The Jurassic Coast 4K Durdle Door Lulworth Cove & Winspit Quarry Wild Camp in Dorset, England. Drone

Janusz Kurek

Tym razem video z jednego z moich ulubionych odcinków wybrzeża Wysp Brytyjskich ... wyjątkowego The Jurassic Coast 🦖🦕 w południowym Dorset, z ujęciami z takich unikatowych miejsc jak Durdle Door, Lulworth Cove, Winspit Quarry, Chapman's Pool, Old Harry Rocks i pięknej plaży Knoll Beach Studland.
Nie mieliśmy dokładnie planu gdzie będziemy spać pod namiotem na wybrzeżu w Dorset ale wiedziałem, że nie będzie to pole namiotowe. Miało być "na dziko" z dala od ludzi, miast i najlepiej gdzieś na klifie lub na jakiejś ładnej plaży...a tych w Dorset nie brakuje. Dodatkową atrakcją zwłaszcza dla dzieciaków miał być Fossil Hunting - czyli polowanie/znajdowanie prehistorycznych skamielin na Wybrzeżu Jurajskim, z czego to miejsce słynie na całym świecie! A tak przy okazji, to także należy do światowego dziedzictwa UNESCO. Najpierw pojechaliśmy do Lulworth Cove oraz do Durdle Door, które odwiedziliśmy już w przeszłości wielokrotnie, jednak są to tak wyjątkowe miejsca, że nigdy się nie nudzą. W końcu na nasz nocleg wymyśliłem że pojedziemy do Winspit Quarry - opuszczony kamieniołom na klifach niedaleko miejscowości Worth Matravers, na półwyspie Isle of Purbeck. Pomyślałem, że będzie to świetne miejsce z dala od ludzi (bardzo się zdziwiliśmy 😳 ale o tym za chwilę).
Zaparkowaliśmy w Renscombe i mieliśmy do przejścia jakieś może 4km do naszego wyjątkowego hotelu 😄 Słońce było już dość nisko więc z mojego planu odwiedzenia po drodze do Winspit Quarry uroczej kapliczki na klifie St Aldhelm's musieliśmy zrezygnować. Po około godzinie marszu z pięknymi widokami dookoła docieramy do kamieniołomu Winspit, który myślałem że będzie bez żywej duszy i tylko dla nas ... a tu muzyka gra, ogniska się palą, zwykli biwakowicze jak i sporo wspinaczy piją sobie jakieś wyskokowe trunki i bawią się w najlepsze w tym niepowtarzalnym miejscu! Idziemy dalej, a tu kolejny namiot i kolejny i tak przy około 15-stym, 20-stym namiocie się zgubiłem i przestałem liczyć 😂 Świetne miejsce i świetni ludzie! (w tym słyszymy kilku naszych rodaków) Widoki mega, miejscówka na nocleg bajka ale trzeba jakiś znaleźć kawałek płaskiego miejsca, a z tym był dość problem bo każde lepsze miejsce zajęte. Wreszcie coś znajdujemy i szybko się rozbijamy. Dzieciaki nadal pełne sił i jeszcze sporo wygłupów przed spaniem w namiocie. Mycie zębów i wszyscy (jak zwykle oprócz mnie) wskakują w śpiwory.
Jak już wszyscy śpią to biorę aparat, obiektywy, statyw, czołówki, wino i wychodzę na zewnątrz ...
JEST GENIALNIE !!!
Niebo całe zalane gwiazdami, droga mleczna zaczyna się malować, poniżej słychać jak fale grają kołysankę rozbijając się o klify a w jaskiniach obok wiatr przygrywa akompaniament.
Co za noc! Co za miejsce!
Po pstryknięciu wielu zdjęć i zakończonym blisko 2-3 godzinnym Timelapsie (który był potrzebny by stworzyć pierwsze 8 sekund tego video) kładę się spać około godziny 01:00 i nastawiam budzik na 3:50 by wstać przed wschodem słońca 😎 żeby kolejne fotki zrobić w tym cudnym miejscu!
Rano śniadanie, trochę ujęć z drona, pakowanie i lecimy inną drogą niż poprzedniego dnia do auta. Tam zostawiamy wszystkie graty i już na lekko udajemy się na Fossil Hunt w stronę zatoki Chapman's Pool. Tam dziewczyny znajdują ogromną skamielinę na wielkim głazie i jeszcze jedną mniejszą. Były mega zadowolone z ich znalezisk 😃
W tym miejscu też spędzamy jakąś połowę dnia szukając skamielin, mocząc sobie nogi i podziwiając widoki. W końcu ruszamy dalej wspinając się po linach na wzgórze w stronę auta.
Na koniec mamy jeszcze ostatni cel na pozostałą cześć dnia w postaci pięknej plaży w Studland. Mieliśmy tam małą przygodę bo oprócz długiego lasu i wydm musieliśmy się przebić przez plażę nudystów 🙄 😆 a że pogoda była piękna to też plażowiczów w tej części było sporo.
Na plaży spędzamy dość dużo czasu, dzieciaki mają super zabawę w piasku i wodzie, trochę zdjęć, lot dronem w stronę Old Harry Rocks i w końcu przychodzi czas na powrót. Z tego miejsca bardzo skracamy sobie drogę powrotną płynąc promem do Sandbanks i dalej przez Bournemouth w stronę Midlandów do których docieramy przed północą.
For music many thanks to:
Song: Ikson - Paradise (Vlog No Copyright Music)
Music promoted by Vlog No Copyright Music.
Video Link: • Ikson - Paradise (Vlog...

@wimhof7609
@wimhof7609 2 жыл бұрын
What a wonderful views
Thanks! I agree...views are stunning
@adrianrydzynski1235
@adrianrydzynski1235 2 жыл бұрын
Zapierające dech w piersiach widoki, przypuszczam, że to była świetna przygoda dla całej rodzinki :D
Legancka przygoda była 😃 fajnie, że się filmik podoba 😊
The Jurassic Coast - Dorset Cliff Edge Bivvy Wild Camp
Dean Read
Lake District Wild Camp & Scafell Pike Birthday - Long Version
MISS CIRCLE STUDENTS BULLY ME!
Andreas Eskander
Lot balonem nad Tatrami
Ola i Eryk
Durdle Door Island
Sandhya vlogs
Winspit quarry cliff top wild camp and nighttime cave explore.