VADKEMPING - Hol szabad/hol tilos Európában?

#vadkemping #utazás #europa
Ha útnak indulunk jó kérdés,hogy hol szabad,illetve hol tiltott a vadkemping. Nem egy egyszerű dolog ez,se csinálni,se a szabályozás. Van ahol legális,van ahol szürke zóna,és van ahol felejtős. Lássuk európában,hol lehet ezt csinálni és hol nem.

@PAPIMII
@PAPIMII 9 ай бұрын
Németben van egy kiskapu,amit sokszor ki is használok.A vezetési képesség megőrzése céljából megállhatsz aludni.kipakolni tilos,én egy T5 Multivannal beleolvadok a tömegbe,sosem volt gond.😊👍🍻
@bernadettkarvalicsne7050
@bernadettkarvalicsne7050 9 ай бұрын
Itt nèmetben rengeteg kualakított ingyenes lakòkocsi parkolò van. Blausteinban is van ahol lakom, ràadàsul a vàrosi fürd mellett egy nagy zöld területen gyönyörű patakkal hidakkal parkkal. Ingyenes az egèsz.
@attiattila5064
@attiattila5064 9 ай бұрын
Ebermannstadtban ahol anno laktam detto
@GergelyPal.
@GergelyPal. 9 ай бұрын
"Svájban 10 után a budit se lehet lehúzni" Imádom:) Úgy látszik szokás szerint megint a dél, meg a Balkán ami a leglazább. Amúgy meg -mit csinál egy osztrák ha unatkozik? -keres egy tiltótáblát és betartja!
@szenszittekerika840
@szenszittekerika840 9 ай бұрын
Németek is ilyenek
@GergelyPal.
@GergelyPal. 9 ай бұрын
@@szenszittekerika840 HA választani lehet akkor inkább Svájc.
@nero-cj8co
@nero-cj8co 9 ай бұрын
Vicc az hogy én pont Monaco-ban vadkempigeztem 1 hétig a Forma 1 alatt!:)A rendőrök minden reggel jöttek hogy a sátrakat pakoljuk el!Este újra felállítottuk,ez ment 7 napig de nem zavartak el minket!
@user-kx6em5zj6f
@user-kx6em5zj6f 9 ай бұрын
Én személyesen átéltem egy emlékezetes esetet.Mi a párommal 1982-ben az egykori Jugoszláviában vadkempingeltünk.Egy éjszakára sátrat vertünk Rovinj környékén.(Rovinske Selo falunál)Sajnos minket helyi lakossági bejelentés alapján az akkori jugoszláv hatóságok még az éj leple alatt körbefogtak, majd mindent átkutattak az autónkban,és a sátrunkban is. Az útleveleinket még az éjjel elvették,és másnapra a Rovinj városi rendőrörsre beidéztek,ahol komoly hercehurca kezdődött az ügy kapcsán.Jegyzőkönyv felvétele,kihallgatás.A végén pénzbírság megállapítása után,az útleveleinket visszadták ugyan,de végzéssel azonnali hatállyal három évre az országból kitiltottak(!).Az indoklás szerint az éjszakára nem jelentkeztünk be a helyi hatóságoknál,illetve az estét nem bejelentett szálláson töltöttük,ezzel a viselkedésünkkel a " jugoszláv turisztikai bevételeket csökkentettük".A bírság kifizetése után(2x300 Dinár)így az örsöt elhagyhattuk,de ezzel az országot is,úgyhogy a további Adriai utunk ezzel ugrott is akkor.Én úgy tudom,hogy hivatalosan most sem lehet Horvátországban vadon kempingelni,de azért az egykori Jugoszláviában ennek a tapasztalataim szerint komolyabb súlya volt.
@richardborosjanos3952
@richardborosjanos3952 9 ай бұрын
Esküszöm,hogy tiéd az egyik legjobb és leghasznosabb youtube csatornája! Köszi a tájékoztatást!
Egyetertunk!❤
@crashedramirez6826
@crashedramirez6826 9 ай бұрын
Monacóba kb. 2000-be jártam, igaz egy japán mikrobusszal, de a kaszinó téren csöveztünk! 5-en aludtunk a kisbuszba, reggel az ajtóban álló portás kalapemeléssel és főhajtással köszönte meg a reggeli tréfát. Történt ugyanis a társaim jó ötletnek gondolták, hogy a vonóhorogra akasztják a kofferomat. Mikor bent ültünk indulásra készen, akkor szóltak, hogy valami nincs rendben. Ugyanezen az úton a spanyol motoros rendőrök csak megszámoltak minket, gondolom feltűnő volt, hogy egyikünk a kocsi tettjén alszik. Előtte a horvátokat jártuk körbe személyautóval, ott ért a legtöbb zaklatás minket. Állandóan kopogtak, okoskodtak, és mondák mutatnak elvisznek szállásra minket. Ha tudtunk ott mindig nagyon elbújtunk, de nem mindig sikerült, vagy későn álltunk meg. Amúgy Európa szinte összes országában aludtam már a hálózsákomban a földön, parkba, benzinkúton stb. Nálam két ország van amit nem bírok, az a horvát és a portugál. A horvát meséltem miért, a portugál azért ciki, mert óceáni az időjárás és minden egyes éjszaka esett az eső, ami nem kellemes!
@barnahalo6916
@barnahalo6916 9 ай бұрын
Timestamppal tagold szét a videót szerintem, ha lesz szabadidőd. úgy más könnyebben megtalálja az adott országot. Jó videó volt, hiánypótló.
@nikolettschultz1434
@nikolettschultz1434 9 ай бұрын
Minket 2 éve Horvátországban megbüntettek 50 000 Ft-nyi kunára Mali Losinj végén. Reggel fél 9 körül jöttek, és rajtunk kívül még lakókocsisokat is lefüleltek.Elcsesztük, korábban kellett volna kelnünk...😏 Amúgy kedvesek voltak, sokkal többet kellett volna fizetni.
@generalmobileservice3550
@generalmobileservice3550 9 ай бұрын
Mi csoportosan MONACO-ban 3-4 sátorral a Forma-1 idején sátoroztunk egy parkolóban 6 éjszakát, többször is. Mindig az történt, hogy már első este jöttek a rendőrök, és megkértek minket, hogy nincs szemét, és este 8-tól reggel 8-ig lehet fent a sátor, utána össze kell szedni napközben.
@madeinmate 9 ай бұрын
Idén Szlovéniában az egyik kemping bejárata előtt parkoltam le. Reggel a rendőr keltett, hogy megbüntet, de mondtam, hogy éjjel értem ide és már zárva volt a recepció, úgyhogy végül nem büntettek meg. De igazából szándékosan aludtam kint, mert tudtam, hogy erre való hivatkozással el fognak engedni. A korábbi években Horvátországban mindig a kertesházi/társasházi övezet parkolóiban aludtam a kölökkel, de a kutya se vett rólunk tudomást. Valószínűleg azért, mert beleolvadtunk a többi autó közé. Az osztrákoknál rengeteg helyen parkoltam félreeső erdei utakon és bozótban úgy, hogy senki nem járt arra, bár igaz, hogy enni-inni-pisilni álltam meg, nem este, aludni.
@imrefeher7382
@imrefeher7382 9 ай бұрын
Most is mint minden, lényegretörő, informatív és szórakoztató volt!! Köszi!
@istvanbroda974
@istvanbroda974 9 ай бұрын
Köszönjük...péztárca barát és élet mentő tanácsok.....ahol tilos nem véletlen...régen sok ember tünt el nyomtalanul ,bünügyi könyveben érdekes történetek vannak...
@Kihaennem8008
@Kihaennem8008 9 ай бұрын
Sajnis a mai napig tűnnek el nyomtalanul. Jobb esetben nyoma is van, de semmire sem mennek vele. Csak okosan, és óvatosan!
@Brittak0131
@Brittak0131 9 ай бұрын
7:34 "kismiújság" XD Behalok ezen a szövegen annyira jó! :D Köszi a sok érdekes, informatív videót! A legjobbakat!
@PPOOPP33FREEMAIL
@PPOOPP33FREEMAIL 9 ай бұрын
Szlovéniában egyik reggel kopogtat a kocsi ablakán a rendőr és jól megbüntetett minket egy olyan turisztikai pihenőhelyen ahol napközben milliónyian kempingeztek.
@tubika85
@tubika85 9 ай бұрын
Minket Spanyolban "kaptak rajta" vadkempingen a vadőr, ráadásul 3szor egymást követő nap , ugy hogy 30kmert gyalogoltunk a naponta, és a vadőr nem hitte el hogy mi túrázunk, és hogy gyalog tettük meg :D De valójában az volt a baj hogy pünkösd volt és akkor tilos kempingezni, csak a helyieknek lehet. De elengedett egy ejnye-bejnyével.
@psyho1978
@psyho1978 9 ай бұрын
A franciáknál ma (2023) sátorral strasbourgban még a belváros sétálló utcában is sátorozhatsz. A sok menekült miatt. Parc de l'Étoile mellett ott a la mairie (városháza) és a police municipale (helyi rendőtség) mégis tele volt nyáron sátorral és mindezek tetejébe még a flixbus is ott áll meg. Másik városban sátorral nem hiszem, de az, hogy kocsival szinte bárhol egy-egy éjszakát, napot simán eltölthetsz. Sőt, ha a helyiek azt látják, hogy normálisan viselkedik az ember (nem szemetel, nem hangoskodik, stb.) akkor segítenek is, ha kell és tudnak. Irígylésre méltó, hogy mennyi szép helyen jártál! Csak így tovább és a videókra pedig szükség van, mert legalább így "eljutnak" olyan emberek is, akiknek nincs lehetőségük rá. Köszönjük!👍
@Renoz44
@Renoz44 9 ай бұрын
Teljesen jó volt a videó 😁 Romániába nem tervezek, de az mintha kimaradt volna a felsorolásból 😅
@arpadpataki7789
@arpadpataki7789 8 ай бұрын
Nagyon megtetszettek a videóid. Csak így tovább.😊
@zsoltvarga4537
@zsoltvarga4537 9 ай бұрын
Ismét hibátlan videó volt köszönöm🙏
@igorborsanyi5492
@igorborsanyi5492 9 ай бұрын
Szép munka! És szép napot!😊
@csabapapp8481
@csabapapp8481 9 ай бұрын
Köszi! Épp tegnap kerestem rá erre a témára, de sok országban nem volt egyértelmű a helyzet a különböző térképek alapján.
@Pilot_Tiberius
@Pilot_Tiberius 9 ай бұрын
Jó videó, Kis információ Bajor tartományban élek, A környéken sok kemping hely van kialakítva, ahová beallhatsz a kempereddel.(oké, így viszont ugye ez már nem is vadkemping ) Extra infó, Rengeteg cég elkezdett alacsony profilú lakóautót építeni, amivel a mélygarázsba is beférsz, ezzel kijátszva a magasság korlátot. Ha meg van lehetőséged, az autó teteje kiemelkedik, és máris rendes magasságú lakóautód van :)
@istvanaczel3248
@istvanaczel3248 9 ай бұрын
Köszi ezt a hasznos tájekoztato videót.😊😊😊
És köszi az App ajánlást! Ezt szuper!!!❤
@tiborfekete9051
@tiborfekete9051 9 ай бұрын
Ez az ha terjeszkönni akarsz termeni îs kő. Bravó Marcselló!
@siennna
@siennna 9 ай бұрын
Görögöknél semmi problémánk nem volt camperrel, pedig többször is jöttek éjszaka rendőrök szétnézni de hozzánk sem szóltak. Hallottam, hogy legrosszabb esetben is max csak megkérnek, hogy menj el egy kempingbe (nem büntetnek), de erre kiváló kifogás, hogy “jaj biztosúr már ittam egy sört, nem vezethetek”!
@gabriellahegyvari2988
@gabriellahegyvari2988 6 ай бұрын
Köszönöm. Remek kis videó. Nagyon jó, hogy ezeket megosztás.
@stricipalota3475 9 ай бұрын
Fuu nagyon koszonjuk mi is a tippeket! Jovore Gorogorszagba tervezunk menni Szerbian es Macedonian keresztuk igy ezt most tokeletesen jott nekunk! Koszonjuk:) Egyepkent en evek ota jarok ki Szloveniaba es Horvatorszagba vadcampingezni es soha semmi problemam nem volt!:) senki le sem szart h hol alszok vagy mit csinalok ott
@battleforever1433
@battleforever1433 9 ай бұрын
Nagyon szépen összeválogatott videó minőségi videó Bár Oroszország kimaradt bár ott amilyen szigor van nemhiszem hogy lehet max a -50be ott meg ha túléled akkor már igazi Bear Grylls vagy 🤣😇
@attilaudvar
@attilaudvar 7 ай бұрын
Most találtam rád és kurv jó dumád van és rohadt jó humorod.Én is akarok menni jövő nyáron es nagyon hasznos ez a videód.👍🤜🤛
@belabrechler855
@belabrechler855 9 ай бұрын
👍 Mint mindig 👍
@hauchtomi
@hauchtomi 9 ай бұрын
Szia, Ausztriaban tartomanyonkent valtozo a jogszabaly. Nemzeti parkban bivakolni lehet. Horvatorszagban 24 oran tuli tartozkodas eseten bejelentesi kotelezettsegunk van. Ezt a motel, hotel, kemping megoldja. Ettol fuggetlenul mi rendszeresen muveljuk, de Dugi Otokon egy parkor cefetul elhajtott a halalba, de a "titkos strand" parkolojaban megoldottuk 😂
@tensidmuszakis
@tensidmuszakis 9 ай бұрын
Tök jó a kempingezés hajrá így tovább.
@attilaszabo2702
@attilaszabo2702 9 ай бұрын
Üdv jo a video ismét spanyolrol annyit hogy pl az utravelok pufi nyufi kaland kalap videoibol lehet tájékozódni ha gondolod ök végig campelték már párszor😊csak igy tovább jo utat kívánok
@FILMSTRIP.S
@FILMSTRIP.S 9 ай бұрын
Hm milyen kérdést is tegyek fel ?🤔😂 Csapassd , táboroz ahol csak szeretnétek ennyi. Tetszik mindig a videóid ! 💯
@mariakaszas4075
@mariakaszas4075 9 ай бұрын
Kössssszzz Marcello!😊🎉
Jó kis összefoglaló volt, köszi. Kongó hogy bírja eddig? Lehetne erről is egy kis videó, ha volt "kaland" vele.
@qwehun96
@qwehun96 9 ай бұрын
Köszönjük!
@marcelloontour
@marcelloontour 9 ай бұрын
Köszönöm én is
@Vid.186
@Vid.186 9 ай бұрын
Tavaly nyáron a fritzeknél elugrottam egy hétvégére egy random horgásztóhoz vadkempelni, nem volt semmi gáz. 😁
@MrTauron77
@MrTauron77 9 ай бұрын
Én kerékpárral és egy vontatóval szoktam vadkempingezni, de ebben az évben valahogy semmi se jött össze. Hol deffekt, hol váltóhiba, hol megfázás, hol pedig egyéb anyagi okok miatt nem jött össze. Sajnos nem rendelkezem téli felszereléssel, így a tavasztól őszi időszakig szoktam tolni a rollert a közutakon, illetve azok mentén az erdőkben.
@robertvizler749 9 ай бұрын
Szia, mi most nyáron Erdélyt jártuk be vadkempingezve, többször láttunk rendőrt, de a kutyát sem érdekeltük. Mondjuk Románia érdekes egy hely, a rendőröket kb semmi más sem érdekelte. A másik dolog, hogy vigyázz ezekkel a facebook csoportokkal, az emberiség méteje ami ott van...
@melindamarton8113
@melindamarton8113 9 ай бұрын
Marcival találkoztatok? Ott sok van!
@robertvizler749 9 ай бұрын
@@melindamarton8113 Egy darabot se láttunk, szerintem a turisták miatt túloznak a medvék számát illetően...
@madeinmate 9 ай бұрын
A Facebook az elmebetegek gyűjtőhelye. Sőt: az teszi őket azzá.
@_Mr_Blackmagic
@_Mr_Blackmagic 9 ай бұрын
​@@robertvizler749nem hinném. Pl Szlovákiában a Tátrában sem csak úgy mondják. Vadász ismerőseim mondták, hogy tényleg nagyon nagy ott a probléma. Rengeteg van belőlük a vadász tilalom miatt, még úgy is, hogy feketén ritkítják őket. Sok turista ezért nem megy oda, az utóbbi években gyakori volt a támadás.
@csemyone
@csemyone 9 ай бұрын
​@@robertvizler749attol fugg hol jartatok. Nyaron 5 medvet lattam 7km-es utszakaszon belul.
@messziroljott1516
@messziroljott1516 9 ай бұрын
érdekes :)
@centauriweb
@centauriweb 9 ай бұрын
Engem 2022 augusztusában Isztrián megvágtak 45 euróval. Hárman voltunk, eredetileg 3x45 eurót akartak bevasalni rajtunk, de aztán mivel úgy néztünk, mint a gázálarc, megkegyelmeztek nekünk. Nem sátraztunk, csak leálltunk a part mentén, és ott töltöttük az éjszakát. Kora hajnalban érkeztek a rendőrök.
@acsik100
@acsik100 9 ай бұрын
EZ VOLT AZ IGAZÁN HASZNOS VIDEÓ. köszi.
@surjang7
@surjang7 9 ай бұрын
Horvátországban minket a rendőrök zavartak el, persze elég bénán csináltuk akkoriban még. Büntetést végül nem kaptunk. Tesómékat viszont Szlovéniában megbüntették. Szabálytól függetlenül én elég sok országban csináltam már, Ausztria, Montenegró, Koszovó, Albánia, Norvégia, természetesen itthon is, valamint az Egyesült Államokban. Ha elbújsz, nem hagysz magad után nyomot, szemetet, az autótól is eltávolodsz akkor szinte bárhol lehet csinálni. Világosban érdemes a helyet kiválasztani, de sötétben tábort verni. Így nem kell hajnalban lelépni sem.
@csabavigh6621
@csabavigh6621 9 ай бұрын
De jót nevettem ahogy kiosztod a hülyéket. 😅😅😅
@Miki1959ify
@Miki1959ify Ай бұрын
Szép Napot! Tavaly 2023-ban Albániából haza felé Horvátországban vadkempingeztünk. Éjjel 2-kor rendőr ébresztett. Össze kapcsoltatta az autót a lakókocsival. Megmagyarázta, hogy ha egyben van a szerelvény akkor nem kempingezünk. Alvás utánna. Mi a lakókocsiban, a rendőrök az ő autójukban.
@ilsalonglinn
@ilsalonglinn 9 ай бұрын
Szerbiában a több napos horgászatoknál minden éjszaka jöttek ellenőrizni és a sátorért megbüntettek, ha a kocsiban aludtál akkor semmi. A végén már lebontottuk a sátrat és azon aludtunk, amíg meg nem jöttek és utána állítottuk fel, akkor nem szóltak semmit. Lehet, hogy csak helyi sajátosság volt.
@attilaszabo2702
@attilaszabo2702 9 ай бұрын
Üdv Annyit még hozzá füznék hogy elég sokan biwkolnak mostanában létezik egyfajta etikett amit nem árt indulás elött megnézni pont azért hogy késöbb is elnézzék ezeket a dolgokat. Ha erröl is csinálnál videót leht hasznos lenne szerintem
@zsolth.2874
@zsolth.2874 9 ай бұрын
Egyszer vadcampeltem Milánó külsőn, bár nem volt könnyű az éjszakában helyet találni hogy ne legyek útba senkinek 😄
@petersz9581
@petersz9581 9 ай бұрын
Én a kamionnal ha tehetem, csak ipari parkba kempelek, vagy olyan helyen, ahol egy kamionos nincs mellettem.
@karalyosgyuri4464
@karalyosgyuri4464 9 ай бұрын
Sajnos igen,a fb kommentelők jelentős része élő bizonyiték a Dunner-Kruger hatásra,es arra hogy miért tart itt ez az ország. Ami rablásos kempelős veszélyes dolgot illeti,a horgászok alkazmannak erre a célra kitalált mozgásérzékelőket. Néha szükséges sajnos
@csszabo71
@csszabo71 9 ай бұрын
Én végigsétáltam a kéktúrát, nagyobb részét sátor-matrac-hálózsákkal, sokat vadkempingeztem. Kocsival is soxor álltam meg különböző helyeken, Tisza-tónál, Balatonnál, Mátrában... Mondjuk nekem kombim van, abban ketten is simán, egyedül meg fejedemi módon el lehet férni. Nyilván a vadkempingnek is megvannak a hátrányai: wc, zuhany hiány, víz, kaja keresés, de én imádom. Külföldön még nem volt merszem vadon sátrazni, ott csak kocsiban "vadkempingezés volt".
@senkialfonz6889
@senkialfonz6889 9 ай бұрын
Az vadkemping, ha van egy kis A s mercim és kiveszem a hátsó űlessort és be teszek egy matracot hátra és ott állok meg ahol akarok aludni?
@selymi70
@selymi70 9 ай бұрын
Szia. Sötétedés elött szoktam felverni a sátrat, lakott területen kívül, erdős részen. De csak bicikli túrán. Ha van kocsi, bent alszok a kocsiba.
@itachione2483
@itachione2483 Ай бұрын
Németországban sokat vadkempingezek, igaz biciklivel, még soha nem volt probléma. Előre megnézem a műholdképet, hogy mi legyen az úticél, a lényeg, hogy későn érkezz és korán menj el, lehetőleg lakott területtől távol és persze nem rikító piros sátorral. Én általában erdőkben szoktam, szigorúan kerülni kell a természetvédelmi területeket és még egyszer sem "szedtek ki". Pár német ismerősöm, akik régebb óta csinálják, már kapták rajta, legrosszabb esetben csak el kell hagyd a területet, de legtöbbször, ha elmagyarázod, hogy nem szemetelsz, nem csinálsz tüzet, csak alszol és kora reggel tovább mész békén hagynak. Egyszer ezt az ismerősömet az erdész látta meg este, ugyan ezt elmagyarázta, maradhatott, másnap reggel 7-kor az erdész hozta neki a kávét a termoszban :D
@zoltantalmacsi3361
@zoltantalmacsi3361 9 ай бұрын
👍
@szigethigabriella1356
@szigethigabriella1356 9 ай бұрын
Spanyolország autós vadkemping paradicsom.... Próbáld ki! Több helyen ingyenes szolgáltatások. Önkiszolgáló mosoda is gyakori, szóval minden adott
@pjotr3374
@pjotr3374 9 ай бұрын
Amit Marcello elmondott, hogy hol kell vigyázni, ott tényleg vigyázni kell, az, hogy kirabolhatnak az nem mendemonda.... A lakóautók nagyrészében is alapfelszereltség az altatógáz érzékelő...
Az az érzékelő milyen?
@pjotr3374
@pjotr3374 9 ай бұрын
@@madeinmate keress rá, altatógáz érzékelőre fog találni egy csomó találatot, kamionos boltban, lakóautós boltban lehet kapni egy csomó helyen.
​@@pjotr3374köszi, megnézem
@matthewp.1027
@matthewp.1027 9 ай бұрын
Ismét beszartam😂😂😂😂
@janosvarga135
@janosvarga135 8 ай бұрын
Szai ,, Ne hagyd hogy kedved szegje az a pár kötekedő csicska. Tudatlanok is meg irígyek is. 👍 Csináld csak a videóid ,van rá igèny meg èrtelmes nèzőközönsèg is!
@gaborgal5798
@gaborgal5798 4 ай бұрын
Hatalmas a szöveged és milyen igaz!!!!😂
@davidkiss7485
@davidkiss7485 9 ай бұрын
Jó kis videót csináltál, de valamire kiváncsi lennék (én még nem vadkempingeztem): hogy oldod meg egy ilyen kocsiban a fürdést és a WC-zést?
@advevdrive-r
@advevdrive-r 9 ай бұрын
Van bőven opció: supermarketek vagy bevásárlóközpontok nyilvános WC-i, gyorskajáldák vagy benzinkutak mosdói. De néha csak "hív a természet" :) Fürdésre meg tökéletes megoldás egy solar kempingzuhany. 1-2 órára kiteszed a 25 literes tasakot és este egy komplett család le tud vele zuhanyozni.
@janoskaroly8574
@janoskaroly8574 9 ай бұрын
Szia Marcello! Minket lakóautóval a Krk híd utáni parkolóból zavartak el a rendőrök estefelé!
@zsocatorincsizsolt8441
@zsocatorincsizsolt8441 9 ай бұрын
Elhiszem . Egyébként azon a szigeten mindenki figyel mindent 😮
@endlosz
@endlosz 9 ай бұрын
3:04 én azért szoktam kapni jó választ, mondjuk 10 válaszból egy hasznos, ezt azért általánosságban elmondhatom, pedig én aztán olyan egymástól távol álló témájú csoportokban szoktam, és néha borzasztó szélsőséges dolgokat kérdezni. Én nagyon sokat kaptam a facebooktól, igenis vannak jó szándékú emberek. Én is annak tartom magam. Bár persze van, hogy én is olyan kérdést teszek fel egy post alá, amit kötekedésnek vesznek, de legaláb nem ítélkezek, és nem személyeskedek.
@KoczorSzilard
@KoczorSzilard 9 ай бұрын
Én tényleg kedves vagyok :)
@robertpannonhalmi4269
@robertpannonhalmi4269 9 ай бұрын
Angliàval mi a helyzet? Jövőre motorral indulok skòciàba. Angliàban is eltöltenèk 1-2 èjszakàt.
@csabarusinczki1302
@csabarusinczki1302 9 ай бұрын
Szia én azt kérdezném hogy miből finanszírozzátok az utazást?
@akosbogar1885
@akosbogar1885 9 ай бұрын
Szia egy olyan kérdésem lenne, hogy egy hármas sedan octaviából lehet egy egynapos alvós kocsit csinálni, vagy szerinted muszáj hozzá a combi? Üdv Szlovákiából.
@_Mr_Blackmagic
@_Mr_Blackmagic 9 ай бұрын
Ha kilehet venni a hátsó üléseket, akkor simán. Egyedül vagy ketten szűkösen. Én Fabia Combi-val tolom. Van széria amelyiknek nem kivehető az ülése, de az 1esnek másodpercek alatt kint van.
@akosbogar1885
@akosbogar1885 9 ай бұрын
@@_Mr_Blackmagic egyedül lenne max 2-3 napra
@user-dz6nu6um1r
@user-dz6nu6um1r 9 ай бұрын
Szerintem mi leszünk az üdítő kivétel, akiket megbüntettek vadkempingezés miatt Horvátországba. 😂 Egy Opel Vivaroval mentünk Rovinjba és közvetlenül a tengerpart mellett parkolunk le. Minimum 10 éjszakát lehúztunk ott és természetesen a Policia a hazaindulásunk napján hajnalban dörömbölte kocsi ajtaját.🙄😅 Elvették a személyinket és megbüntettek minket 30ezer forintnyi kunával. A pontos összeg már nem rémlik.😃 Befizettük, visszakaptuk a papírjainkat aztán elindultunk haza.
@madrian_hello
@madrian_hello 9 ай бұрын
Rovinjban tobb helyet is tudok, ahol tobbszor latok (vad)kempinges kocsikat. Szerintem csak pont nem volt szerencsetek. 😞
@strobi0001
@strobi0001 9 ай бұрын
Hollandoknál is tilos, úgyhogy mi bementünk egy nemzeti park olyan részére, ahova még gyalog is tilos bemenni 🙂 embert nem láttunk, viszont fejenként 14 kullanccsal tértünk haza. Ez biztos karma, vagy mi. Mentségünkre szóljon, hogy korona derekán elvárás volt a gondos távolságtartás és utazni egyedül biciklivel lehetett.
@gmeszi.
@gmeszi. 9 ай бұрын
Írország ,Skocia úgy tudom csak gyalog túrázásnál legális de akkor magán földön is.
@sanyihajdu
@sanyihajdu 9 ай бұрын
Skóciában nem csak gyalog
@666gabor
@666gabor 4 ай бұрын
Heló Marcello! Felvidék tervben van?
@zsoltkohut1274
@zsoltkohut1274 9 ай бұрын
Levan égve a fejed?
@kulcsarjozsef2792
@kulcsarjozsef2792 9 ай бұрын
Franciában azért vannak az áruházi magasságkorlátozások mert folyamatosan cigánykaravánok szállják meg a parkolókat. A rendőrök betartva a jogszabályokat ...hónapokig nem tudják kiebrudalni őket. Ráadásul az áruház parkolók az áruház magánterületeik , ott még a rendőrök intézkedési jogköre is korlátozott. Ergo az áruházak ezekkel a fémkapukkal és betontömbökkel védekeznek a fákat kivágó ...minden közművekre illegálisan rácsatlakozó és az intézkedés ellen agresszíven reagáló vándor cigányok ellen.
@imrekiss3221
@imrekiss3221 9 ай бұрын
Románia (Erdély) kimaradt...igaz ott a brummogók miatt sátorral valószínű nem érdemes, csak autóban...
@KarolyMihucz
@KarolyMihucz 9 ай бұрын
Pedig bizony sok szép helyen érdemes és szabad! Nincs mindenûtt medve.... 4
@istvanhadnagy9008
@istvanhadnagy9008 9 ай бұрын
Ez attól függ milyen jármüvel tolod. Olyan törvény sehol sincs,hogy ha elfáradsz nem alhatsz a saját kocsidba. Persze kijelölt parkolóba. A baj abból van,hogy sokan nincsenek tekintettel a többiekre,a helyiekre,a környezetre. Én a legkissebb sprinterből építettem egy lakóautót,ablak,létra, napelem semmi,hátul sötétített a gyàri üveg. 3 t ás bàrhovà behajthatok,nem magas,mindenki azt hiszi,hogy sima furgon. Nem szarok mellé,van porta potti,víztartály,minden. Ha valaki komoly lakóautóval nyomul,hát számolni kell vele,hogy szem előtt van. A vonttatott lakókocsi a leggàzabb,arra ugranak,mert le lehet akasztani,ott lehet hagyni és azt nem engedik. Vannak kijelölt egy vagy két éjszakás lakóutó parkok gombokért,vagy ingyen,azokat szeretem igazán,ide beállok szervizelni,max egy alvás,aztán télak.
@sompep1455
@sompep1455 9 ай бұрын
én szintén "zenész"! ;)
...többnyire hasonlóképpen nyomom! :)
@imrekiss3221
@imrekiss3221 9 ай бұрын
Ahol magánterület nem játszik, gondolom úgy értendő hogy a tulajdonos hozzájárulása nélkül. Tehát ha a tulaj azt mondja csinálhatod akkor kempingelhetsz és nem lehet gond. Legalábbis most ezt feltételezem.
@janosgyarmati3790
@janosgyarmati3790 9 ай бұрын
Spanyolországban szabad a vad kemping.
@TheOctabrain
@TheOctabrain 9 ай бұрын
Boszniában, Ukrajnában nem ajánlom 😮
@tensidmuszakis
@tensidmuszakis 9 ай бұрын
Üdv. Hát a facebookot kerüld én tiltanám a gerinchálózatrol is mert egy posvány.
@RallyFord01
@RallyFord01 5 ай бұрын
Portugália? Mi a véleményetek?
@sandorfule6946
@sandorfule6946 8 ай бұрын
Nálam Szlovénia húzta ki a gyufát! Ott mindenhol baszogattak, mindenért! A párommal egyszer kocsiban aludtunk volna, ( de már vagy 12-13 éve) egy világvégétöl nem messze, a semmi közelében egy földúton , fás bokros helyen, de éjszaka 1.30-kor jött egy bunkó ( valami egyenruha szerű volt rajta) és el kezdett dörömbölni, rázta a kocsit, orditott, de mint egy elmebeteg! ... Mivel hogy épp a legmelyebb álmomban voltam, még a feketénél is sötétebb helyen, ahol azt sem láttam hogy az orrom hol van! Azonnal a kés után nyúltam! Mákja volt az embernek, mert amikor csatakiáltással kiugrottam a kocsiból és, ha nem látok rajta valami vadőr szerű zöld egyenruhát, azonnal leszúrtam volna! Aztán úgy kezelt mindha ő lenne az Istenfa..a ordibált a nyomorék nyelvén, csak annyit értettem meg hogy le cigányozot! Picit bepöccentem... Én meg a saját nyelvemen ordítva küldtem el a jó kurva annyába... Szerencsére , valami isteni csoda folytán elég higgadt tudtam maradni, ahhoz, hogy nem öltem meg, de még csak meg sem vertem.... ( Hállát adhat a jó istennek) . . Azért valószínüleg vette a lapot, hogy messzire ment, mert gyorsan beült a kocsijába aztán elhúzott! Mi is tovább mentünk, de még vagy 5 napot maradtunk az országba, de ott aztán mindenhol mindenkinek baja volt velünk! Szlovénia azóta a leg undorítóBB ország lett számomra!... Olyan parkba is voltunk, ahol olyan táblákat sikerült le fotózni, ahol csoportokba szedve minimum 20 dolgot azonnal tilos volt tenni! ( nem túlzás) .... Piktogtogramok tiltottak mindenfélét: tolaslabdát, pokrócot l a fűbe, labda játékot, úszást, horgászatot, csónakázást, futást, biciklizést, evést, ivást, görkorcsolyázást, napernyő leszúrást, kutyát- macskát,stb sétáltatást, gomba szedést, bogár elkapást, lepkefogást hállóval,stb, stb, stb- , de még a fényképezést is!... Remek kis hely volt...Éppen csak levegőt lehetett venni! ... Egyszer egy út széli pihenőnél álltunk, meg ahol, mint minden normális helyen fa padok és asztalok voltak! Picike kis semmi hely egy tó mellett!.. Leültünk megnéztük a szendvicsünket, aztán gondoltuk rá pillantunk a tóra pár képet is csinálunk... Nem voltunk talán 6-7 percig... Mire vissza mentünk a kocsihoz már rajta figyelt egy büntetési csekk! Se megállni tilos tábla, se semmi...( Fogalmam sincs a mai napig, hogy ki és miért akart megbüntetni, nem is olyan gyenge kis összegre.. ?) A nyomorult nyelvén megírt csekkjét el olvasni sem tudtam, de azóta is bent van az emlék papírok között! .... Az életbe nem megyek abba az isten verte országba többet és nem is ajánlom senkinek!
@foravar
@foravar 9 ай бұрын
what camping?
@PcKnY
@PcKnY 9 ай бұрын
Ismèt egy faja video :) Póló meg simán 5* elèrhető ez valahol, vagy valami saját kreálmány?
@marcelloontour
@marcelloontour 9 ай бұрын
A francia Lidl-ben talaltam rá.
@kristoffarkas9909
@kristoffarkas9909 9 ай бұрын
Ugye nem egyedül járod a világot? Mert az elég ilyesztő
@STR_hun
@STR_hun 9 ай бұрын
Nagyon jó videó, de Románia kimaradt. :/ Pedig szerintem egy igen kedvelt célpont Erdély is. Arról tudsz valamit mondani? Tudtommal ott is legális mindenhol kb. Persze mackókkal vigyázni :)
@ttaa9614
@ttaa9614 9 ай бұрын
Majdnem mindenhol,de azért nem art tudatosan mert mar itt is divat a magánterület meg az éhség is nagy,úgyhogy nem épp mindegy hol alsz meg.
@robertvizler749 9 ай бұрын
A román rendőrök szerintem minden műszak előtt "leszarom" tablettát kapnak :D Nyáron voltunk Erdélyben, ezeket kb semmi se érdekli, nem úgy mint itthon, hogy minden bokorból traffiznak...
@hombolom
@hombolom 5 ай бұрын
Svájc kiegészítés: fahatár felett bármit lehet, értelem szerüen hagyj magad után rendet, nemzeti- magánterület nem játszik
@ejntarhen2530
@ejntarhen2530 9 ай бұрын
Lehet csak en nem vettem eszre , de Romaniat szerintem kihagytad a felsorolasbol!
Nem hagyta ki.
De igen, Moldova koztarsasag az nem Romania@@madeinmate
@sziszik
@sziszik 9 ай бұрын
Romániában mi a helyzet, az kimaradt?
@KoczorSzilard
@KoczorSzilard 9 ай бұрын
Ki akar oda menni? :D
@ezCsakToki
@ezCsakToki 9 ай бұрын
egy 2012-es cikk szerint tilos a vadkemping, de újabb infót nem találtam
@GMaXimus95
@GMaXimus95 9 ай бұрын
@@KoczorSzilard else tudod képzelni mennyi csodaszép hely van, csak hargita megyében, hát még akkor az egész országban
@egyresztmasreszt4292
@egyresztmasreszt4292 9 ай бұрын
Szucspulá van
@Cuccos19
@Cuccos19 9 ай бұрын
Erdélyben szerintem ugyanaz, mint az USA "Bear Country" részein, a medve fog "kopogtatni" a sátorajtón.😎 Ketten jönnek kifelé az erdőből, az egyik futva, a másik meg medve.😃 Egyébként igen, gyönyörű helyek vannak Romániában is, akár a történelmi magyar területeken, akár azon túl is.
@cinimano1
@cinimano1 9 ай бұрын
Románia volt? Lehet csak elkerülte a figyelmemet? Erdélybe szeretnénk menni.
@KarolyMihucz
@KarolyMihucz 9 ай бұрын
Szabad vadkempingezni. Kivétel a magánterûlet és a nemzeti parkok, ahol csak kijelôlt helyek vannak .
@paghDaemon
@paghDaemon 3 ай бұрын
Vadkempingnél amúgy is mindig úgy elbújok, hogy még én sem találom magamat, szóval elvileg nem lenne probléma, ha valahol tilos. De ahol rendesen be is tartatják, ott inkább foglalnék kempinget/szállást, mert nem szeretem az éjszakai meglepetéseket. Egyébként nem károsítok semmit, nem szemetelek, csak valahol aludni kellene, tehát nem megúszós trógerkedésről van szó.
@user-ec4om8md2b
@user-ec4om8md2b 5 ай бұрын
Belgiumban sátoroztunk az autópálya parkolóban nem szolt hozzánk senki ,
2012ben ladával akkor tényleg retto vagy, már 1992től opel kadett olcsobb volt a ladánál a vw golf meg még olcsobb és jobb is
@leventezsigmond
@leventezsigmond 9 ай бұрын
Romániában ugyanúgy tilos a vadkempingezés magán területen és rezervátumokban, de gyakorlatilag majdnem mindenhol egy éjszakát el tudsz tölteni. Sokkal inkább oda kell figyelni Erdélyben, főleg a székelységben, a medve veszedelemre. Ezt vegye mindenki komolyan főleg aki sátorban szeretne aludni.
@petrunagy1829
@petrunagy1829 9 ай бұрын
Romaniaban meg a varosbani is lehet gond nelkul 😂
@Halyany
@Halyany 9 ай бұрын
Nem ide való kérdés, de mit dolgozol?
@zoltankovacs6390
@zoltankovacs6390 9 ай бұрын
Erről van egy külön videója.
@GMaXimus95
@GMaXimus95 9 ай бұрын
Románia kimaradt
@jozsefmohr260
@jozsefmohr260 9 ай бұрын
Románia? Tudtommal ott is lehet.
Marcello megmonnyya a tutit : 10 dolog amit szeretek!
1 éve úton - Európa túra térképen
Marcello On Tour M.O.T.
Slow motion boy #shorts by Tsuriki Show
Tsuriki Show
Toszkána látnivalók - Olaszország
A VADKEMPINGEZÉSRŐL és a TŰZGYÚJTÁSRÓL
Kiss Kolos
Lakóautóval Horvátországba: Milyen most külföldre utazni?
Magyarósi Csaba
Csoda hogy élek - csoda hogy elhiszem
Marcello On Tour M.O.T.
Slow motion boy #shorts by Tsuriki Show