I'm glad you mentioned the train and bus options at the end of the video.
@itssomethingaboutdavid Жыл бұрын
Glad it was helpful! - Thanks for watching!
@brigitkarlsen4294 Жыл бұрын
Wow .... I am getting soulful IE authentic deep Italian vibes here........ fab place...!!!.. thx..
@itssomethingaboutdavid Жыл бұрын
It was so incredible. I loved it so much it was an unexpected gem that was so impactful for me!
@nickdepanfilis7895 Жыл бұрын
My grandparents came from Sulmona.
@roccodeluca55904 ай бұрын
I grew up drinking the water running from that aqueduct. It never stops running. Those fountains have no faucets.
@massimolombardi156910 ай бұрын
Sulmona sei una città meravigliosa, con scorci incantevoli,antica e suggestiva,arte, cultura e straordinarie tradizioni secolari, fanno di te una città speciale e affascinante.La fontana Del Vecchio di notevole rilevanza storica e di sublime bellezza. Veramente una città da vivere ma soprattutto da visitare per conservare ricordi dolcissimi,come i confetti di Sulmona conosciuti in tutto il mondo...max da Sora. Complimenti ragazzi un video fantastico.
@itssomethingaboutdavid9 ай бұрын
Grazie mille! Sono d'accordo! Prima di visitarla non conoscevo Sulmona....ma è diventata una delle mie città italiane preferite.
@massimolombardi15699 ай бұрын
@@itssomethingaboutdavid Grazie infinite, un saluto.
@jordancialini24295 ай бұрын
ma il ristorante dove ho visto la pasta con guanciale, zafferano come si chiama?
@rejoiceinhisname419310 ай бұрын
Tnx it'a great video !
@itssomethingaboutdavid9 ай бұрын
Glad you liked it! Thanks very much for watching :)
@123benny4 Жыл бұрын
You mentioned the train to Rome. Does the station have a schedule to Caserta or Napoli to the south?
@itssomethingaboutdavid Жыл бұрын
To get to either Caserta or Napoli you would have to change trains most likely in Rome where you'll have many more options. You can visit this link (www.rfi.it/it/stazioni/pagine-stazioni/servizi-di-qualita/informazioni-al-pubblico/monitor-arrivi-partenze-live.html) and type in Sulmona and then click avvia ricerca, and then vai al monitor which shows a typical daily schedule. Hover over the circled "i" and click it on the end of each row to see the stops for each train. Also to mention another option, I took a bus from Sulmona to Naples direct as well!
@123benny4 Жыл бұрын
@@itssomethingaboutdavid Thank you. I looked into that and noticed that you'd have to go to Roma Termini first then to Caserta. Did you say there was a direct bus to Caserta maybe? I'll check that out.
@mingaswarttz9927 Жыл бұрын
@@itssomethingaboutdavid😂😊
@nickdepanfilis7895 Жыл бұрын
Is there an easy way to get from Todi to Sulmona?
@itssomethingaboutdavid Жыл бұрын
From Todi I would take a train to Rome, and switch to another train there to Sulmona. Seems to be the most comfortable to me :) - Rome as you can imagine is a big hub for travel options so whether by bus or train you would most likely have to change there.
@Thomas-ww7mr Жыл бұрын
Abruzzo è sud Italia non Italia centrale
@samdottori Жыл бұрын
Ma chi te l'ha detto scusa ? Di dove sei tu ? l'Abruzzo a livello geografico è nel centro italia. Tant'è che il loro giornale si chiama "il centro". A livello storico, potrebbe essere considerato sud perché faceva parte del Regno delle due Sicilie.
@Giovis96822 күн бұрын
Abruzzo è centro , geografia è geografia , , immaginate che il Regno di Napoli invada il friuli ,i friulani sono meridionali
@Thomas-ww7mr21 күн бұрын
L ignoranza è una brutta bestia ragazzi , a scuola ci siete andati ? Anzi che diffondere la vostra mancanza di cultura fate una ricerca sull Abruzzo e scoprirete che non ha mai fatto parte del centro Italia , sempre appartenuto al meridione da secoli a questa parte , da quando si è scisso l impero romano per l esattezza
@Thomas-ww7mr21 күн бұрын
@@samdottoripiù che stupirmi di te mi stupisco di chi mette mi piace al tuo commento , il centro Italia coincide , apparte la Romagna , con l ex stato della chiesa e no non è centro italia , non lo è culturalmente, non lo è dialetticamente e soprattutto non lo è storicamente ... Prima di sparare cazzate assicuratevi di non cagare dalla bocca