispano falante.
@l.palacio9076 Жыл бұрын
Concordo totalmente. Há muitos países mais que bilíngues pelo mundo, havendo total capacidade para o ensino e o uso das duas línguas coexistirem
@jandeolive6007 Жыл бұрын
Para uma língua sobreviver em pleno, tem de ser aprendida como primeira língua materna e usada como primeira língua, tal como acontece na Suiça, com o françês, alemão e italiano (o romantsch não tenho tanta certeza). Caso contrário, está condenada a definhar relativamente à língua 'forte' (que neste caso, ainda por cima é muito semelhante) e não será muito mais do que uma espécie de língua 'estrangeira'... que é o que parece estar a acontecer na Galiza...
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
Aguardo.
@maxsouza742 жыл бұрын
Estão somos dois kkkkk 😁👍🏻...um abraço 🙋♂️
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
@@maxsouza74 😀
@jvms190 Жыл бұрын
Creio que a melhor maneira de fazer fortalecer o galego, é fortalecer o português na Galiza, melhorando o relacionamento cultural com Portugal e com o Brasil.
@bfcgal19832 жыл бұрын
Ao não pôr a normativa correta, já se veu ao que ocorreu.
@MarcosJuass2 жыл бұрын
Poderiam ensinar galego no yt, como ensinam inglês, espanhol etc
@paulan59892 жыл бұрын
Sou Portuguesa. Vivo no estrangeiro ha muitos anos. Gostaria de aprender o Galego tal como melhorar o meu Portugues. Ancho que e muito importante preservar estes dois idiomas pois so assim poderemos preservar as nossas culturas. Nao sei se os Portugueses se dao conta da influencia do Ingles na lingua do dia a dia. E chocante ver influenciadoras Portuguesas usar muitas expressoes inglesas no seus videos. O Portugues Europeio esta menosprezado e daqui a umas decadas, o portingles dominara. E importante ver que o Brazileiro falado e muito differente do Portugues e o ingles e outros idiomas estao a aumentar nos outros paises lusofonos. Seria bom haver um acordo de promocao e ensino das duas linguas
@MrTonimateus9 ай бұрын
Para que o galego seja retomado pela população,basta investir na mídia, criando belas músicas, livros, programas de TV bem interessantes, conteúdos de internet, de forma que, que haja muitos pontos de influência em galego.
@rafaelcordeirosilva2 жыл бұрын
concordo com o que disse Maragoto. A importância de preservar o galego como instituição cultural de um povo ultrapassa a determinação política e geográfica. Mas parece ser mais cômodo para os habitantes de Galiza falar castelhano pois isso os conecta a 21 países, enquanto o português s apenas 9 países.
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
Só posso contrapor que, dos 30, o maior fala português. À margem desta contabilidade... o galego é mais bonito que o castelhano.
@Claudio-pp3ti2 жыл бұрын
Apenas nove, mas só o Brasil passa de 250 milhões de falantes.
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
@@Claudio-pp3ti , obviamente contei os que falam português e os que falam castelhano.
@fjcbs2996 Жыл бұрын
É o seu direito: Cada quen fale a linghua que lhe pete, hanse de garantir as duas, non so o galego, non so o espanhol.
@pablomunozmontoya3299 Жыл бұрын
Le respondo.. YO SÉ..los GALLEGOS SON ESPAÑOLES....VON ESTO SE ACABA LA POLÉMICA Y LOS ESPAÑOLES HABLAN ESPAÑOL ... NADIE HACE NINGÚN CÁLCULO DE PAÍSES O TERRITORIOS.. SIMPLEMENTE GALICIA ES UNA PROVINCIA ESPAÑOLA....Y PUNTO.
@InspiradoCidadao2 жыл бұрын
Pessoalmente nom concordo com muitas das análises catastrofistas que estám a ser feitas na Galiza respeito à situaçom da língua, acho que ainda podemos frear a tendência de perda de falantes dos últimos anos e mesmo recuperarmos falantes de galego, porém levará tempo, é um processo complexo que precisa um compromisso social e tamém um investimento adequado. Neste momento, já nom é só suficiente o discurso a dizer que a língua galega é umha parte importante da identidade e cultura da Galiza quando temos perdido tantos falantes ao longo dos anos e quando há pessoas na Galiza que consideram o idioma como umha peça de museu. A língua galega precisa ser promovida activamente para ser preservada para as geraçons futuras e na Galiza possuímos vários instrumentos vantajosos que deveriam ser usados na promoçom da língua: -Galego na Lusofonia. Para esse processo de recuperaçom ser mais eficiente a língua galega deveria ser considerada como parte da Lusofonia, essa comunidade de países e povos que compartilham a mesma língua de raíz galego-portuguesa. Isto permitiria-nos, desde o galego, participarmos plenamente da vida cultural, literária e científica dos países da Lusofonia, fortalecendo desse jeito a posiçom do galego como umha língua viva e relevante no mundo de hoje. - A educaçom é fundamental para preservar e promover a língua galega. Existe umha rede de escolas públicas que devem ensinar em galego (língua veicular) e motivar os seus alunos a usá-lo incluindo programas para incentivar o uso do galego na casa e na comunidade. -A criaçom de mais conteúdos em galego, como livros, música, séries e filmes, vai ajudar a popularizar a língua e incentivar o seu uso. Um governo galego com compromisso com a língua deveria apoiar a criaçom de mais conteúdo em galego e as empresas de comunicaçom social públicas e privadas devem ser incentivadas para usar o galego nos seus produtos e programas. Ao mesmo tempo tem que ser promovido o acesso natural a produtos culturais dos países da Lusofonia como umha alternativa a conteúdos em inglês e castelhano. -Incentivar a aprendizagem do galego criando mais oportunidades para as pessoas praticarem a língua por meio de aulas de adultos e cursos on-line. Além disso os festivais e eventos culturais na Galiza deveriam incluir sempre actividades em galego para aumentar o interesse pola língua, especialmente entre a gente nova, para que a língua nom seja vista somente como algo do passado, mas viva e presente nas nossas vidas.
@andersonbarros4552 жыл бұрын
Eu adoro assistir seus vídeos. Poderia me indicar um aplicativo para aprender galego gratuitamente?
@JORGEMEZA..MEXICO Жыл бұрын
Investiga
@daianebispo946911 ай бұрын
Que o Galego continue sendo uma língua nativa dos Galegos e nao passe a ser daqui a algum tempo uma língua morta. Que medidas sejam adotadas para essa língua continue sendo própria da Galícia.
@keikosatobr Жыл бұрын
Que triste. O galego-brasileiro é falado por mais de 220 milhões de pessoas. É o idioma mais falado na América do Sul.
@MedK001 Жыл бұрын
É o idioma mais falado no hemisfério sul também.
@atlas5672 жыл бұрын
É só olhar pro Oriente pra saber como recuperar, olhar pra Israel e como fez pra recuperar uma língua já quase extinta como o hebreu e fazer algo semelhante, até porque o português galego está longe de ser uma língua extinta e porém deve ser muito mais fácil de recuperar
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
Esse é um mau exemplo.
@atlas5672 жыл бұрын
@@luisteixeiraneves4211 Mau exemplo é a Palestina
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
@@atlas567 , claro, tinha que ser...
@luisteixeiraneves42112 жыл бұрын
...um sionista primário! Ahahahahah!
@jeanlundi2141 Жыл бұрын
Teria curiosidade de saber o que se passa com o Valenciano. Sei que na Catalunha eles mantêm a lingua vivia, mas não o sei o que último sensos diriam da zona de Valência. Olhando de fora (sou português) enquanto o português estiver vivo, haverá sempre razões para ter optimismo em relação ao galego. Num mundo ideal, o galego e o português escrever-se-iam de maneiras iguais, e isso por si só melhoraria as coisas. Será por questões puramente económicas, que os galegos são menos apegados à lingua da sua terra que os bascos ou os catalães? Na Catalunha, pelo menos, sei que deve ser muito mais fácil manter a lingua viva, quando a economia dessa zona é tão forte no contexto espanhol. Um abraço aos amigos galegos :)
@pablomunozmontoya3299 Жыл бұрын
EN toda España las personas SON BILINGÜES... ESPAÑOL Y LENGUAS REGIONALES... ABSOLUTAMENTE BILINGÜES EN LAS ZONAS DONDE SE HABLAN 2 IDIOMAS..EL ESPAÑOL Y LAS LENGUAS REGIONALES... CATALÁN VASCOS GALLEGO.. ETC
@jorgeluisvillarrealleiva26412 жыл бұрын
Como se llama esa canción?
@alexfeba2 жыл бұрын
Sempre em Galiza, do Fran Pérez "NARF"
@2000jbcarvalho2 жыл бұрын
O galego deveria manter o sotaque e a fonética própria, mas fazer parte do acordo ortográfico da língua portuguesa. 🙏
@MrGabol100 Жыл бұрын
mais este paiaso fala con o sotaque castelán, escreve coa ortografía portuguesa, e fai contido para brasileiros, xa me dirás que é o que ten de galego, e se fora pola morralla reintegracionista coma el todolos galegos seriamos portugueses
@jandeolive6007 Жыл бұрын
E qual é o sotaque e a fonética própria? Há tanta variedade de falares galegos....
@MrGabol100 Жыл бұрын
@@jandeolive6007 Pois claro, os propios, se o que queres é escoitar os acentos propios do galego neste canle hai moitos convidados que falan en galego e non no que fale o Eduardo.
@jandeolive6007 Жыл бұрын
@@MrGabol100 Estava muito interessado em ver mais exemplos de galego 'tradicional', onde poderia eu vê-los?🙂
@MrGabol100 Жыл бұрын
@@jandeolive6007 Nesta mesma canle hai moitos outros videos con outra xente falando en Galego que non son Eduardo.
@marcorehlio21029 ай бұрын
É necessária a reaproximação ao português, tornando a usar o idioma em telejornais, internet, e outros.
@quintaldagaliza2 жыл бұрын
Chegou a conta do projeto Filgueira Valverde. E tem brasileiro que aplaude a escrita castrapeira
@fernaodias25919 ай бұрын
E mais uma vez o Partido Popular galego ganhou as eleições por maioria absoluta....a sociedade galega afirma que quer ser espanhola e falar castellano . O castrapo é o verdadeiro galego........mas o castellano domina........os galegos sempre foram espanholes.......são hispanos . Foi por isso que colonizaram Argentina, Cuba, Mexico etc.......
@lucianoqueiros83052 жыл бұрын
Pelo FIM do "desastracordo" ortográfico! Aldrabice, pá!
@motoqueirocometa2 жыл бұрын
Maragoto não fala um trem desse não, minhas lágrimas vão rolar, mas já tenho a solução. Vocês galegos já criam uma grande biblioteca. O mausoléu o museu do galego. Acho que não há socorro para o galego. O museu do galego vai arquivar fotos e vídeos da história da galicia.
@arroscru3382 жыл бұрын
Imos Eduard.
@miguelbastosr1360 Жыл бұрын
O galego esta en inmenso Périgorigo desde que existe o galego normative ten cada vez mais tendances ao castelan , as pesoas non construien as frases en galego , n'en conhecen à o significado das palabras.y à rtvg esta facendo un inmenso perjuizo à lungua con animadores de programas que non dominan ben o galego 😢😢
@sergioewerton22382 жыл бұрын
Acho que o ideal para os galegos seria continuar com o sotaque espanholizado, mas usar o novo acordo ortográfico da língua portuguesa, assim a língua não iria morrer.
@Lokoflash2 жыл бұрын
Pseudo-acordo ortográfico dizes tu
@sergioewerton22382 жыл бұрын
@@Lokoflash esse mesmo, que tentaram impor, mas que só algumas pessoas usaram, até que virou obrigatório nas escolas portuguesas e brasileiras. A única maneira que vejo dos galegos não perderem sua identidade é assim ou todos irão falar espanhol.
@jandeolive6007 Жыл бұрын
Sob o ponto de vista de conservação da língua o mais importante era não ficar com o sotaque 'castelanizado'. A fonologia não depende, pelo menos teoricamente, da ortografia, se esta for definida com bom senso (embora na prática as coisas possam não ser bem assim).
@jandeolive6007 Жыл бұрын
@@sergioewerton2238 Se os galegos não aprenderem (e falarem) galego como primeira língua materna, a língua estará condenada a desaparecer como língua própria, ficando apenas uma outra língua 'estrangeira'...
@sergioewerton2238 Жыл бұрын
@@jandeolive6007 pelo que já li tem, galegos que falam que sua língua é um português que sofreu muita influência por causa do espanhol que era uma língua que tinha, mais prestígio e para voltar a suas raízes eles teriam que falar como brasileiros, mas escrever como um português/brasileiro. Por mim, qualquer coisa que eles façam está ótimo, contando que eles realmente queiram isso.
@fjcbs2996 Жыл бұрын
O galego ten que co-existir co o espanhol. O respeito ten que ser mutuo: Os nenos que falan espanhol tenhen o mesmo dereito a o ensino en espanhol que os nenos galego-falantes a ter o seu ensino en galego.
@Alejandrocasabranca Жыл бұрын
😢 o galego parece brasileiro 😢
@dakssus11 ай бұрын
Es una misma lengua o son distintos?
@Alejandrocasabranca11 ай бұрын
@@dakssus é a mesma 😌
@dakssus11 ай бұрын
@@Alejandrocasabranca por que se escribe distinto?
@Alejandrocasabranca11 ай бұрын
@@dakssus culpa da Espanha 😡
@arroscru3382 жыл бұрын
Estat propi i au.
@juanluisalvarez9249alaricano Жыл бұрын
Non e verdade.
@enisvaldomedeiros38469 ай бұрын
Os brasileiros sao a solução de recuperar o galego! La ele 😂
@bfcgal19832 жыл бұрын
Eu quando posso prefiro utiliçar o português.
@antonioartalejomartinez38402 жыл бұрын
Vamos a ver, el conocimiento del gallego es mayor que hace 40 años pero su uso disminuye. Es una cuestión de libertad individual. Está muy claro. Te molesta que la gente hable y se comunique en el idioma que le plazca? Si es así tienes un problema serio
@santiagoquiroga61462 жыл бұрын
Leia o Livro negro da Língua Galega, de Carlos Callón e veja o seguinte documentário para conhecer mais sobre a liberdade inexistente para o exercício do direitos linguísticos na língua própria da Galiza: kzbin.info/www/bejne/qWO1e3VvhsqYg9k
@antonioartalejomartinez38402 жыл бұрын
@@santiagoquiroga6146 Muchas gracias, pero el principal derecho lingüístico es elegir el idioma de comunicación. Y, en segundo lugar, el castellano o español es la lengua materna de muchos gallegos, así que también es "propia" de Galicia.
@memesdosrumorososplus41482 жыл бұрын
@@antonioartalejomartinez3840 A xente fala o que lle ensinan os pais e a escola. Os pais, se falan castelán, ensinarán castelán aos seus fillos (en principio), segundo o que ti demostras pensar. Mais iso non é ben así, porque nas familias castelán-falantes de Galicia non teñen problema, mais as familias galegofalantes si. Elas non deciden como por exemplo elixen as familias castelán-falantes, por pura continuidade da lingua dos pais e avós, elas elixen a continuidade do castelán porque é obvio que teñen preconceptos lingüísticos moi duros e herdados de épocas anteriores, que fan que a continuidade do galego rómpase. Dito de outro xeito, non elixen, están forzados a elixir ese traspaso de lingua inconscientemente. E por que inconscientemente? Por eses preconceptos (o galego non serve, é mellor o castelán, é de xente intelixente, etc.) cousa que conleva ao auto-odio. Mira que hai moreas de galegos que odian o seu idioma por crer que non serve, mais é xusto todo o contrario. Serve para comunicarse cos que falan (e saben) galego, tamén para comunicarse con todo o mundo da Lusofonía, e serve para cualquer cousiña mínima da vida. Outra cousa é que pensen que non, e iso temos que mudar a nosa forma de pensar, tanto os galegofalantes como os castelán-falantes. Por outra banda, iso que dis de dereito lingüístico, que eu saiba en Galicia, os falantes de castelán na súa vida sentíranse ameazados por falaren en castelán, mais hai moreas e moreas de repertorios de galegofalantes, e de hai séculos, que foran ameazados polo simple feito de falalo. A cousa é, que ti dis moito dereito lingüístico mais o dos galegofalantes non se está a cumplir, e é obvio por que. Porque eses preconceptos aínda están vixentes, cousa que fai unha perda terríbel de falantes do idioma, e xa non digo a abundancia do idioma, mais tamén a súa riqueza, chea de castelanismos. E para finalizarmos, creo que non tes moita idea do que significa "propia". Así resumidamente, é porque históricamente comezou a falarse en Galicia, e continuou o seu uso desde o momento que se concebiu o Reino de Galicia. Iso significa que no reino, a lingua hexemónica (de maior poder) era o galego. Só que despois da anexión coa Coroa de Castela, perdeu ese 'status quo'. Por iso é lingua propio, porque é propia do territorio durante séculos, aínda que fose imposto o castelán despois e agora sexa a mais falada no ano 2023. Temos por exemplo á Irlanda, que aínda que non teña posto na súa constitución que a lingua propia de Irlanda sexa o gaélico, e malia estar na situación deplorábel na que está, sería a súa lingua propia. Porque era a lingua de prestixio. O castelán é lingua propia en Castela e cualquer outro territorio do Estado Español que sexa exclusivamente castelán-falante.
@antonioartalejomartinez38402 жыл бұрын
@@memesdosrumorososplus4148 Muchas gracias por tu respuesta. Aunque no hablo gallego, creo que he entendido bastante bien lo que me dices. Sería muy laborioso, y yo soy lingüista, responder uno a uno a todos los argumentos que expones. No obstante, creo que partimos de puntos de partida distintos y, quizás, sea difícil que llegáramos a alguna posición común. Tú visión del asunto es historicista y estático, respetable sin duda, el mío es fluido y pragmático. Tú, sin mencionarlo, te acoges a un planteamiento de país, pueblo o nación (quizás me equivoque), yo, por el contrario, creo en el derecho del individuo a elegir su propio camino sin atender a intereses "superiores" que, con el pretexto de pertenecer al grupo, clan o pueblo, devienen en ser los intereses de una minoría "ilustrada" que desea detentar el poder a través del Estado y todos sus atributos. Por último, creo que la historia de Irlanda no tiene nada que ver con la de Galicia. Dicho todo esto, te agradezco tu respuesta, el tono respetuoso que has empleado y seguro que en una conversación no virtual aprendería mucho de ti. Un saludo amigo.
@antonioartalejomartinez38402 жыл бұрын
@@memesdosrumorososplus4148Hay una errata en mi respuesta. NO soy lingüista.