Kataklizm na Mazurach 2[neo813]

reMBa

Tragiczne skutki wichury na Mazurach. Zginęły trzy osoby, osiem nadal jest poszukiwanych. Do tragedii doszło we wtorek po południu. Gwałtowne burze i wiejący z niespotykaną siłą wiatr wywrócił prawie 40 łodzi. Ci, którzy przeżyli z trudem opowiadają o walce z żywiołem.

@Cielepa
@Cielepa 16 жыл бұрын
ja widziałem chmurę, która tam szła. Sam się bałem jak usłyszałem. Mam piętrowy dom ze strychem. Mam z niego wyjście na dach, wyszedłem , a że mam 60km do Białegostoku (tam też szła, tylko jeszcze nie taka niszcząca) i wszystko widziałem. U mnie jasne niebo, a tam ciemnizna. Słyszałem co się dzieje. Grzmoty, bardzo dużo. Była duża, ale bardzo szybko przeszła dalej w kierunku mazur, gdzie pokazała swoją furię.
@hbsh
@hbsh 12 жыл бұрын
Trzeba śledzić prognozy konwekcyjne. To był potężny downburst, który utworzył się na przedniej części formacji burzowej. Ten koleś, co gada że pojawia się nagle i z bezchmurnego nieba jest jakimś totalnym laikiem.
@norekos
@norekos 12 жыл бұрын
Dokładnie, chmura cubulonimbus nie pojawi się w minutę. Dodatkowo na pewno było widać już wcześniej oznaki niestabilności w atmosferze, prognozy też chyba jakieś były.
Masz rację
@k.m.6904
@k.m.6904 8 жыл бұрын
Bardzo współczuję tym wszystkim...
@maniek726
@maniek726 12 жыл бұрын
no to bylo straszne stalam za barem i widzialam te chmury nie typowe nigdy na Mazurach takich nie widzialam :( pracowalam wtedy na cypelku kolo Szymonki ludzie naprawde sobie to lekcewarzyli a ostrzegalam ze to nie bedzie zwykla burza ,no i sie stalo lodzie na pomostach ludzie miedzy lodziami powpadali tragicznie to wygladalo,wspolczuje ludziom kto tego nie przezyli i glupcom ktorzy to zlekcewarzyli
@tweety989833
@tweety989833 14 жыл бұрын
@1983MonikaW no i prawidłowo, Podobno nawet przed samą nawałnicą Wopr podpływał do jachtów i nakazywał schronienia się w porcie. Co z tego jeżeli oni mogą tylko pogadać, a dużo ludzi się ich nie słucha..
@greatdante1243
@greatdante1243 11 жыл бұрын
A to ciekawe. Po pierwsze na jeziorach zawsze przed wypłynięciem sprawdza się prognozę, a prognozy wskazywały na burzę w okolicach 14-16. Po drugie cały dzień wiało mocno. Odcinek Kaczerajno-Tyrkło zrobiliśmy w 2,5 godziny niezbyt szybkim Pegazem 696. A to że zbierało się już na konkretną akcję widać było minimum 40 minut i był czas na zjedzenie obiadu i zabezpieczenie łódki, także niech nikt nie wali takiej ściemy że przyszło to znikąd.
@Seinnt47
@Seinnt47 13 жыл бұрын
Podczas tej burzy byłem w miejscowości Rydzewo,byłem akurat nad wodą i widziałem jak się zbliża.Kilka osób ją olało i płyneło dalej,ale mądrzejsi wróci na brzeg.
@robos92
@robos92 Жыл бұрын
Te pod kolnem?
@naonaonia
@naonaonia 11 жыл бұрын
Byłam wtedy na Bełdanach.Zdażyliśmy zwiać w trzcinowisko{'''} sporo ludzi wtedy zgineło.Drzewa na lądzie w ok Karwicy łamało, jak zapałki.
@kretkris
@kretkris 7 жыл бұрын
To kara za zdrade, wiary przodkow- Slowian i uprawianie szamanskich gusel - jezusek , maryska wyruchana przez golymbia i reszta kretynskich obrza,dkow !
@heaven2861
@heaven2861 3 жыл бұрын
pamiętam, pamiętam, na Krzyżach byłem wtedy, w moment czarne niebo i powalało drzewa
@glewap
@glewap 17 жыл бұрын
Nasza zaloga fuksem splynela na Sniardwach do Popielna jakas godzine przed tym. Moge powiedziec, ze to bylo gorsze jak atak kosmitow i jak ktos byl na srodku Sniardw to nie zdazylby uciec. Po tym co pokazywaly chmury i niebo mozna bylo przewidziec burze jakies 15min przed jej nadejsciem, ale nie taki huragan.
@StreetDevilsRules
@StreetDevilsRules 15 жыл бұрын
Byłem wtedy na mazurahi to nad jeziorem Kisajno ale niewiglądało to aż tak stresznie dopiero w mediach się dowiedziałem
@ufolud
@ufolud 17 жыл бұрын
Jezeli bedziesz mial ogromnego pecha i znajdziesz sie w kacie 90 stopni w chwili uderzenia to taka ewentualnosc moze zaistniec, ale na szczescie nie musi
@Kiwilinka
@Kiwilinka 12 жыл бұрын
Szlag mnie trafia jak słyszę, że to było niespodziewane! Tego dnia od samego rana się chmurzyło! Z biegiem czasu chmury stawały się coraz ciemniejsze, zaczęło kropić, później to już rzeczywiście było kilka minut. Wtedy pierwszy raz myślałam, że umrę... Mam pamiątkę na ciele i w psychice ale mimo wszystko kocham wodę.
@Mechamaniak
@Mechamaniak 4 жыл бұрын
Witam, czy Twój nick (chociaż to już 7 lat minęło), pochodzi od Twojego nazwiska?
@Grzmichuj1312 4 жыл бұрын
Haha to ja już miałem tak wiele razy, że od samego rana chmurzyło się potem szły coraz ciemniejsze chmury, a na koniec słaba burza no ale trochę racji masz burza nie przyszła niespodziewanie i żadnej burzy nie można lekceważyć.
@MarcoGrochu
@MarcoGrochu 11 жыл бұрын
dokładnie. mimo, że praktycznie w zeszłym roku zacząłem prawdziwą przygodę z żaglami wiedziałem co się święci na kisajnie. pod koniec lipca też przeszedł "biały szkwał" (a tak naprawdę to jest silna burza. mediom proponuję poczytać o białym szkwale). było dużo wcześniej widać co się święci i nie było problemu ze spłynięciem na czas, ew. płynięciem przy brzegu zawietrznym. tylko ludzie nieodpowiedzialni nie patrzą w niebo i wypływają na środek. pozdrawiam :)
@jd-ln2yo
@jd-ln2yo 5 жыл бұрын
Jaa tam kurwa mieszkam,wtedy mnie nie było na świecie.... masakra to co widzę tutaj!
@fredek1989
@fredek1989 11 жыл бұрын
Jakoś ja pamiętam ten dzień z innej perspektywy, otóż spokojny, słoneczny dzień wypłynęliśmy na Śniardwy z Okartowa w stronę j,Mikołajskiego ,pamiętam dokładnie jak wszyscy narzekaliśmy na słaby wiatr i wysoką temperaturę a się okazało że to,, cisza przed burzą'' i tak było... zakończyliśmy na bolesnej wywrotce wszyscy przeżyli , zanim postawiliśmy jacht minęło 2 dni o stratach materialnych nie będę pisał bo w takiej sytuacji to się nie liczy .
@dzdzownicadzdzownicowata4826
@dzdzownicadzdzownicowata4826 6 жыл бұрын
Nic nie pamiętam z tego D;
@SuperBusiu
@SuperBusiu 14 жыл бұрын
To nie był biały szkwał!To był tzw BOW ECHO czyli Mezoskalowy układ konwekcyjny w kształcie łuku (silna burza wielokomórkowa z frontem szkwałowym).Biały szkwał pojawia się na morzach przy dobrej pogodzie,nie trzeba być szczególnie uzdolnionym żeby widzieć że na tych filmach z tego tragicznego dnia szła burza i nie było czystego nieba.A informacje meteo podają iż widać było aktywną konwekcję.Podobno wielu naocznych świadków stwierdziło iż burze dało się przewidzieć.Nie było to biały szkwał!
@gorniklecznaman3414
@gorniklecznaman3414 4 жыл бұрын
Dokładnie ! To nie był biało szkwał
@JaemsSuper1
@JaemsSuper1 12 жыл бұрын
Ja pamiętam to. Byliśmy w dwie rodziny na Phili 880. Był to koszmar bo wtedy byliśmy na Śniardwach. Ledwo co przeżyliśmy bo udało się to tylko dla tego ponieważ wpłyneliśmy w szuwary i uratowało nas tylko to. Życie przemknęło mi przed oczami w ułamku sekundy. Bardzo współczuję tym co nie przeżyli.
@johny6450
@johny6450 4 жыл бұрын
Zycie
@norekos
@norekos 15 жыл бұрын
Widać że media nie wiedza co to "huragan" a tak o tym trabiły.
@6000Robert
@6000Robert 13 жыл бұрын
napiszcie prosze date kiedy to bylo :) dzieki
@MK-ge4ey
@MK-ge4ey 4 жыл бұрын
21 sierpnia 2007
@joko6928
@joko6928 4 жыл бұрын
A ten facet zamiast cieszyć się, że przeżył to załamany siedzi bo kluczyki od samochodu się utopily
@capriomrowkicz1751
@capriomrowkicz1751 Жыл бұрын
Ciekawe
Że niby nie było żadnych znaków !!!! Ludzie ogarnijcie się !
@dokeiny
@dokeiny 15 жыл бұрын
Bo u nas na wszystko mówi sie huragan ;/
@przemekmielczarski786
@przemekmielczarski786 7 жыл бұрын
z jedną rzeczą się nie zgodzę. od kiedy to biały szkwał na śrudlądziu jest groźniejszy od sztormu na morzu? sprostujcie mnie jeśli się mylę
@sadbanana5896
@sadbanana5896 7 жыл бұрын
Przemek Mielczarski po pierwsze to nie był biały szkwał (media). Te zjawisko było bardziej niebezpieczne ponieważ było niespodziewanie.
@Grzmichuj1312 4 жыл бұрын
Nie ma czegoś takiego jak biały szkwał to była linia szkwałowa z bardzo silnym wiatrem która w późniejszym etapie przekształciła się w formę bow echo czyli niszczącą burze wiatrową. W Mikołajkach zanotowano poryw 126 km/h, a w Kętrzynie 108 km/h. Jak coś to wszystko o tej burzy piszę na stronie Polscy łowcy burz - najsilniejsze burze 21 wieku.
@retsuzchannel
@retsuzchannel 13 жыл бұрын
Panie i Panowie, przed takim kataklizmem jak tutaj uwidoczniony można zostać ostrzeżonym między innymi przez skan z radu dopplera. IMGW udostępniało skany z radaru dopplera aktualizowane co 10 minut, jednak teraz chce wycofać tę usługę, w skutek czego zostajemy bez źródła informacji o sile burzy. W całej europie bieżące skany są dostępnie nieodpłatnie. Taki burdel tylko w Polsce.
@ufolud
@ufolud 16 жыл бұрын
Myślisz że dziadek z babcią wraz z wnuczką też byli? Troche spokojniej, ci ludzie tam zgineli.
@januszpuneil2143
@januszpuneil2143 5 жыл бұрын
Ani kluczyków do samochodu, ani karty do bankomatu, ło mój Booooooże! Ale tragedia! Internet nie działa!
@mkhandaker75
@mkhandaker75 11 жыл бұрын
nnnnnnn
@bigbosman1954
@bigbosman1954 4 жыл бұрын
A komentator pierdoli jak pobity.
@adrianml1
@adrianml1 10 ай бұрын
Zmiana klimatu, kurwa ocieplenie 😂😂😂
@Pilkarzyk18
@Pilkarzyk18 15 жыл бұрын
hoo lol to po co robic patent żeglarza.. zginąc mozna na milion sposobów Moniko. A tym co może nas doładowywac to jest ryzyko. pozdr
@bigbosman1954
@bigbosman1954 4 жыл бұрын
Komentuję gnojki bez pojęcia, ignoranci. Biały szkwał daje sygnały dobre 1/2 godziny wcześniej.
@Strachocina14
@Strachocina14 9 жыл бұрын
haaaa dobrze im tak , wiecie dlaczego mnie takie cos nie spotka ? bo mnie nie stac na byczenie sie ....a tym ktorzy to robia powinno jeszcze nogi polamac
@eengelo
@eengelo 9 жыл бұрын
***** jasne! Następny prorok. Do obydwu inteligentów: Informuje was cymbały że i ja tam byłem, mimo, że zapierdalam na magazynie na 3 zmiany! Ja pierdole ale macie chore łby
@paulinaszumilas9331
@paulinaszumilas9331 8 жыл бұрын
+bydlak xxl radzę pomyśleć co piszesz idioto i dobrze że cie niestać
@radekradek5863
MY💝No War🤝
Tak nie rób!  Podejście rufą pomiędzy Y-bomy
Pro-Skippers
Kabaret Moralnego Niepokoju - Adopcja Królika (Official Video, 2024)